Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mimic Vat

Serie: Scars of Mirrodin (SOM)

Rarity: Rare Scars of Mirrodin Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2018
 -
0,75    
Commander 2019
 -
0,75    
Commander 2020
 -
0,75    
Scars of Mirrodin
 8
0,60
 -
7,95
Mimic Vat | Scars of Mirrodin

 Op voorraad 

€ 0,60 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 7,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-8-2011 15:40:00

Klopt.

"At the beginning of the next end step" triggert maar één keer, namelijk tijdens de eerstvolgende end step. Als je de beurt beëindigt met die trigger op de stack, zal hij inderdaad niet nogmaals triggeren.

(Als je de beurt echter te vroeg beëindigt, vóórdat hij heeft kunnen triggeren, dan triggert hij echter de volgende beurt nog wel.)

30-8-2011 15:36:00

vraagje.

Als ik met Mimic Vat een beest heb geimprint en deze in het spel breng, en vervolgens met Sundial of the Infinite als een reactie op het op de stack gaan van de "exile it at the beginning of the next end step" effect van Mimic Vat mijn eigen turn beeindig, dan gaat het "exile" effect van Mimic Vat niet nogmaals af in de volgende beurt, klopt dit?

21-8-2011 11:44:00

@sybe
Ik gaf commentaar via me telefoon na een avond stappen, sorry dat niet alle tekens correct heb gebruikt. Beginnende speler zou eigelijk online moeten spelen spelen niks wat je beter de regels leerd dan dat.

Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-8-2011 11:19:00

@Spico: Dat is een uitzonderingssituatie, als je iedere uitzondering mee moet nemen in uitleg wordt het voor beginnende spelers overbodig lastig.
Als je iemand probeert te verbeteren, leg dingen dan duidelijk uit, gebruik zinnen die geschreven zijn in goed Nederlands en gebruik interpunctie op een juiste manier.... (WTF zijn instands en abbilties ??? )

21-8-2011 03:38:00

@sybe wester
dit is ook niet waar end step moet je ook als een fase zien waar ook instands en abbilties gebruikt kunnen worden als je dus in de end step van je tegen stander een beestje maakt is het begin van die fase al geweest. Mag je t beestje mee nemen naar jou turn je land untappen en met het beestje aanvallen. Aan begin van jou end step dan moet je hem saccen. Dus je hoeft hem niet te saccen in de turn dat je hem coppied hangt er vanaf in welke step je dit doet

18-8-2011 20:52:00

@michiel: Er is een verschil tussen rondes en beurten.

Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-8-2011 20:02:00

Ajani, dit klopt niet!
Hij valt ermee aan, dit betekent dat het zijn eigen beurt is, dus moet hij hem in zijn EIGEN end step exilen.
The next end step betekent de eerst volgende end step die eraan komt, of dit nu in je eigen beurt is of die van een ander.
Maak je hem in jouw beurt, gaat ie aan het einde van jouw beurt eraf, maak je de token in je opponents beurt dan gaat hij in zijn end step eraf.

18-8-2011 19:50:00

Nee dan moet je hem tijdens de end step van je tegenstander exilen, wnat er staat "Exile it at the beginning of the NEXT end step" er staat dus niet "YOUR next end step" of iets dergelijk.

18-8-2011 19:26:00

stel ik maak in de 4de ronde een copy die valt aan en is niet dood. moet ik hem dan pas aan het einde van de 5de ronde exilen. dat is mij niet helemaal duidelijk

25-7-2011 19:18:00

Je kan ook nog de tweede-hands beesten krijgen die de eerste niet wil hebben.
Ik had hier een keer mee gewonnen toen iemand een Precursor Golem sloopte.

25-7-2011 19:12:00

Wij kwamen hier laatst ook al achter maar klopt inderdaad. Een creature kan natuurlijk maar 1x ge-exiled worden.

25-7-2011 17:59:00

Als twee mensen in multiplayer hiermee spelen is het altijd gezeik. Het ligt er namelijk heel erg aan waar je bent gaan zitten ten opzichte van de andere speler hoe goed jouw mimic vat werkt ten opzichte van de zijne, gezien het gedoe met priority passen en triggers op de stack.
Ik weet dat het spel nou eenmaal zo werkt maar toen we er achter kwamen had iedereen even een WTF momentje, want 'de plek waar je zit' zou in onze ogen geen effect moeten hebben op de kracht van je kaarten.

Voor de duidelijkheid: In bijvoorbeeld 4 man multiplayer, jij bent speler A, en speler B is na jou. Speler A en B hebben beide een mimic vat. De enige beurt dat jij een beest onder je mimic vat kan krijgen is de beurt van speler B, want dat is de enige beurt dat jouw mimic vat trigger boven die van hem kan komen te liggen. (Toch?).

