Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Umbra Mystic

Serie: Rise of the Eldrazi (ROE)

Rarity: Rare Rise of the Eldrazi Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Rise of the Eldrazi
 -
1,95
 -
4,95
Umbra Mystic | Rise of the Eldrazi

Prijs:

€ 1,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 4,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
9-6-2010 15:20:00

Een mening hebben is mooi, maar niet bruikbaar bij regelkwesties. Feiten en zekerheden zijn daar gewenster.

PS: Grappig. Dat 'would be destroyed' slaat op kaarten met 'destroy' leek mij altijd duidelijker dan dat het ook helpt tegen kapot gaan aan damage. Andersom kan dus ook.

9-6-2010 13:51:00

oke. het geldt dus ook voor destruction kaarten. prima.
nog betere reden om mee te spelen in mijn aura-deck.

9-6-2010 13:49:00

wat nou valse info? ik geef alleen mijn mening, inzicht van magic en engels, over deze kaart. ik weet heus wel wat jullie willen zeggen
en ik snap dat ook wel.
ik ga er gewoon vanuit dat het met schade te maken heeft en niet
met destruction kaarten.

maar valt dat niet na te lezen op NM? wat is totem armor? effe kijkje nemen.

7-6-2010 16:38:00

Wat is er met Djilan aan de hand.

In een korte tijd gaat hij als een dolle allerlei valse informatie verspreiden. I am not amused.

7-6-2010 14:10:00

@ Djilan.

Laten we het nogmaals doornemen.

If an enchanted permanent you control would be destroyed, instead remove all damage from it and destroy an Aura attached to it

Vrij vertaald:
Als een kaart waarop een Aura ligt vernietigd wordt, wordt in plaats daarvan alle schade verwijderd, en de aura op die kaart wordt vernietigd.

Wat zegt Terror?
Vernietig een non-zwart beest. Terror gebruikt "destroy". Deze kaart houd "Destroy" tegen.

Totem Armors houden letter alle destroy effecten tegen. Dit zijn Terrors / Wrath of God / Maar ook "Lethal damage". Want Lethal damage is ook een destroy effect.

Wat zou er gebeuren als ze het stukje er niet bij zetten (het "remove all damage".
Dan krijg je dit: Een beestje krijgt lethal damage, totem armor houd het tegen en een aura wordt verwijderd, maar nu ligt er nog steeds lethal damage op. Dus moet er nog een Aura weg... (dit houd het hele effect van Totem Armor tegen).

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-6-2010 14:06:00

Ik heb werkelijk waar geen flauw idee wat je nu wilt zeggen.

Al had er gestaan, "If an enchanted permanent you control would be destroyed, *instead* do nothing.", dan nog zou de betreffende permanent niet vernietigd worden (het magische woord is en blijft "instead".

De permanent wordt niet vernietigd, maar *in plaats daarvan* gebeurt er wat anders, wat dat ook moge zijn. Maar dat dat effectief weinig doet, staat verder los van het feit dat de permanent in ieder geval niet vernietigd wordt.

7-6-2010 13:50:00

dan weet je niet wat lethal damage betekent.

lethal=dodelijk
damage=schade
remove=verwijderen

een beestje dat geterrored wordt krijgt dan geen schade.
ik ga er echt gewoon van uit dat het gaat om schade krijgen dat dan
voorkomen wordt en een aura kapot gaat in plaats van het beestje.
er staat niet voor niets nog achter dat schade "verwijdert" wordt.

anders zou de kaart wel wat meer dan een eurotje waard zijn.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-5-2010 15:31:00

Klopt. Lethal damage destroyed een creature.

23-5-2010 15:26:00

''If an enchanted permanent you control would be destroyed, instead remove all damage from it and destroy an Aura attached to it.''

''If enchanted permanent you control would be destroyed'' zegt niets over damage. Alleen als hij dood zou gaan. Dus ook door Terror.

''instead remove all damage from it'' zegt niet dat er ook damage nodig is. Hij zegt alleen dat in plaats van dat hij dood zou gaan, dit gebeurt. Dus ook als hij geen damage heeft probeert hij dat weg te halen.

23-5-2010 15:20:00

geldt het niet alleen voor damage en niet destruction?

er staat tenslotte bij dat de damage removed wordt en niet de
destruction kaart die gebruikt wordt om hem te mollen, zoals Terror.

dus alleen met direct damage en combat-schade, toch?

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-5-2010 18:14:00

Ik correct niks, het klopt helemaal Beide replacement abilities willen wat doen, maar de tweede kan niets doen omdat er geen destroy effect meer is. Dus er valt maar 1 Totem Armor af, en je mag zelf kiezen welke.

3-5-2010 17:25:00

Dus als ik het goed begrijp:

Beiden instanties van totem armor triggeren wel, maar je hoeft maar 1 aura te slopen, omdat de 2e trigger niks kan replacen?

Correct me if I'm wrong.

3-5-2010 13:54:00

Ga dan equipment spelen, dan heb je dat probleem niet.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-5-2010 13:52:00

Het heeft inderdaad niet echt veel zin om replacement effects met triggered abilities te vergelijken, omdat er toch net wat subtiele/essentiële verschillen zijn.

