Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Hellcarver Demon

Serie: Rise of the Eldrazi (ROE)

Rarity: Mythic Rise of the Eldrazi Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Rise of the Eldrazi
 3
7,95
 -
19,95
Hellcarver Demon | Rise of the Eldrazi

 Op voorraad 

€ 7,95 (3x)

 Kopen

FOIL 

€ 19,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
9-7-2012 14:32:00

oke, dat moest ik even weten. dankjewel!

9-7-2012 14:21:00

1: Dat mag niet. Hellcarver Demons ability laat je de exiled kaarten meteen casten, en als je dat niet doet blijven ze exiled. Iedere keer dat zijn ability triggered verwijst ook enkel naar de kaarten die door die trigger exiled zijn, niet naar eventuele vorige exilings.

2. Die gaan (normalitair) naar de graveyard, net als wanneer ze normaal zouden resolven.

3. Dat mag niet. Zodra een kaart van zone verandert wordt het als een nieuw object gezien. Zodra je de kaart cast gaat hij uit de exiled zone (naar de stack) en herkent Hellcarver Demon hem niet meer, ook niet als hij daarna terug de exile zone ingaat.

9-7-2012 14:17:00

1: Nee, je mag niet dezelfde kaarten spelen. Uitleg bij 3 legt dit ook zo ongeveer uit.

2: Die gaan gewoon naar je graveyard, of in sommige gevallen exilet een spell zichzelf, maar dit heeft geen interactie met Hellcarver Demon.

3: Lijkt me beantwoord hierboven. Maar als je ervoor kiest om een kaart geexiled te laten i.p.v. hem te spelen, dan kun je er de volgende keer dat Hellcarver Demon combat damage doet ook NIET voor kiezen om die spell alsnog te spelen, want dan kunnen alleen de nieuwe 6 kaartjes gespeeld worden, omdat alleen die kaarten "exiled this way" zijn door die ability.

9-7-2012 14:03:00

ik heb over deze kaart 3 vragen:

1: als ik twee keer combat damage deal met deze kaart, mag ik dan na de tweede combat damage ook kaarten spelen die ik na de eerste keer combat damage al had geëxiled?

2: instants en sorceries die ik speel via deze kaart, gaan deze naar de graveyard of blijven deze geëxiled?

3: indien die kaarten geëxiled blijven na het spelen, betekent dat dat ik ze telkens opnieuw mag spelen na elke keer dat hij combat damage doet?

29-3-2012 20:55:00

Of doe het zo: hier

29-3-2012 18:09:00

Alleen je moet alles saccen, dus ook je Sneak Attack, en dat maakt het zo moeilijk te recoveren als je Demon weg is. En het is geen kill die je in 1 beurt maakt. Het duurt meerdere beurten.

29-3-2012 17:50:00

Toch gek dat deze nietwaar veel duurder is... Er zijn vintage decks met flash en vervolgens emrakul, maar deze is volgens mij veel beter met Flash...
Kun je meerdere dikkerds zoeken.

Edit: ik bedoel Sneak Attack.

24-2-2012 18:40:00

Xander still ssst, dat was iets waar ik wel aan dacht, eldrazi abilitys

3 extra beurten dan maakt me niet veel uit als ik al mijn land verlies als ik er een emrakul voor terug krijg. En was al de bedoeling met heartless summoning te doen dat ie lekker vlot komt voordat ie een grote vlieger op kan hangen

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-2-2012 14:54:00

(Maar het kan nuttig zijn als drie keer Emrakul, the Aeons Torn erbij zit... )

24-2-2012 14:52:00

Daarnaast staat er may cast ANY NUMBER, dus mag je er sowieso voor kiezen om alleen maar 1 van de 3 te casten als je dat zou willen.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-2-2012 13:04:00

Je cast ze, dus ze gaan alle drie op de stack.

Die resolven inderdaad 1-voor-1, dus als de tweede resolvet, maken die elkaar dood. Vervolgens resolvet de derde en die blijft dan inderdaad leven.

Dat je ze "tegelijk" cast, betekent niet dat ze tegelijk resolven. De stack is nog steeds de stack.

Overigens cast je ze niet tegelijk, maar vlak na elkaar tijdens het resolven van de ability van Hellcarver Demon, zodat je de volgorde kunt bepalen hoe je ze op de stack wilt hebben.

24-2-2012 12:59:00

Indien je deze functie gebruikt en in die 6 kaarten zitten 3 dezelfde legends, ondanks dat je ze alle 3 tegelijk cast, klopt het dat de eerste 2 elkaar al killen VOORDAT de 3de in play komt? (kortom je behoud je 3de wel?

17-12-2011 09:30:00

dit kaartje is onderdeel van de enige killercombo in mijn edh deck
Kaalia of the Vast valt aan, gooit deze rakker in het veld
maar wel nadat ik eerst even Doomsday heb gecast
welke 5 kaartjes je gaat gebruiken om te killen moet je zelf maar weten!

5-6-2011 13:31:00

Die tower is wel een handige dan idd! Zo zou het toch ook moeten werken: hier

5-6-2011 13:00:00

Yep, mana burn is verdwenen sinds M10

Oracle

Creature - Demon 6 / 6

Flying
Whenever Hellcarver Demon deals combat damage to a player, sacrifice all other permanents you control and discard your hand. Exile the top six cards of your library. You may cast any number of nonland cards exiled this way without paying their mana costs.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/15/2010
The triggered ability is mandatory. All the permanents you control, including all lands, will be sacrificed.

6/15/2010
The cards from your library are exiled face up.

6/15/2010
You cast nonland cards from exile as part of the resolution of Hellcarver Demon’s ability. You may cast those cards in any order. Timing restrictions based on the card’s type (such as creature or sorcery) are ignored. Other restrictions are not (such as “Cast [this card] only before the combat damage step”). You cast all of the cards you like, putting them onto the stack, then Hellcarver Demon’s ability finishes resolving. The spells you cast this way will then resolve as normal, one at a time, in the opposite order that they were put on the stack.

6/15/2010
If you cast a card “without paying its mana cost,” you can’t pay any alternative costs. On the other hand, if the card has optional additional costs (such as kicker or multikicker), you may pay those when you cast the card. If the card has mandatory additional costs (such as Momentous Fall does), you must pay those when you cast the card.

6/15/2010
Any cards you can’t cast (because they’re lands or they have no legal targets, perhaps) or choose not to cast simply remain exiled.

6/15/2010
If you control two Hellcarver Demons that deal combat damage to a player at the same time, each Demon’s ability triggers. When the first one resolves, you’ll sacrifice all permanents except that Hellcarver Demon (meaning you’ll sacrifice the other one). Then you’ll exile six cards from your library and may cast nonland cards exiled that way. After those spells resolve, the other Demon’s ability resolves. You’ll sacrifice all permanents you now control (including the first Demon and any permanents put on the battlefield as a result of the spells you just cast), exile six more cards from your library, and cast any number of them.

Decktips