Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Wind Zendikon

Serie: Worldwake (WWK)

Rarity: Common Worldwake Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Worldwake
 8
0,15
 -
0,50
Wind Zendikon | Worldwake

 Op voorraad 

€ 0,15 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 0,50

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
1-12-2011 16:12:00

opzich wel leuke combinatie.

1-12-2011 16:05:00

Wat een hoop antwoorden heb jij zeg! TNX! Die vragen schieten me te binnen omdat ik wat nieuwe casual deckjes aan het maken ben.

1-12-2011 16:01:00

Veel vragen heb jij zeg!

Je kan hem zelf al beantwoorden.
Is je land een beest geworden? (ja)
Is dat land geenchant? (ja)

En dus is hij een 3/3 flying unblockable except by defenders

1-12-2011 15:51:00

Stel ik heb een Island met een Wind Zendikon en een willekeurig ander creature met Infiltrator’s Magemark wordt mijn "Island" nu een 3/3 flying that can't be blocked except by creatures with defender?

12-12-2010 23:36:00

thanks

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-12-2010 23:29:00

Zijn Forest is dan inderdaad een legaal target voor Eradicate.

En Eradicate gaat vervolgens op zoek naar alle kaarten met dezelfde naam (onafhankelijk van het type van de kaart).

Dus ja (behalve dan de andere Forests die hij al op de battlefield had liggen, want Eradicate zoekt, na het exilen van die ene kaart, alleen in zijn graveyard, hand en library).

12-12-2010 23:25:00

Kijk eens bij eradicate zelf:

2/1/2005 If you manage to turn a land (such as a Forest or Stalking Stones) into a creature, you can indeed use this effect on that basic land type. Eradicate's exile effect only looks for cards by name, not type.

12-12-2010 23:22:00

stel ik doe deze op een forest van m'n tegenstander en speel een Eradicate daarna. heeft hij nu geen enkele forest meer?

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-9-2010 21:29:00

Ik heb 'm 4x in een deckje zitten met daarnaast 4x Darksteel Citadel. Werkt geweldig. En dan even een Polymorph erop om een {=emrakul} op te zoeken

25-7-2010 13:01:00

Volgens mij niet. Maar uhm, waarom eigenlijk?

25-7-2010 11:33:00

heeft iemand Greater Auramancy al genoemd?

13-6-2010 15:15:00

Ja.

-- If two Zendikons are enchanting the same land, the one that became attached to that land last determines the land's color, power, and toughness. The land has all creature types and all abilities granted to it by either Zendikon.

Uit: Worldwake FAQ, hier

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-6-2010 14:08:00

wordt het dan ook een elemental wall?

12-6-2010 22:58:00

Oeh, dat is ook grappig.
Nou, was even nieuwsgierig, thx

12-6-2010 21:48:00

Overigens worden abilities niet overschreven door Zendikons.

Voorbeeldje:
Q: Als ik Wind Zendikon op een landje gooi, en er komt nog een Guardian Zendikon op. Wat is het dan?
A: Een 2/6 met defender en flying.

Oracle

Enchantment - Aura 

Enchant land
Enchanted land is a 2/2 blue Elemental creature with flying. It's still a land.
When enchanted land dies, return that card to its owner's hand.

NederMagic FAQ

Vraag: Wallpaper?
Antwoord: Ja! hier

Vraag: Als ik Wind Zendikon op een landje gooi, en er komt nog een Guardian Zendikon op. Wat is het dan? En als ik het andersom doe?

Antwoord: Een 2/6 met defender en flying in het eerste geval en een 2/2 flying defender in het tweede geval. Alleen power/toughness wordt overschreven, voor de rest geef je alleen maar abilities, je neemt niets weg.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

3/1/2010
The enchanted permanent will be both a land and a creature and can be affected by anything that affects either a land or a creature.

3/1/2010
When a land becomes a creature, that doesn’t count as having a creature enter the battlefield. The permanent was already on the battlefield; it only changed its types. Abilities that trigger whenever a creature enters the battlefield won’t trigger.

3/1/2010
An attacking or blocking creature that stops being a creature is removed from combat. This can happen if a Zendikon enchanting an attacking or blocking creature leaves the battlefield, for example. The permanent that was removed from combat neither deals nor is dealt combat damage. Any attacking creature that the land creature was blocking remains blocked, however.

3/1/2010
An ability that turns a land into a creature also sets that creature’s power and toughness. If the land was already a creature, this will overwrite the previous effect that set its power and toughness. Effects that modify its power or toughness, such as the effects of Disfigure or Glorious Anthem, will continue to apply, no matter when they started to take effect. The same is true for counters that change its power or toughness (such as +1/+1 counters) and effects that switch its power and toughness.

3/1/2010
If a Zendikon and the land it’s enchanting are destroyed at the same time (due to Akroma’s Vengeance, for example), the Zendikon’s last ability will still trigger.

3/1/2010
If a Zendikon’s last ability triggers, but the land card it refers to leaves the graveyard before it resolves, it will resolve but do nothing.

Decktips