Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Amulet of Vigor

Serie: Worldwake (WWK)

Rarity: Rare Worldwake Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Worldwake
 8
19,95
 -
29,95
Amulet of Vigor | Worldwake

 Op voorraad 

€ 19,95 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 29,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
leon (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-8-2018 15:57:00

Nou ja, het is meer 'spelen met de regels zodat het mag', i.p.v. hoe (in mijn mening) de kaart ontworpen is.

Je speelt een kaart die normaal gesproken tapped in het spel komt, en dankzij de amulet untapped die. Maar dan reageer je dus op die tweede trigger door je landje te tappen zodat ie daarna weer untapped. Klinkt als valsspelen.

Ik weet dat het op deze manier mag, en dat het volgens de regels helemaal legaal is, maar het is (voor mij) vrij lastig uit te leggen aan nieuwe spelers, of mensen die meer voor de lol spelen.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-8-2018 15:05:00

Wat is er dan vreemd aan als ik vragen mag?

leon (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-8-2018 14:30:00

Hm, okee. Beetje vreemd, maar goed. Thanks in ieder geval (en volgende keer zal ik eerst naar de rules kijken, excuus).

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-8-2018 14:28:00

Ja.

Zie de rulings: "If you control more than one Amulet of Vigor, each Amulet's ability triggers when a permanent enters the battlefield tapped and under your control. The first ability that resolves will untap that permanent. If the permanent somehow becomes tapped again before the next ability resolves, the next ability will untap it as well (and so on)."

leon (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-8-2018 14:26:00

N.a.v. een kleine discussie heb ik een vraagje. Klopt het dat wanneer ik twee keer deze op tafel heb, en bijv. een Golgari Guildgate speel, ik effectief twee mana uit de gate kan halen?

22-9-2017 15:02:00

Ja, ik zag inderdaad dat deze kaart veel gespeeld werd in combinatie met bounce landjes en dat ze vaak turn 2 of 3 kills hebben...

22-9-2017 14:53:00

Als het meerendeel van je kaarten tapped in play komen wel. De meeste merfolk doen dat niet. Het kan handig zijn voor shockduals zoals Hallowed Fountain of als je andere landjes gebruikt die tapped in play komen. Deze kaart wordt veel gespeeld in combinatie met de bounce landjes uit ravnica zoals Azorius Chancery in combinatie met Primeval Titan, dat is de voornaamste reden dat deze kaart niet rond de 2-3 euro zit.

22-9-2017 14:02:00

Zou deze kaart goed kunnen werken in een merfolk deck of ander tribal deck die werken met Æther Vial

Premium lid Dorus (63) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-3-2016 21:16:00

Inderdaad Torak, maar ik bedoelde eigenlijk om die zwarte mana gewoon beschikbaar te krijgen omdat het kan.

Dustin komt met een wel heel origineel scenario (ik zat zelf te denken aan gewoon een simpele untapped Swamp).

3-3-2016 19:58:00

Het wordt pas echt mooi met 2 amulets: untap landje, tap voor mana, untap landje, exile kaart voor hideaway, tap landje voor hideaway ability en gebruik daar zijn eigen mana voor. I like me some efficiency

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-3-2016 18:50:00

Maar wanneer je zijn zwarte mana gebruikt kun je zijn tweede ability niet meer gebruiken. Hij untapt nog altijd maar gewoon 1x.

Premium lid Dorus (63) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-3-2016 16:52:00

Ik zou eerst de ability van Howltooth Hollow op de stack gooien en dan pas die van Amulet of Vigor, zodat je tussen het resolven door nog de zwarte mana kan gebruiken voor shenanigans.

3-3-2016 16:46:00

Sterker nog, je moet gebruik maken van hideaway. hideaway is niet optioneel.

Dus wat er gebeurt:
-Je speelt het landje, hij entered het battlefield tapped.
-zowel hideaway als amulet triggered
-je bepaald zelf in welke volgorde ze op de stack komen
-de triggers gaan 1 voor 1 af.
-Je eindigt met een untapped landje die een kaart heeft geexiled

Premium lid Karim (13) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-3-2016 16:22:00

Dus je kan gebruik maken van de hideaway ability en het land dezelfde beurt nog tappen?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-3-2016 18:57:00

Nou ja, gelijk... Op het moment dat de trigger resolvet...

Oracle

Artifact 

Whenever a permanent enters the battlefield tapped and under your control, untap it.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

3/1/2010
If you control more than one Amulet of Vigor, each Amulet’s ability triggers when a permanent enters the battlefield tapped and under your control. The first ability that resolves will untap that permanent. If the permanent somehow becomes tapped again before the next ability resolves, the next ability will untap it as well (and so on).

3/1/2010
For Amulet of Vigor’s ability to trigger, a permanent must enter the battlefield tapped due to an effect that says “put [the permanent] onto the battlefield tapped,” “[this permanent] enters the battlefield tapped,” or the like. If it enters the battlefield untapped, the ability won’t trigger, even if you tap that permanent afterward.

Decktips