Het replacement effect zegt "If an enchanted permanent you control would be destroyed, instead remove all damage from it and destroy an Aura attached to it.".

Als het replacement effect van de eerste aura optreedt, omdat de betreffende permanent op het punt staat vernietigd te worden, dan wordt op dat moment in plaats daarvan alle damage ervan verwijderd.

Maar dan treedt het replacement effect van de tweede aura dus gewoonweg niet meer op, omdat alle damage verwijderd is en de permanent dus niet meer vernietigd gaat worden.

3-5-2010 13:37:00

En dan moet je eens twee beestjes saccen en doh, je hebt maar twee beestjes met een bult echantments erop.. Oei
Daarom vind ik aura's niet cool >:C hoop dat er leukere uit zullen komen, want Kor Spiritdancer is de bom

Oracle

Creature - Human Wizard 2 / 2

Auras attached to permanents you control have totem armor. (If an enchanted permanent you control would be destroyed, instead remove all damage from it and destroy an Aura attached to it.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/15/2010
Totem armor’s effect is mandatory. If the enchanted permanent would be destroyed, you must remove all damage from it and destroy the Aura that has totem armor instead.

6/15/2010
Totem armor’s effect is applied no matter why the enchanted permanent would be destroyed: because it’s been dealt lethal damage, or because it’s being affected by an effect that says to “destroy” it (such as Doom Blade). In either case, all damage is removed from the permanent and the Aura is destroyed instead.

6/15/2010
If a permanent you control is enchanted with multiple Auras that have totem armor, and the enchanted permanent would be destroyed, one of those Auras is destroyed instead - but only one of them. You choose which one because you control the enchanted permanent.

6/15/2010
If a creature enchanted with an Aura that has totem armor would be destroyed by multiple state-based actions at the same time the totem armor’s effect will replace all of them and save the creature.

6/15/2010
If a spell or ability (such as Planar Cleansing) would destroy both an Aura with totem armor and the permanent it’s enchanting at the same time, totem armor’s effect will save the enchanted permanent from being destroyed. Instead, the spell or ability will destroy the Aura in two different ways at the same time, but the result is the same as destroying it once.

6/15/2010
Totem armor’s effect is not regeneration. Specifically, if totem armor’s effect is applied, the enchanted permanent does not become tapped and is not removed from combat as a result. Effects that say the enchanted permanent can’t be regenerated (as Vendetta does) won’t prevent totem armor’s effect from being applied.

6/15/2010
Say you control a permanent enchanted with an Aura that has totem armor, and the enchanted permanent has gained a regeneration shield. The next time it would be destroyed, you choose whether to apply the regeneration effect or the totem armor effect. The other effect is unused and remains, in case the permanent would be destroyed again.

6/15/2010
If a spell or ability says that it would “destroy” a permanent enchanted with an Aura that has totem armor, that spell or ability causes the Aura to be destroyed instead. (This matters for cards such as Karmic Justice.) Totem armor doesn’t destroy the Aura; rather, it changes the effects of the spell or ability. On the other hand, if a spell or ability deals lethal damage to a creature enchanted with an Aura that has totem armor, the game rules regarding lethal damage cause the Aura to be destroyed, not that spell or ability.

6/15/2010
All _Rise of the Eldrazi_ cards printed with totem armor are Auras with “enchant creature.” But Umbra Mystic grants totem armor to Auras attached to any permanent you control, not just creatures. The ability works the same way even if the Aura is enchanting a land, an artifact, or any other permanent.

6/15/2010
Umbra Mystic grants totem armor to Auras attached to permanents you control, regardless of who controls those Auras. Conversely, it doesn’t grant totem armor to Auras you control that are attached to permanents controlled by other players.

6/15/2010
If a permanent you control would be destroyed, and it’s enchanted by an Aura with totem armor, it doesn’t matter who controls that Aura. The totem armor effect is mandatory. If that permanent is enchanted by multiple Auras, you choose which one is destroyed, regardless of who controls them.

6/15/2010
Say you control a permanent that’s enchanted by an Aura you control, and that Aura is itself enchanted by an Aura. If the permanent would be destroyed, instead the first Aura is destroyed... but since that Aura would be destroyed, instead the second Aura is destroyed.

6/15/2010
Multiple instances of totem armor on the same Aura are redundant.

7/1/2013
Totem armor has no effect if the enchanted permanent is put into a graveyard for any other reason, such as if it’s sacrificed, if it’s legendary and another legendary permanent with the same name is controlled by the same player, or if its toughness is 0 or less.

7/1/2013
If a creature enchanted with an Aura that has totem armor has indestructible, lethal damage and effects that try to destroy it simply have no effect. Totem armor won’t do anything because it won’t have to.

7/1/2013
Say you control a permanent enchanted with an Aura that has totem armor, and that Aura has gained a regeneration shield. The next time the enchanted permanent would be destroyed, the Aura would be destroyed instead - but it regenerates, so nothing is destroyed at all. Alternately, if that Aura somehow gains indestructible, the enchanted permanent is effectively indestructible as well.

Decktips