Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Emrakul, the Aeons Torn

Serie: Ultimate Box Toppers (MS4)

Rarity: Special Ultimate Box Toppers Special

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Modern Masters 2015
 -
21,95
 -
59,95
Prerelease Events
 -
24,95    
Rise of the Eldrazi
 -
24,95
 -
99,95
Ultimate Box Toppers
 -
49,95    
Ultimate Masters
 -
19,95
 -
26,30
Emrakul, the Aeons Torn | Ultimate Box Toppers

Prijs:

€ 49,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
1-6-2010 22:02:00

When en whenever zijn triggered abilities. Die gaat gewoon op de stack en is gewoon Stiflebaar

Hij zal dus in je GY blijven.

1-6-2010 21:58:00

@ thomas:

Hij wordt niet in je deck gestopt als je hem discard de ability zegt dat als hij in de GY gaat van eender waar dat je hem dan in je deck moet shuffelen INSTEAD dus volgens mij kan je daar nog altijd perfect op reageren met een stifle zodat de getriggerde ability gecountered wordt en de dikke kwal blijft liggen.

maar ja we hebben lotz nodig denk ik

1-6-2010 21:50:00

Ik had de indruk dat alleen spells op de stack en abilities van kaarten in play te counteren waren. Dat een kaart direct terug je deck in gaat als je hem discard gaat niet op de stack volgens mij (hooguit het effect ervoor zorgt dat ie naar de graveyard zou gaan). Ook is het geen ability in play als ie nog in je hand zit of gediscard wordt.

Lijkt me dus een omslachtige poging iets te bereiken wat niet eens mogelijk is. Het lijkt me iig niet waarschijnlijk, maar misschien dat een van de mods hierover uitsluitsel kan geven.

1-6-2010 20:57:00

Het is een triggered ability, die target je Henk.
Volgens mij werkt dat gewoon, de ability triggered nl. alleen op is put. Als emrakul er eenmaal inligt triggered de ability niet opnieuw zou ik zeggen.

1-6-2010 20:54:00

Je kan met Stifle toch geen kaart beïnvloeden die vanuit je hand rechtstreeks het graf ingaat en het speelveld niet ziet?

1-6-2010 20:22:00

Ik weet het inderdaad ook niet zeker. Nu ik het nog een keer lees kan het misschien wel zo zijn dat hij blijft liggen ja.

1-6-2010 20:17:00

is dat wel zo?
want als je de abbility countert dan ligt hij gewoon in de graveyard en is hij er niet ingestopt. Lijkt mij wat raar als die dan opnieuw triggert.
Weet iemand dit beter?
Wat trouwens wel leuk is als je dit toch speelt met stifles en trickbinds is dat alle removal die nog wel op emrakul werken (denk aan o-ring) dan gewoon gestifled kunnen worden.
en met blauw heb je altijd nog counter backup.
Hmm *deckje maken doet*

1-6-2010 20:11:00

PenPen: Ik denk dat als je de eerste trigger countered, er dan gewoon gelijk nog een trigger op de stack gaat, omdat hij nergens anders heen kan dan naar de graveyard. En je moet sowieso al die triggers door voorat je exhume kan casten aangezien dat een sorcery is.

1-6-2010 19:59:00

Forest, Elvish Spirit Guide, Channel naar deze knakworst.

1-6-2010 19:31:00

bedenk net een orginele manier om deze knaap in het spel te krijgen.

Swamp
Lotus Petal
Dark Ritual
Putrid Imp
2 mana floating, discard emrakul.
sac petal voor blauw en speel Stifle
en speel dan met de laatste 2 mana Exhume.

Dit zelfde kan ook met Entomb ipv Putrid Imp (is zelfs wat eenvoudiger).

1-6-2010 14:07:00


Rare vergelijking..

T gaat erom dat een spell (colored) m niet mag targetten. Een permanent wel.

Simpel:
Spell = onderweg naar de tafel/stack = Terror = mag niet
Permanent = al op tafel = geen spell meer = Executioner’s Capsule = mag wel

1-6-2010 14:03:00

@George: Gatekeeper of Malakir FTW.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-6-2010 13:41:00

Het gaat er niet om dat Emrakul getarget wordt.

Het gaat erom waardoor.

Protection From Red werkt toch ook niet tegen groene spells?

1-6-2010 12:42:00

''Protection from colored SPELLS. Aura's, bijvoorbeeld, en Doom Blade-achtigen targetten als spells, op de stack. Je kunt er dan ook geen Narcolepsy op gooien.
Wat jij dus inderdaad over het hoofd ziet is dat Oblivion Ring pas target als hij op de battlefield ligt. Op dat moment is hij al een permanent, en geen spell, dus kan hij Emrakul wel targetten. Hetzelfde geldt voor Journey to Nowhere.
Het zij geen spells wanneer ze targetten, dus.

Hopelijk maakt dit het duidelijk. ^^''

Even rondkijken voordat je post, he. Dit heb ik letterlijk overgenomen ban mezelf, wat ietsje lager op de pagina stond... =D

1-6-2010 12:40:00

Ik snap niet dat een oblivion ring hierop werkt, kan iemand dat uitleggen want de uitleg die er staat begrijp ik niet. Er staat toch wel degelijk 'target' op oblivion ring

Oracle

Legendary Creature - Eldrazi 15 / 15

This spell can't be countered.
When you cast this spell, take an extra turn after this one.
Flying, protection from colored spells, annihilator 6
When Emrakul, the Aeons Torn is put into a graveyard from anywhere, its owner shuffles their graveyard into their library.

NederMagic FAQ

Vraag: Kan ik met Oblivion Ring Emrakul targeten?
Antwoord: Jazeker! De Ring target niet als spell. Het is gewoon een enchantment, die triggert wanneer hij op het battlefield ligt. En dat is geen spell, maar een ability, waar Emrakul geen protection van heeft.

Vraag: Ik heb een combo! Emrakul met Elvish Piper!
Antwoord: Helaas, dat werkt niet helemaal zoals je wilt. Je krijgt alleen een extra turn wanneer je Emrakul CAST. En dat is niet hetzelfde als "put on the battlefield". Met Elvish Piper krijg je dus wel erg goedkoop een 15/15, maar geen extra beurt. Je zult dus echt moeten betalen, of een andere manier vinden om hem te casten, zoals Fist of Suns of Intet, the Dreamer om extra turn te krijgen.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern
Banned in: Commander

Officiele rulings

6/15/2010
Annihilator abilities trigger and resolve during the declare attackers step. The defending player chooses and sacrifices the required number of permanents before they declare blockers. Any creatures sacrificed this way won’t be able to block.

6/15/2010
If a creature with annihilator is attacking a planeswalker, and the defending player chooses to sacrifice that planeswalker, the attacking creature continues to attack. It may be blocked. If it isn’t blocked, it simply won’t deal combat damage to anything.

12/7/2018
Emrakul’s second ability triggers as you cast it, and that ability resolves before the spell itself. It resolves even if that spell is somehow removed from the stack.

12/7/2018
Emrakul can be targeted by spells that try to counter it (such as Countersquall). Those spells will resolve, but the part of their effect that would counter Emrakul won’t do anything. Any other effects those spells have will work as normal.

12/7/2018
“Colored spells” is not synonymous with “colored cards.” For example, even though creatures are spells when they’re cast, they’re not spells when they’re on the battlefield and can block Emrakul; and triggered abilities of permanents entering the battlefield (such as that of Banishing Light) can target it.

12/7/2018
Emrakul can’t be the target of colored Aura spells, but colored Auras can be put onto the battlefield enchanting it.

Decktips