Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Protean Hydra

Serie: M11 (M11)

Rarity: Rare M11 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
M10
 -
1,95
 -
3,95
M11
 -
1,75
 -
2,95
Protean Hydra | M11

Prijs:

€ 1,75

Uitverkocht

FOIL 

€ 2,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
9-11-2010 18:08:00

In beide gevallen: Hydra prevent alle schade en verliest zoveel +1/+1 counters (al zijn counters dus). Hydra blijft leven omdat hij nog steeds een 1/1 is door de Marshal’s Anthem.

Eind van de beurt krijgt hydra 2 +1/+1 counters terug voor iedere +1/+1 counter die hij was kwijtgeraakt.

Infect/Wither doen niets; Beiden zorgen dat gedane schade resulteerd in -1/-1 counters, maar aangezien alle schade voorkomen wordt is dat niet relevant.

Grimp (20) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-11-2010 17:59:00

sorry voor de dubbelpost ik bedoel wel een beestje met infect of wither natuurlijk. het eerste stukje van de rulling is vrij duidelijk.

Grimp (20) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-11-2010 17:57:00

hallo allen,

even een vraagje. kom niet helemaal uit de ruling?!? als je een marshall's anthem hebt liggen en deze als 3/3. dan block ik op 1 of andere manier een beest van 4/4 is mijn hydra dan dood of niet? en dezelfde vraag maar dan met een enchantment die +1/+1 geeft hoe werkt het dan? hoop dat het een beetje te volgen is.

31-8-2010 23:39:00

Niet helemaal de juiste plek om decktips te vragen, maar vooruit: mijn algemene tip is om je deck meer gefocust te maken, het ziet er nu vooral uit als een verzameling erg coole kaarten die ook wel samenwerken, maar geen consistent spel opleveren doordat je elke kaart maar 1x speelt. Maar als ik dan toch de zwakste kaart moet aanwijzen, dan is dat Chandra Nalaar... al werkt die toch wel weer leuk samen met de hydra tongue smile Maar goed, meer tips graag bij de deck sectie!

31-8-2010 20:21:00

Ik zit te twijfelen om deze in mijn deck te doen maar ik kom er niet uit wat ik er uit zou moeten halen, of mischien helemaal neits eruit halen.
zou iemand mij mischien kunnen helpen??


*link naar mijn deck*
hier

26-8-2010 20:49:00

tja maar wordt de reprint van bijvoorbeeld een baneslayer angel en deze kaart dan gezien als "nieuw" of reprint omdat ze alleen in de core set worden uitgebracht. smile

18-7-2010 23:02:00

Dat is de nieuwe policy van wizards, core sets krijgen 50% reprints en 50% nieuwe kaarten.

'Vroeger' was het 100% reprint, dus ik vind het wel best zo (Stuk interessanter om de set te draften. Rise of the Eldrazi was ik al zat inmiddels en scars duurt nog wel ff...)

18-7-2010 22:23:00

En voor de realisten onder ons is Gaea’s Revenge natuurlijk ook al een grappig kaartje Van mij hadden ze platinum en baneslayer er ook wel uit mogen gooien voor iets nieuws. Beetje raar dat de helft oud is en de helft nieuw.

Ja weetje wat, doe deze op een rare slot, en stop een {=ancestrall recall} op dat slot voor die Mythic!

18-7-2010 22:17:00

Tja, het is saai om weeeer dezelfde mythics te hebben. En als rare kan ie gewoon prima.

18-7-2010 22:16:00

een mythic die een paar sets later opeens als rare terug keert. Beseften ze ook dat ze het verkeerd hadden ofzo?

18-7-2010 22:14:00

Ja, volgens mij wel ja. Zie niet in waarom het niet zou gaan.

18-7-2010 22:12:00

Deze wordt dus in principe ook "onsterfelijk" als je er een exalted beestje naast hebt liggen? Dat houdt hem in principe in leven terwijl hij al zijn counters kwijtraakt en hij krijgt ze terug voordat de exalted bonus weer verdwijnt.

7-7-2010 12:00:00

Nu is hij gewoon rare

Oracle

Creature - Hydra 0 / 0

Protean Hydra enters the battlefield with X +1/+1 counters on it.
If damage would be dealt to Protean Hydra, prevent that damage and remove that many +1/+1 counters from it.
Whenever a +1/+1 counter is removed from Protean Hydra, put two +1/+1 counters on it at the beginning of the next end step.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2009
All damage that would be dealt to Protean Hydra is prevented, even if it doesn’t have that many +1/+1 counters on it. This is true even if Protean Hydra has no +1/+1 counters on it at all (and is able to remain on the battlefield because some other effect is boosting its toughness). If the amount of damage that would be dealt to Protean Hydra is greater than the number of +1/+1 counters on it, all the +1/+1 counters on Protean Hydra are removed from it.

10/1/2009
If unpreventable damage is dealt to Protean Hydra, the Hydra’s second ability will try to prevent it and fail (meaning that damage has its normal results), and it will also remove that many +1/+1 counters from Protean Hydra.

10/1/2009
Protean Hydra’s last ability triggers whenever a +1/+1 counter is removed from it for any reason, not just when a +1/+1 counter is removed by its second ability.

10/1/2009
If multiple +1/+1 counters are removed from Protean Hydra at once, its last ability will trigger that many times.

10/1/2009
If a -1/-1 counter is put on Protean Hydra while it has +1/+1 counters on it, that -1/-1 counter and a +1/+1 counter will be removed from it as a state-based action. This will cause Protean Hydra’s last ability to trigger.

10/1/2009
If any +1/+1 counters are removed from Protean Hydra during the end step, its last ability will trigger and set up a delayed triggered ability that will trigger at the beginning of the next end step (which is near the end of the following turn).

Decktips