Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mimic Vat

Serie: Scars of Mirrodin (SOM)

Rarity: Rare Scars of Mirrodin Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2018
 -
0,75    
Commander 2019
 -
0,75    
Commander 2020
 -
0,75    
Scars of Mirrodin
 8
0,60
 -
7,95
Mimic Vat | Scars of Mirrodin

 Op voorraad 

€ 0,60 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 7,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
17-2-2011 22:31:00

*Een graveyard.

Je mag ook stervende beesten van je tegenstander imprinten.

17-2-2011 17:51:00

Mocht het geval zich voordoen dat er een creature vanaf het battlefield verdwijnt in je graveyard, dan mag je hem imprinten op Mimic Vat.

17-2-2011 17:41:00

Hoe werkt deze nou? Moet ik een creature vanuit van gy imprinten of vanuit mijn hand als ik hem cast?

14-2-2011 21:43:00

Nope, hij gooit hem er gewoon neer. Geen gecast.

14-2-2011 21:39:00

Als je met Mimic Vat een creature met Infect imprint en je hebt een Hand of the Praetors liggen. Zodra je de Mimic vat triggert, triggert dan ook de ability van Hand of the Praetors? (is het casten met Mimic vat?) Bedankt,

11-2-2011 19:42:00

Ok, ik snap het! Bedankt!

11-2-2011 19:19:00

"Maar kan de actieve player niet pas beslissen of hij de kaart wil imprinten als de trigger van de Non-active player al op de stack ligt"
De actieve spelers trigger gaat als eerste de stack op, en gaat als laatste de stack af. Tijdens het op de stack liggen doet een ability niets, dus wat ben je uberhaubt van plan?
-------
Je bepaalt pas of je wil imprinten wanneer je trigger resolved. Dit
heeft niets te maken met de volgorde waarin de triggers resolven.

1: Beest gaat dood, beide Vats triggeren.
2: Actieve speler trigger gaat de stack op.
3: Non-Actieve speler trigger gaat de stack op.
4: Non-Actieve speler trigger resolved, Non-Actieve speler mag besluiten of hij wel of niet wil imprinten.
5a: Non-Actieve speler besloot niet te imprinten. Actieve speler trigger resolved, Actieve speler mag imprinten.
5b: Non-Actieve speler besloot wel te imprinten. Actieve speler trigger resolved en doet niets; Het creature is uit de graveyard verdwenen, waardoor de imprint trigger hem niet meer kan vinden.

11-2-2011 19:17:00

Je beslist pas of je hem exiled op het moment dat jouw trigger aan de beurt is, omdat die van de niet-actieve speler eerst gaat kiest hij van wel. Op het moment dat de actieve speler kan kiezen, valt er niets meer te halen.

Stel het als volgt voor. Wij zijn met zen 2e en hebben 1 koekje, ik mag eerst kiezen of ik hem opeet en dan pas jij. Ik kies ervoor om hem op te eten. Nu mag jij kiezen, helaas pindakaas, geen koekje voor jouw.

11-2-2011 19:02:00

Maar kan de actieve player niet pas beslissen of hij de kaart wil imprinten als de trigger van de Non-active player al op de stack ligt, waardoor die van hem als eerst wordt afgewerkt?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-2-2011 19:00:00

Een eerdere reply van mij:


Triggers gaan in APNAP-volgorde op de stack. Eerst die van de actieve speler (degene die aan de beurt is) en dan die van de niet-actieve speler (degene die niet aan de beurt is).

Die van de niet-actieve speler resolven vervolgens als eerste (omdat de stack van boven naar beneden afgewerkt wordt).

Dus de niet-actieve speler mag het creature imprinten.

11-2-2011 18:57:00

Wij zitten nu in een situatie, waarbij ik en mijn tegenstander beide een Mimic Vat hebben. Er sterft een beest in combat, en we willen beide het beest imprinten. Dit kan niet, want we kunnen niet beide het beest exilen. Het is mijn tegenstander's beurt. Wie mag het beest hebben?