Premium lid Jimmy (8) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-7-2011 17:12:00

Ja inderdaad. Zoals hieronder vermeld het geeft een nieuw soort gevoel van controle. Zelf speel ik dit voor de fun momenteel met Dauthi Mindripper en Avalanche Riders.

25-7-2011 01:05:00

Dit is gewoon een hele andere speelstijl, een soort control. Je hebt een overdosis aan killspells en deze in plaats van wiconditions, en dan vernietig je gewoon alles wat de tegenstander neerlegt, en houd je het sterkste. Zelfs al is het een 2/2tje, je wint toch wel! En met simpele etb abilities kan dit ook al nuts zijn.

25-7-2011 00:54:00

Zojuist een potje gespeeld met een Mimic Vat op tafel met een Grave Titan er onder. Ging prima: Voor 3,T had ik elke beurt 4 Zombie tokens en een aanvallend 6/6 deathtoucher beestje. Ook met Wurmcoil Engine bevalt ie goed, zeker toen ik de Wurmcoil kan saccen aan Recurring Nightmare en/of Phyrexian Tower.
Gewoon een erg goede kaart deze Mimic Vat, helemaal in multiplayer. Zorg er wel voor dat je er veel removal naast speelt om die grote beesten van je tegenstander(s) er ook onder te kunnen hangen.

Oracle

Artifact 

Imprint - Whenever a nontoken creature dies, you may exile that card. If you do, return each other card exiled with Mimic Vat to its owner's graveyard.
3, T: Create a token that's a copy of a card exiled with Mimic Vat. It gains haste. Exile it at the beginning of the next end step.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/1/2011
The imprint ability will trigger whenever a nontoken creature is put into any graveyard from the battlefield, not just your graveyard.

1/1/2011
Exiling the card as the first ability resolves is optional. If you choose not to exile it, or you can’t exile it because the card has somehow left the graveyard before the ability resolves, the ability simply doesn’t do anything as it resolves. Any card currently exiled by Mimic Vat remains exiled.

1/1/2011
If multiple nontoken creatures are put into their owners’ graveyards from the battlefield at the same time, the imprint ability will trigger that many times. You put the triggered abilities on the stack in any order, so you’ll determine in which order they resolve. However, since exiling those cards is optional, and choosing to exile a card this way causes the previously exiled cards to return to their owners’ graveyards, the order generally doesn’t matter: You’ll wind up with at most one of those cards exiled, and the rest will be in the appropriate graveyards.

1/1/2011
You may exile a noncreature card with Mimic Vat’s first ability. For example, if a nontoken artifact that’s become a creature is put into a graveyard from the battlefield, Mimic Vat’s first ability triggers and you may exile that card.

1/1/2011
The token created by the second ability will be a copy of whatever card is exiled with Mimic Vat at the time the ability resolves. This might not be the same card that was exiled with Mimic Vat at the time the ability was activated. It also might not be a creature card.

1/1/2011
If the token is a copy of a noncreature card, it will still have haste, though that won’t matter unless that token somehow becomes a creature.

1/1/2011
You may activate the second ability even if no card has been exiled with Mimic Vat. If no card has been exiled with Mimic Vat by the time the ability resolves, no token will be created.

1/1/2011
If the exiled card has X in its mana cost (such as Protean Hydra), X is considered to be 0.

1/1/2011
Any enters-the-battlefield abilities of the exiled card will trigger when the token is put onto the battlefield. Any “as [this permanent] enters the battlefield” or “[this permanent] enters the battlefield with” abilities of the exiled card will also work.

1/1/2011
The token is exiled at the beginning of the next end step regardless of who controls it at that time, whether the exiled card is still exiled at that time, or whether Mimic Vat is still on the battlefield at that time.

1/1/2011
If Mimic Vat’s second ability is activated during a turn’s end step, the token will be exiled at the beginning of the following turn’s end step.

1/1/2011
If the token isn’t exiled when the delayed triggered ability resolves (due to Stifle, perhaps), it remains on the battlefield indefinitely. It continues to have haste.

7/13/2016
If a melded permanent dies and triggers Mimic Vat’s triggered ability, both of its component cards are exiled. As Mimic Vat’s second ability resolves, its controller chooses one of those cards to make a token copy of.

7/13/2018
If the creature that dies is an instant or sorcery card that’s been manifested, Mimic Vat may have a nonpermanent card exiled. You can’t create a token that’s a copy of a nonpermanent card. No token is created in this case.

Decktips