Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Stone Idol Trap

Serie: Worldwake (WWK)

Rarity: Rare Worldwake Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Worldwake
 5
0,30
 -
1,00
Stone Idol Trap | Worldwake

 Op voorraad 

€ 0,30 (5x)

 Kopen

FOIL 

€ 1,00

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
3-10-2014 14:11:00

Is dit ding niet cool met Feed the Pack?
Edit: nee, het moet een nontoken creature zijn

14-12-2012 19:27:00

bedankt! ga hem in nieuw EDH deck stoppen

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-12-2012 15:08:00

Dit werkt dus anders dan het replacement effect van bijv. Doubling Season. Dan krijg je twee volledig identieke tokens die je dus allebei moet exilen. (Een replacement effect maakt zelf ook geen tokens, maar zorgt alleen maar dat er meer gemaakt worden door het oorspronkelijke effect.)

Populate is echter geen replacement effect, maar maakt de tokens zelf. En dan kopieert hij al die dingen niet mee.

14-12-2012 15:02:00

Alleen het token dat door de Trap gemaakt is wordt exiled. Extra populated Golems blijven gewoon leven.

14-12-2012 14:58:00

wanneer ik deze populate met bv Rootborn Defenses blijft de token die in het spel ligt door Rootborn in het spel of wordt deze ook exiled at the beginning of your next end step? Hij wordt anders wel erg vervelend met Growing Ranks

markP (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-6-2012 15:09:00

Ok, Bedankt voor de uitleg.
Dan maar weer terug naar de schrijftafel.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-6-2012 15:08:00

Op kaarten zou dat werken, maar op tokens helaas niet.

Als een token in een andere zone dan de battlefield terechtkomt, verdwijnt hij definitief en kan dus ook niet meer terugkomen. Cloudshift spelen op een token is dus geen goed plan, want het enige dat je bereikt, is dat je je token kwijt bent.

edit: te laat.

18-6-2012 15:06:00

In exile verdwijnt het token, die kunnen namelijk alleen op de battlefield bestaan. Helaas.

markP (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-6-2012 15:00:00

Dank u voor de snelle reactie.
Zou anders wel zeer leuk zijn geweest. ^^

btw. Hoe zit het met Cloudshift?
Dan word de token toch een geheel nieuw object?
Vervolgens ziet het effect de creature toch niet meer.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-6-2012 14:55:00

Nee, de delayed trigger van Stone Idol Trap triggert simpelweg aan het begin van jouw eerstvolgende end step en de reden van het af gaan van de trigger is dus niet dat het token de battlefield binnenkomt. Dergelijke triggers hebben de wording "When ... enters the battlefield" of iets in die trant.

markP (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-6-2012 14:50:00

Werkt Torpor Orb op de negatieve gedeelte van deze kaart?

1-7-2010 17:15:00

Ik snap de verwarring, maar lees de tekst goed:

"Exile it at the beginning of >>your<< next end step."

Met andere woorden, je cast deze in de beurt van de tegenstander, blocked eventueel en in jouw beurt kan je er vervolgens mee aanvallen.
Dán hoef je hem pas te saccen

1-7-2010 15:14:00

Je hoeft hem in jouw beurt geen haste te geven, omdat hij al sinds het begin van de beurt onder jouw controle was. Dus je kunt dan aanvallen met een 6/12 Trample. Aan het eind van die beurt gaat hij dan weg.

Premium lid Rob (133) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-7-2010 15:04:00

tegenstander valt aan, jij cast deze en blokt een beest dood. In jouw beurt val je er vervolgens mee aan, en kan je ergens overheen tramplen.

1-7-2010 15:00:00

trample heeft dan toch geen zin op deze kaart, als je blockt doet trample niets en als je aanvalt moet je hem haste geven en kan je de ability niet gebruiken waardoor hij goedkoper wordt

Oracle

Instant - Trap 

This spell costs 1 less to cast for each attacking creature.
Create a 6/12 colorless Construct artifact creature token with trample. Exile it at the beginning of your next end step.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

3/1/2010
This Trap doesn’t work the same way as other Traps. Rather than having an optional alternative cost, Stone Idol Trap has a mandatory cost-reduction ability.

3/1/2010
An “attacking creature” is one that has been declared as an attacker this combat, or one that was put onto the battlefield attacking this combat. Unless that creature leaves combat, it continues to be an attacking creature through the end of combat step, even if the player it was attacking has left the game, or the planeswalker it was attacking has left combat.

3/1/2010
If you cast Stone Idol Trap during your opponent’s declare attackers step, the Construct token you put onto the battlefield will be able to block that turn.

3/1/2010
The Construct token isn’t exiled until the beginning of *your* end step. If you cast Stone Idol Trap during another player’s turn, the token remains on the battlefield after that player’s turn ends. During your next turn, it will no longer have “summoning sickness” and you’ll be able to attack with it. Then, at the beginning of that turn’s end step, it’ll be exiled.

3/1/2010
The cost-reduction ability doesn’t care who controls the attacking creatures. If you like, you may cast Stone Idol Trap during your own combat phase, in which case it will count your attacking creatures. If you do, however, the token you put onto the battlefield will be unable to attack that combat and will be exiled later that turn.

Decktips