8-2-2011 18:19:00

Ja dat kan. Je kunt het ook voor je tegenstanders combat phase doen en voor je eigen combat phase. Hangt er een beetje vanaf in welke situatie je zit.

8-2-2011 13:08:00

Ik ben zo dom Je maakt de token natuurlijk in de end step van je tegenstander! En dan heb je de token nog liggen in jouw beurt

8-2-2011 13:06:00

Als je een token maakt in de beurt van de tegenstander, dan overleefd de token zijn end step. Hoe zit dat? Want op de kaart staat niet "exile it at the beginning of your next end step"

25-1-2011 11:58:00

"RegStar Enemy of the Guildpact (13) 22-1-2011
zou je nu met tezz2.0 en liquimetal coating planeswalkers on mimic vat kunnen pleuren? "

op zich kon dat al met Mycosynth Lattice en March of the Machines

Oracle

Artifact 

Imprint - Whenever a nontoken creature dies, you may exile that card. If you do, return each other card exiled with Mimic Vat to its owner's graveyard.
3, T: Create a token that's a copy of a card exiled with Mimic Vat. It gains haste. Exile it at the beginning of the next end step.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/1/2011
The imprint ability will trigger whenever a nontoken creature is put into any graveyard from the battlefield, not just your graveyard.

1/1/2011
Exiling the card as the first ability resolves is optional. If you choose not to exile it, or you can’t exile it because the card has somehow left the graveyard before the ability resolves, the ability simply doesn’t do anything as it resolves. Any card currently exiled by Mimic Vat remains exiled.

1/1/2011
If multiple nontoken creatures are put into their owners’ graveyards from the battlefield at the same time, the imprint ability will trigger that many times. You put the triggered abilities on the stack in any order, so you’ll determine in which order they resolve. However, since exiling those cards is optional, and choosing to exile a card this way causes the previously exiled cards to return to their owners’ graveyards, the order generally doesn’t matter: You’ll wind up with at most one of those cards exiled, and the rest will be in the appropriate graveyards.

1/1/2011
You may exile a noncreature card with Mimic Vat’s first ability. For example, if a nontoken artifact that’s become a creature is put into a graveyard from the battlefield, Mimic Vat’s first ability triggers and you may exile that card.

1/1/2011
The token created by the second ability will be a copy of whatever card is exiled with Mimic Vat at the time the ability resolves. This might not be the same card that was exiled with Mimic Vat at the time the ability was activated. It also might not be a creature card.

1/1/2011
If the token is a copy of a noncreature card, it will still have haste, though that won’t matter unless that token somehow becomes a creature.

1/1/2011
You may activate the second ability even if no card has been exiled with Mimic Vat. If no card has been exiled with Mimic Vat by the time the ability resolves, no token will be created.

1/1/2011
If the exiled card has X in its mana cost (such as Protean Hydra), X is considered to be 0.

1/1/2011
Any enters-the-battlefield abilities of the exiled card will trigger when the token is put onto the battlefield. Any “as [this permanent] enters the battlefield” or “[this permanent] enters the battlefield with” abilities of the exiled card will also work.

1/1/2011
The token is exiled at the beginning of the next end step regardless of who controls it at that time, whether the exiled card is still exiled at that time, or whether Mimic Vat is still on the battlefield at that time.

1/1/2011
If Mimic Vat’s second ability is activated during a turn’s end step, the token will be exiled at the beginning of the following turn’s end step.

1/1/2011
If the token isn’t exiled when the delayed triggered ability resolves (due to Stifle, perhaps), it remains on the battlefield indefinitely. It continues to have haste.

7/13/2016
If a melded permanent dies and triggers Mimic Vat’s triggered ability, both of its component cards are exiled. As Mimic Vat’s second ability resolves, its controller chooses one of those cards to make a token copy of.

7/13/2018
If the creature that dies is an instant or sorcery card that’s been manifested, Mimic Vat may have a nonpermanent card exiled. You can’t create a token that’s a copy of a nonpermanent card. No token is created in this case.

Decktips