Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Umbra Mystic

Serie: Rise of the Eldrazi (ROE)

Rarity: Rare Rise of the Eldrazi Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Rise of the Eldrazi
 -
1,95
 -
4,95
Umbra Mystic | Rise of the Eldrazi

Prijs:

€ 1,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 4,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
19-1-2017 10:24:00

Zie de officiele rulings:

6/15/2010 If a permanent you control is enchanted with multiple Auras that have totem armor, and the enchanted permanent would be destroyed, one of those Auras is destroyed instead -- but only one of them. You choose which one because you control the enchanted permanent.

'Extra levens' dus!

19-1-2017 10:10:00

Wat gebeurt er als er meerdere aura's onder een creature liggen en deze wordt vernietigd? Gaan dan alle totem armor's af? Of gaat er eentje af... in dit laatste geval bouw je een soort extra leven in x het aantal totem armor's wat je hebt liggen... Wil dit namelijk toepassen op mijn commander Bruna, Light of Alabaster

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-3-2014 13:01:00

Nee, hij gaat stuk. Hij kan geen beest meer worden als hij al stuk is.

Quinn (16) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-3-2014 12:11:00

Als ik het goed heb als ik een Hero of Iroas geanchant heb met een Celestial Archon en deze heb liggen en Hero of Iroas zal sterven aan combat damage en ik heb deze liggen en dan verwijder ik de Celestial Archon dan is het toch gewoon dan een beest geworden?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-9-2013 12:52:00

1

Er zijn twee replacement effects die het destroyen van Benalish Hero willen vervangen. Als je de ene Totem Armor toegepast hebt, is de andere niet meer van toepassing (want de schade is al vervangen).

23-9-2013 12:45:00

En als ik een Benalish Hero heb liggen met twee Holy Strengths erop, en deze, en mijn hero wordt geVindicate? hoeveel aura's gaan er dan stuk?

2-12-2011 11:58:00

De Benalish Hero blijft leven.
De Disk is een eenmalig effect dat alles wil vernietigen, maar op het moment van resolven heeft de Holy Strength nog totem armor vanwege de Mystic, dus zal het "destroy Benalish Hero" vervangen worden door "destroy Holy Strength".

2-12-2011 11:46:00

Op het veld liggen, bijvoorbeeld, een Benalish Hero met een Holy Strength en 1 Umbra Mystic ik activeer een Nevinyrral’s Disk. Wat gebeurt er nu?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-8-2011 11:54:00

@knoop: Ah, op die fiets.

Nee, helaas.

26-8-2011 11:50:00

Als jij een permanent zou zijn werd Vindicate wel iets vaker gespeeld

26-8-2011 11:49:00

sorry,
stel ik heb nog 1 life, en umbra ligt braaf op de battlefield en ik speel Wheel of Sun and Moon. als ik een "permanent under my control" zou zijn, zou dan die wheel destroyed worden bij de eerste volgende 1 damage en ik blijven leven? (uitstel van executie)

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-8-2011 11:45:00

Permanents zijn kaarten (en tokens) op de battlefield.

Verder snap ik niet echt waar je met je vraag naar toe wilt.

Met Wheel of Sun and Moon gaan kaarten niet naar je graveyard, maar onderop je library.

26-8-2011 11:39:00

en dan nog een vraag....
ben ik een permanent die ik control?
zo ja, wat gebeurd er als ik een Wheel of Sun and Moon heb liggen?

24-8-2011 18:10:00

Als je met 'beide creatures' de licid en zijn het creature wat hij enchant bedoelt: Dat gaat helaas niet lukken.

Totem Armor is een replacement effect ("If...instead" ), en pas je toe op het moment dat het beest destroyed wordt (na de combat damage). Er zijn in dit geval 2 mogelijkheden:

Optie 1: Licid is op dat moment nog een Aura en wordt door Totem Armor gesloopt.
Optie 2: Je maakt Licid voortijdig weer een creature, maar dan is er bij de combat damage geen Aura meer om te Totem Armoren.

24-8-2011 17:23:00

als ik dit nu speel met Tempting Licid, blijven beide creatures bij een aanval dan leven? mits ik genoeg groene mana heb?

