Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Shards of Alara (ALA)
Serie | Normaal | Foil | ||
Shards of Alara | 0,15 | 0,40 |
Dankjewel.
Ze triggeren gewoon allemaal, dus ja. Ook al zou je meer dan één beest met power 5 of meer hebben, deze geven je maar 2 leven, dus samen 8.
Als ik hier nu 4 van op het veld heb, en één creature met power 5 or greater, krijg ik dan in mijn end step 8 levens?
Creature - Human Druid Wizard 1 / 1
At the beginning of your end step, if you control a creature with power 5 or greater, you may gain 2 life.
T: Add C.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2008
The first ability has an “intervening ‘if’ clause.” That means (1) the ability won’t trigger at all unless you control a creature with power 5 or greater as your end step begins, and (2) the ability will do nothing if you don’t control a creature with power 5 or greater by the time it resolves. (It doesn’t have to be the same creature as the one that allowed the ability to trigger.) Power-boosting effects that last “until end of turn” will still be in effect when this kind of ability triggers and resolves. An ability like this will trigger a maximum of once per turn, no matter how many applicable creatures you control.
Decktips