Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mimic Vat

Serie: Scars of Mirrodin (SOM)

Rarity: Rare Scars of Mirrodin Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2018
 -
0,75    
Commander 2019
 -
0,75    
Commander 2020
 -
0,75    
Scars of Mirrodin
 8
0,60
 -
7,95
Mimic Vat | Scars of Mirrodin

 Op voorraad 

€ 0,60 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 7,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Jerome (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-2-2012 13:20:00

De oracle zegt whenever a creature dies. Als je met replacementeffect de creature niet naar de graveyard stuurt maar regenerate of exiled gaan triggers op doodgaande creatures nog wel af? Ze zullen niet naar de graveyard gaan, maar als je regenerate zijn ze toch heel even "dood"?

Premium lid Erik (152) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-2-2012 15:28:00

ok, bedankt! extra leuk met Birthing Pod dus.

14-2-2012 13:00:00

Wat Xander zegt: manacost is een copiable characteristic, dus als een token een copy is van een creature, heeft hij dezelfde manacost als het origineel. Alleen tokens die geen copy zijn (zoals die van Midnight Haunting) hebben een mana cost van 0.

14-2-2012 12:46:00

een token heeft altijd een cmc van 0.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-2-2012 12:34:00

Alles op de kaart wordt gekopieerd en dus ook de mana cost.

De converted mana cost is dus inderdaad ook hetzelfde als die van de originele kaart.

Premium lid Erik (152) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-2-2012 12:23:00

Krijgen de token ook de casting cost van de imprinted kaart. Dus als ik die aan een birthing pod op offer, tellen ze dan als '0' of als de oorsprongkelijke cc?

12-1-2012 13:16:00

Op het moment dat je een token exilet met wat dan ook (ook met Oblivion Ring), verdwijnt de token en kan deze niet meer terug komen. Als de ring dus kapot gaat of geblinkt wordt komt de token niet terug.

Edit: Net te laat
Maar wat Xander dus zegt

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-1-2012 13:15:00

Als je een token exilet of bouncet, ben je die definitief kwijt.

(Als tokens in een andere zone dan de battlefield terechtkomen, gaan ze in rook op.)

12-1-2012 13:08:00

Als ik een Blade Splicer imprint dan blijft de golem token liggen. Maar als ik die imprint token dan exile met een Oblivion Ring. En dan volgende beurt bounce met Venser, the Sojourner. Blijft die splicer token dan liggen?

16-12-2011 14:01:00

1/1/2011 Any enters-the-battlefield abilities of the exiled card will trigger when the token is put onto the battlefield. Any "as [this permanent] enters the battlefield" or "[this permanent] enters the battlefield with" abilities of the exiled card will also work.

16-12-2011 13:59:00

Kun je met mimic vat ETB abilities triggeren zoals Blade Splicer?

4-12-2011 17:09:00

ok bedankt voor het snelle en duidelijke antwoord was nogal een ding bij mijn magicclubje

4-12-2011 16:27:00

De 1e speler wiens trigger resolved kan hem exilen. Triggers gaan in APNAP volgorde de stack op, dus ga vanaf de actieve speler het rijtje af (de persoon na de actieve speler is dus de 2e, die na hem de 3e, enzovoorts). Vervolgens resolved de stack van boven naar beneden, dus de degene wiens trigger als laatste de stack op ging krijgt als eerste de kans hem te exilen. Zie enkele posts terug voor gewerkte situaties.

4-12-2011 16:20:00

Er word altijd een rondje priority gegeven. Van de actieve speler ga je elke speler een voor een af of deze wilt reageren. De 1e speler met een Mimic Vat die langs komt mag zeggen of hij deze in het vat wilt stoppen en de tweede speler met een vat kan dat dus niet meer doen. Correct me if I'm wrong!

4-12-2011 16:10:00

ok dat van 2 spelers snap ik maar wat gebeurt er in een free for all waarbij de actieve speler geen vat heeft 2 anderen wel hij speelt een day en er is maar 1 creature op het veld

Oracle

Artifact 

Imprint - Whenever a nontoken creature dies, you may exile that card. If you do, return each other card exiled with Mimic Vat to its owner's graveyard.
3, T: Create a token that's a copy of a card exiled with Mimic Vat. It gains haste. Exile it at the beginning of the next end step.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/1/2011
The imprint ability will trigger whenever a nontoken creature is put into any graveyard from the battlefield, not just your graveyard.

1/1/2011
Exiling the card as the first ability resolves is optional. If you choose not to exile it, or you can’t exile it because the card has somehow left the graveyard before the ability resolves, the ability simply doesn’t do anything as it resolves. Any card currently exiled by Mimic Vat remains exiled.

1/1/2011
If multiple nontoken creatures are put into their owners’ graveyards from the battlefield at the same time, the imprint ability will trigger that many times. You put the triggered abilities on the stack in any order, so you’ll determine in which order they resolve. However, since exiling those cards is optional, and choosing to exile a card this way causes the previously exiled cards to return to their owners’ graveyards, the order generally doesn’t matter: You’ll wind up with at most one of those cards exiled, and the rest will be in the appropriate graveyards.

1/1/2011
You may exile a noncreature card with Mimic Vat’s first ability. For example, if a nontoken artifact that’s become a creature is put into a graveyard from the battlefield, Mimic Vat’s first ability triggers and you may exile that card.

1/1/2011
The token created by the second ability will be a copy of whatever card is exiled with Mimic Vat at the time the ability resolves. This might not be the same card that was exiled with Mimic Vat at the time the ability was activated. It also might not be a creature card.

1/1/2011
If the token is a copy of a noncreature card, it will still have haste, though that won’t matter unless that token somehow becomes a creature.

1/1/2011
You may activate the second ability even if no card has been exiled with Mimic Vat. If no card has been exiled with Mimic Vat by the time the ability resolves, no token will be created.

1/1/2011
If the exiled card has X in its mana cost (such as Protean Hydra), X is considered to be 0.

1/1/2011
Any enters-the-battlefield abilities of the exiled card will trigger when the token is put onto the battlefield. Any “as [this permanent] enters the battlefield” or “[this permanent] enters the battlefield with” abilities of the exiled card will also work.

1/1/2011
The token is exiled at the beginning of the next end step regardless of who controls it at that time, whether the exiled card is still exiled at that time, or whether Mimic Vat is still on the battlefield at that time.

1/1/2011
If Mimic Vat’s second ability is activated during a turn’s end step, the token will be exiled at the beginning of the following turn’s end step.

1/1/2011
If the token isn’t exiled when the delayed triggered ability resolves (due to Stifle, perhaps), it remains on the battlefield indefinitely. It continues to have haste.

7/13/2016
If a melded permanent dies and triggers Mimic Vat’s triggered ability, both of its component cards are exiled. As Mimic Vat’s second ability resolves, its controller chooses one of those cards to make a token copy of.

7/13/2018
If the creature that dies is an instant or sorcery card that’s been manifested, Mimic Vat may have a nonpermanent card exiled. You can’t create a token that’s a copy of a nonpermanent card. No token is created in this case.

Decktips