Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Emrakul, the Aeons Torn

Serie: Ultimate Box Toppers (MS4)

Rarity: Special Ultimate Box Toppers Special

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Modern Masters 2015
 -
21,95
 -
59,95
Prerelease Events
 -
24,95    
Rise of the Eldrazi
 -
24,95
 -
99,95
Ultimate Box Toppers
 -
49,95    
Ultimate Masters
 -
19,95
 -
26,30
Emrakul, the Aeons Torn | Ultimate Box Toppers

Prijs:

€ 49,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-6-2010 09:52:00

Wat Dreagation zegt. Het gaat om het essentiële onderscheid tussen een triggered ability (kaart raakt de graveyard en daardoor triggert de ability) en een replacement effect (kaart raakt de graveyard niet omdat in plaats daarvan - *instead* - het replacement effect in werking treedt).


En met StP heb je by the way het probleem dat dat een colored spell is.

2-6-2010 09:44:00

Thomas, daar moet je ook voorzichtig mee zijn.
Bij een kaart als Leyline of the Void komen ze inderdaad niet in de grafbak. Leyline heeft nl. een replacement effect, dus in plaats van de grafbak in te gaan, wordenn de kaarten exiled.

Bij Planar Void staat er weer "whenever". Dat betekent dat Planar Void ook een triggered ability heeft. In dit geval triggeren allebei de triggers, van planar void en van emrakul, als Emrakul doodgaat. Nu hangt het er vanaf wie de actieve speler is, wat er gebeurt. Er zijn 3scenario's:
-Jij controlled beide triggers, hier maar het niet uit wiens beurt het is--> je mag ze zelf stacken zoals je wilt. Dan stack je, lijkt me, het zo dat planar void onderop ligt en emrakul bovenop (de triggers op de stack he).
-Jij bent aan de beurt, en controlled emrakul. (Of jij bent niet aan de beurt en controlled planar void)--> Beide abilities triggeren weer, maar nu gaan de triggers op de stack via apnap: active player, nonactive player. Dan ligt emrakuls trigger onderaan en planar voids trigger bovenaan op de stack. Dus wordt emrakul exiled. (de rest van je graveyard wordt nog wel in je library geschud).
-Jij bent aan de beurt en controlled planar void, of jij bent niet aan de beurt en controlled emrakul.--> Beide abilities triggeren nog steeds gelijk, maar nu is degene die planar void de actieve speler.
Dan ziet de stack er zo uit:
top
emrakul's trigger
planar voids trigger
bottom
Nu wordt emrakul wel weer de library ingeschud en heeft void niks te verwijderen.

2-6-2010 09:42:00

Nee, met planar void kan t ook

Stifle werkt gewoon...

Met Leyline of the void kan t niet

2-6-2010 08:47:00

Ik denk dat de verwarring kwam doordat ik de indruk dat Emrakul niet eerst in de graftuin kon belanden. Ik dacht dat hij zodra 'ie die kant op ging al terug geschuffled zou worden, maar hij raakt dus wel degelijk de graveyard zodat zijn ability op de stack gaat. Nu is het duidelijk.

Dit betekent dat met zaken die zeggen dat alles geëxiled wordt ipv naar de graveyard te gaan (bijv. Planar Void) de Emrakul niet teruggeshuffled zou kunnen worden omdat die dus niet de graveyard raakt. Klopt dit? Zelfde idee dus voor StP e.d.

2-6-2010 02:32:00

vanmorgen was hij 13,50 toen 14 nu 15? of hallucineer ik?

2-6-2010 02:30:00

dus reanimate speelt nu ook stifle m.a.w.?

2-6-2010 01:35:00

En dan bij deze de officiele ruling; ik moet jullie teleurstellen dat Lord en Magnus dit niet voor hun rekening nemen, maar ik hoop dat jullie ook genoegen nemen met mijn antwoord

Emrakul heeft een triggered ability, die je herkent aan het woord "when". Het is geen replacement effect, want er staat niet het woord instead. Hij triggert uit de graveyard (als er had gestaan "is put into a graveyard from the battlefield" had hij niet vanuit de graveyard maar vanaf het battlefield getriggered). Het is een gewone (eenmalige) trigger, geen state trigger, dus hij triggert later niet opnieuw.

Als Emrakul dus op een of andere manier in de grafbak belandt, komt hij daar daadwerkelijk terecht en gaat er een trigger op de stack. Triggers op de stack zijn een prima target voor Stifle (Stifle en Counterspell kunnen trouwens sowieso alleen dingen op de stack targeten); Emrakul triggert slechts eenmalig, en als die trigger gecounterd is, gebeurt er verder niets. Big Bad Boy blijft braaf in de grafbak liggen wachten op een Exhume...