Oracle

Creature - Human Wizard 2 / 2

Auras attached to permanents you control have totem armor. (If an enchanted permanent you control would be destroyed, instead remove all damage from it and destroy an Aura attached to it.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/15/2010
Totem armor’s effect is mandatory. If the enchanted permanent would be destroyed, you must remove all damage from it and destroy the Aura that has totem armor instead.

6/15/2010
Totem armor’s effect is applied no matter why the enchanted permanent would be destroyed: because it’s been dealt lethal damage, or because it’s being affected by an effect that says to “destroy” it (such as Doom Blade). In either case, all damage is removed from the permanent and the Aura is destroyed instead.

6/15/2010
If a permanent you control is enchanted with multiple Auras that have totem armor, and the enchanted permanent would be destroyed, one of those Auras is destroyed instead - but only one of them. You choose which one because you control the enchanted permanent.

6/15/2010
If a creature enchanted with an Aura that has totem armor would be destroyed by multiple state-based actions at the same time the totem armor’s effect will replace all of them and save the creature.

6/15/2010
If a spell or ability (such as Planar Cleansing) would destroy both an Aura with totem armor and the permanent it’s enchanting at the same time, totem armor’s effect will save the enchanted permanent from being destroyed. Instead, the spell or ability will destroy the Aura in two different ways at the same time, but the result is the same as destroying it once.

6/15/2010
Totem armor’s effect is not regeneration. Specifically, if totem armor’s effect is applied, the enchanted permanent does not become tapped and is not removed from combat as a result. Effects that say the enchanted permanent can’t be regenerated (as Vendetta does) won’t prevent totem armor’s effect from being applied.

6/15/2010
Say you control a permanent enchanted with an Aura that has totem armor, and the enchanted permanent has gained a regeneration shield. The next time it would be destroyed, you choose whether to apply the regeneration effect or the totem armor effect. The other effect is unused and remains, in case the permanent would be destroyed again.

6/15/2010
If a spell or ability says that it would “destroy” a permanent enchanted with an Aura that has totem armor, that spell or ability causes the Aura to be destroyed instead. (This matters for cards such as Karmic Justice.) Totem armor doesn’t destroy the Aura; rather, it changes the effects of the spell or ability. On the other hand, if a spell or ability deals lethal damage to a creature enchanted with an Aura that has totem armor, the game rules regarding lethal damage cause the Aura to be destroyed, not that spell or ability.

6/15/2010
All _Rise of the Eldrazi_ cards printed with totem armor are Auras with “enchant creature.” But Umbra Mystic grants totem armor to Auras attached to any permanent you control, not just creatures. The ability works the same way even if the Aura is enchanting a land, an artifact, or any other permanent.

6/15/2010
Umbra Mystic grants totem armor to Auras attached to permanents you control, regardless of who controls those Auras. Conversely, it doesn’t grant totem armor to Auras you control that are attached to permanents controlled by other players.

6/15/2010
If a permanent you control would be destroyed, and it’s enchanted by an Aura with totem armor, it doesn’t matter who controls that Aura. The totem armor effect is mandatory. If that permanent is enchanted by multiple Auras, you choose which one is destroyed, regardless of who controls them.

6/15/2010
Say you control a permanent that’s enchanted by an Aura you control, and that Aura is itself enchanted by an Aura. If the permanent would be destroyed, instead the first Aura is destroyed... but since that Aura would be destroyed, instead the second Aura is destroyed.

6/15/2010
Multiple instances of totem armor on the same Aura are redundant.

7/1/2013
Totem armor has no effect if the enchanted permanent is put into a graveyard for any other reason, such as if it’s sacrificed, if it’s legendary and another legendary permanent with the same name is controlled by the same player, or if its toughness is 0 or less.

7/1/2013
If a creature enchanted with an Aura that has totem armor has indestructible, lethal damage and effects that try to destroy it simply have no effect. Totem armor won’t do anything because it won’t have to.

7/1/2013
Say you control a permanent enchanted with an Aura that has totem armor, and that Aura has gained a regeneration shield. The next time the enchanted permanent would be destroyed, the Aura would be destroyed instead - but it regenerates, so nothing is destroyed at all. Alternately, if that Aura somehow gains indestructible, the enchanted permanent is effectively indestructible as well.

Decktips