Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Ajani’s Pridemate

Serie: M11 (M11)

Rarity: Uncommon M11 Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Ajani vs Bolas
 -
0,30    
Commander 2013
 1
0,30    
Iconic Masters
 -
0,30
 -
1,50
M11
 1
0,30
 -
3,95
M15
 -
0,30
 -
3,95
M19
 -
0,30
 -
1,50
Time Spiral Remastered
 -
0,50
 -
0,01
War of the Spark
 6
0,25
 -
1,50
Ajani’s Pridemate | M11

 Op voorraad 

€ 0,30 (1x)

 Kopen

FOIL 

€ 3,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-1-2019 19:59:00

Zou goed kunnen. Met lifegain decks duurt het af en toe irritant lang wanneer alle triggers met "Take Action" moeten worden geaccordeerd.
Zouden er nog meer rules changes komen die terug te voeren zijn op MTG Arena?

Premium lid Hein (33) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-1-2019 18:54:00

Nee, geen andere veranderingen dat ik weet. Dit is hoogst waarschijnlijk gedaan om games op mtg Arena sneller te laten verlopen.

20-1-2019 17:04:00

Ajani's Pridemust.

(schaamteloos van reddit gepikt)

20-1-2019 16:56:00

Ok aangepast. Sinds wanneer is dat? Zijn er nog meer dingen veranderd?

Premium lid Hein (33) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-1-2019 16:50:00

Het is niet langer een may ability. Misschien even de oracle tekst veranderen.

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-9-2018 02:55:00

Nope, zo werkt het helaas niet. Je krijgt in één keer een aantal levens in zo'n geval. Alleen is vantevoren nog niet bepaald wat die hoeveelheid gaat zijn. Maar in zo'n gevallen is het dus creatures tellen (in jouw voorbeeld 5) en dan krijg je dus ineens 5 levens.

Zie ook bij de extra rulings van deze kaart: "If you gain an amount of life "for each" of something, that life is gained as one event and the ability of Ajani's Pridemate triggers only once."

24-9-2018 02:22:00

Dus als je iets hebt met 'gain 1 life for each you control', en je hebt er 5, inclusief Ajani’s Pridemate zelf, krijg je dus 5x 1 leven, en niet 1x 5 leven, dus krijg je 5 +1/+1 counters. Right ?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-7-2018 16:11:00

Ja.

Soul Warden triggert omdat Ajani's Pridemate in het spel komt te liggen. En die is daarmee ruim om tijd om te zien dat je een leven krijgt tegen de tijd dat de trigger van Soul Warden resolvet.

27-7-2018 15:59:00

Stel ik heb een Soul Warden in het spel en ik speel een Ajani’s Pridemate vanuit mijn hand. Dan krijg ik een leven, omdat er een creature in het spel komt. Maar triggered de ability van Ajani’s Pridemate dan ook?

Premium lid Marco (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-2-2018 09:50:00

1 trigger, anders had er iets gestaan als:

Gain 2 life if you control a creature. repeat this process once for each creature beyond the first.

Dat maakt de tekst best wel verwarrend en nu ik er nog een tweede keer over nadenk weet ik niet eens zeker of dit wel zou werken?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-2-2018 02:23:00

Ik moest de vraag en het bijbehorende antwoord een paar keer lezen, maar er wordt bedoeld dat Ajani's Pridemate in dit voorbeeld één keer triggert?

27-2-2018 22:51:00

"Zou ik in het tweede geval de 2 life for each creature eigenlijk moet lezen als gain 2X life where X is the number of creatures you control?"

Dit is de juiste manier om het te lezen.

27-2-2018 22:15:00

Stel ik heb een Ajani’s Pridemate en een Squire in het spel liggen en ik sacrifice mijn Blighted Steppe. Welke het volgende zegt: , , Sacrifice Blighted Steppe: You gain 2 life for each creature you control.

Krijg ik dan 2x 2 levens 1x 2 levens voor het ene creature en 1x 2 levens voor het andere creature of krijg ik dan 4 levens omdat ik 2 creatures heb? Zou ik in het tweede geval de 2 life for each creature eigenlijk moet lezen als gain 2X life where X is the number of creatures you control?

23-10-2017 11:25:00

Ongeveer wel Ja. Er is nog wel tijd om te reageren voordat de triggers resolven, maar als niemand er iets aan doet krijgt Pridemate dan inderdaad een counter nadat hij entered.

23-10-2017 11:02:00

Als Ajani's Pridemate in het veld komt en er ligt al een Soul Warden waar ik leven van krijg. Krijgt ajani dan direct zijn counter bij het enteren van het veld??

Oracle

Creature - Cat Soldier 2 / 2

Whenever you gain life, put a +1/+1 counter on Ajani's Pridemate.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

7/13/2018
The ability of Ajani’s Pridemate triggers just once for each life-gaining event, whether it’s 1 life from Ajani’s Welcome or 3 life from Revitalize.

7/13/2018
If Ajani’s Pridemate is dealt lethal damage at the same time that you gain life, it won’t receive a counter from its ability in time to save it.

7/13/2018
Each creature with lifelink dealing combat damage causes a separate life-gaining event. For example, if two creatures you control with lifelink deal combat damage at the same time, Ajani’s Pridemate’s ability will trigger twice. However, if a single creature you control with lifelink deals combat damage to multiple creatures, players, and/or planeswalkers at the same time (perhaps because it has trample or was blocked by more than one creature), the ability will trigger only once.

7/13/2018
If you gain an amount of life “for each” of something, that life is gained as one event and the ability of Ajani’s Pridemate triggers only once.

7/13/2018
In a Two-Headed Giant game, life gained by your teammate won’t cause the ability to trigger, even though it caused your team’s life total to increase.

Decktips