Ik hoop dat dit verhaal duidelijk is. Zo niet, stel gerust meer vragen!

Greetz, Dustin.

1-6-2010 22:56:00

En nu we toch bezig zijn, kan ik je het nog sterker vertellen:

Entomb + Shallow Grave (instant) werkt ook

En dan shuffle jeje graveyard terug in je deck, maar dan zonder Emrakul..
(Zn graveyard shuffle gaat wel gewoon af, ondanks dat ie in t spel ligt)

1-6-2010 22:50:00

Dat maakt helemaal niets uit.. GY of library.. zodra t een activated of triggered ability is, komt t op de stack...

Als er een kaart is die bijv zegt.. "whenever bla-bla, the zus en zo is shuffled into your library, you win the game"

Dit is ook te stiffelen

Ook leuk: je kunt je oppo's Emrakul's extra turn ook stiflen

1-6-2010 22:46:00

Helemaal niets. Maar naar mijn idee wel als de bron niet in play is maar onderweg naar de graftuin.

1-6-2010 22:45:00

@Thomas

Ik roep wel vaker rare dingen, maar dit weet ik toch echt wel zeker... Hij of zij is toch zeker te Stifle'n

Waarom is het zo raar dat een ability te counteren is of de stack gebruikt als ie nr de gy gaat??

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-6-2010 22:36:00

Wat is er gek aan dat een triggered ability de stack gebruikt?

1-6-2010 22:14:00

een iets simpelere combo die ook origineel is:

Painter’s Servant + Natural Order


Grz

1-6-2010 22:14:00

@ Jan

Er staat nergens 'instead' volgens mij hoor. Op welk moment zou je die shuffle ability dan moeten counteren? Je discard, de shuffle gaat op de stack (hier stel ik mijn vraagteken bij maar goed), dan komt de stifle, de shuffle is gecounterd en je kan hem reanimaten... Da's het plan.

@ Mike

Ik vind het alleen zo apart dat die ability überhaupt nog op de stack geraakt... Ik denk dat we toch voor de zekerheid zouden moeten wachten tot Magus oid dit bevestigd alvorens we roepen dat dit klopt.

Just to be on the safe side...

1-6-2010 22:07:00

oftewel na een lang verhaal:
mijn genoemde combo werkt.

(jaja je krijgt niet de extra beurt enzo dat snap ik)

Oracle

Legendary Creature - Eldrazi 15 / 15

This spell can't be countered.
When you cast this spell, take an extra turn after this one.
Flying, protection from colored spells, annihilator 6
When Emrakul, the Aeons Torn is put into a graveyard from anywhere, its owner shuffles their graveyard into their library.

NederMagic FAQ

Vraag: Kan ik met Oblivion Ring Emrakul targeten?
Antwoord: Jazeker! De Ring target niet als spell. Het is gewoon een enchantment, die triggert wanneer hij op het battlefield ligt. En dat is geen spell, maar een ability, waar Emrakul geen protection van heeft.

Vraag: Ik heb een combo! Emrakul met Elvish Piper!
Antwoord: Helaas, dat werkt niet helemaal zoals je wilt. Je krijgt alleen een extra turn wanneer je Emrakul CAST. En dat is niet hetzelfde als "put on the battlefield". Met Elvish Piper krijg je dus wel erg goedkoop een 15/15, maar geen extra beurt. Je zult dus echt moeten betalen, of een andere manier vinden om hem te casten, zoals Fist of Suns of Intet, the Dreamer om extra turn te krijgen.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern
Banned in: Commander

Officiele rulings

6/15/2010
Annihilator abilities trigger and resolve during the declare attackers step. The defending player chooses and sacrifices the required number of permanents before they declare blockers. Any creatures sacrificed this way won’t be able to block.

6/15/2010
If a creature with annihilator is attacking a planeswalker, and the defending player chooses to sacrifice that planeswalker, the attacking creature continues to attack. It may be blocked. If it isn’t blocked, it simply won’t deal combat damage to anything.

12/7/2018
Emrakul’s second ability triggers as you cast it, and that ability resolves before the spell itself. It resolves even if that spell is somehow removed from the stack.

12/7/2018
Emrakul can be targeted by spells that try to counter it (such as Countersquall). Those spells will resolve, but the part of their effect that would counter Emrakul won’t do anything. Any other effects those spells have will work as normal.

12/7/2018
“Colored spells” is not synonymous with “colored cards.” For example, even though creatures are spells when they’re cast, they’re not spells when they’re on the battlefield and can block Emrakul; and triggered abilities of permanents entering the battlefield (such as that of Banishing Light) can target it.

12/7/2018
Emrakul can’t be the target of colored Aura spells, but colored Auras can be put onto the battlefield enchanting it.

Decktips