De winkel is deze zomer gesloten. Lees het topic. Bestellen kan nog t/m 28 mei.

Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Time Spiral Remastered (TSR)
Kaldheim (KHM)
Kaldheim Commander (KHC)
Commander Legends (CMR)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Shipbreaker Kraken

Serie: Prerelease Events (PRE)

Rarity: Rare Prerelease Events Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander Legends
 -
0,35    
Prerelease Events
 -
0,50    
Theros
 5
0,40
 -
0,75
Shipbreaker Kraken | Prerelease Events

Prijs:

€ 0,50

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
5-11-2013 15:23:00

De Kraken zegt "target creatures" en niet "target untapped creatures", dus je kan de getapte creatures ook gewoon targeten en daarmee ook getapt houden. Dat die creatures niet worden getapt door de Kraken's ability is niet relevant, want "Those creatures" verwijst naar "target creatures".

Premium lid Tom (93) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
5-11-2013 15:19:00

Ok ik had deze laatst op de battlefield, de turn daarna viel mn tegenstander met 2 van zijn 3 beesten mij aan en liet er 1 untapped. In mijn turn maakte ik deze Monstrous en viel aan. Ik wilde alle 3 zijn creatures tappen en getapt houden zolang deze in play ligt. Maar 2 waren al getapt, en hier staat "Tap up to four target creatures, Those creatures don't untap..."
Omdat ik er dus 2 niet kon tappen (waren al getapt) dachten wij uiteindelijk dat die 2 de volgende beurt gewoon weer untapte en mochten aanvallen waardoor ik de game verloor
Klopt dit wel?

Nico (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
25-9-2013 19:08:00

Krakens waren enorme octopussen uit de Noorse mythologie. Ze zouden zo groot zijn, dat zeelieden ze als eilanden aanzagen. Ze zouden aanmeren, maar het eiland zou onder hun voeten in het water verdwijnen.

De Leviathan is een reusachtig zeemonster uit het Oude Testament. Meer weet ik daar niet over...

Official Rules Advisor LarsM (18) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
25-9-2013 14:12:00

Qua 'real life' mythologie is een Kraken een soort inktvis/octopus en een Leviathan meestal iets van een gigantische zeeslang of walvis/andere grote vis.

25-9-2013 13:21:00

Een Kraken is toch een Leviathan?

EDIT: Niet qua Magic-terminologie maar qua `real life' mythologie. Een Leviathan is de (algemene) duiding voor een groot zeemonster, wat een Kraken ook is. Me thinks.

25-9-2013 12:21:00

vind het meer een leviathan/crab dan kraken

24-9-2013 22:48:00

Ik vind dat toch ietwat jammer in limited games. Dat een kaart zo bepalend kan zijn versus skill. Verder is limited een geweldig format, en dit een zeer harde bom

24-9-2013 22:31:00

Ik heb hier een paar keer van verloren op zondag. Een keer zelfs stond het 20-2. Opponent speelt deze nare vent, 2 beurten later was het voorbij.

24-9-2013 21:49:00

Zoiets las ik al in de set review van Luis Scott Vargas.

24-9-2013 21:47:00

De bom van sealed.......

Oracle

Creature - Kraken 6 / 6

6UU: Monstrosity 4. (If this creature isn't monstrous, put four +1/+1 counters on it and it becomes monstrous.)
When Shipbreaker Kraken becomes monstrous, tap up to four target creatures. Those creatures don't untap during their controllers' untap steps for as long as you control Shipbreaker Kraken.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

9/15/2013
If you lose control of Shipbreaker Kraken between when its last ability triggers and when that ability resolves, the target creatures will become tapped. However, they won’t be affected by the other effect and will untap as normal during their controllers’ untap steps.

9/15/2013
If another player gains control of Shipbreaker Kraken, the creatures will no longer be affected by the effect preventing them from untapping, even if you later regain control of Shipbreaker Kraken.

9/15/2013
If you gain control of a creature that’s being prevented from untapping, that creature won’t untap during your untap step for as long as you control Shipbreaker Kraken.

9/15/2013
The ability can target a tapped creature. If a targeted creature is already tapped when it resolves, that creature just remains tapped and doesn’t untap during its controller’s untap step.

9/15/2013
Once a creature becomes monstrous, it can’t become monstrous again. If the creature is already monstrous when the monstrosity ability resolves, nothing happens.

9/15/2013
Monstrous isn’t an ability that a creature has. It’s just something true about that creature. If the creature stops being a creature or loses its abilities, it will continue to be monstrous.

9/15/2013
An ability that triggers when a creature becomes monstrous won’t trigger if that creature isn’t on the battlefield when its monstrosity ability resolves.

Decktips

Nickname # Foil
Tom S (Almere) (106) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Bart (14) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
* Dit is het aanbod van Shipbreaker Kraken uit Prerelease Events. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.