Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Sedris, the Traitor King

Serie: Shards of Alara (ALA)

Rarity: Mythic Shards of Alara Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Shards of Alara
 -
2,50
 -
6,95
Sedris, the Traitor King | Shards of Alara

Prijs:

€ 2,50

Uitverkocht

FOIL 

€ 6,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
5-5-2013 12:07:00

1: Dat werkt. Unearth eist alleen dat je beesten die de battlefield verlaten naar de exile zone gaan. Dat dingen als Ghostly Flicker ze daarna alsnog terug brengen is geen probleem.

2: Dat werkt niet. Heartstone verlaagt alleen de costs van de activated abilities van creatures. In je graveyard zijn het creature cards en geen creatures, dus werkt Heartstone niet.

3: Nope. Unearth maakt een replacement effect dat je creatures exiled als ze naar enige andere zone dan exile zouden gaan. Ze komen nooit in de andere zone terecht, maar gaan rechtstreeks naar exile.

5-5-2013 11:56:00

Ik heb 3 vragen:

1. Als ik dingen speel op mijn geunearthte beesten zoals Ghostly Flicker, Conjurer’s Closet, Deadeye Navigator en co (en niet te vergeten Ætherling's eerste ability, komen ze dan gewoon levend en heel terug op de battlefield?

2. als ik Heartstone speel, wordt de unearth kost verminderd? ookal liggen ze niet in play, misschien is dit een stomme vraag, maa zekerheid

3. En als een geunearthe beestje doodgaat, dan leavet die het spel; hit ie dan wel de graveyard? (voor dingen zoals Mimic Vat, Kresh the Bloodbraided etc

Alvast bedankt!

23-3-2013 15:45:00

Jammer dat het een 3/3'tje blijft

23-3-2013 15:43:00

Deze is best baas met Misthollow Griffin!

Dan is dat beest echt niet meer te stoppen. Gaat hij naar je graveyard? Unearth: en daarna kan je hem weer normaal spelen.

28-9-2012 14:39:00

leuk samen met Scion of the Ur-Dragon

28-9-2012 14:38:00

k mag deze kaart wel;

Premium lid Marco (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-3-2012 10:33:00

Dan wordt hij gewoon in de hellvault gestopt, want exilen is exilen(en dat wil unearth graag)


If a creature returned to the battlefield with unearth would leave the battlefield for any reason, it's exiled instead -- unless the spell or ability that's causing the creature to leave the battlefield is actually trying to exile it! In that case, it succeeds at exiling it. If it later returns the creature card to the battlefield (as Oblivion Ring or Flickerwisp might, for example), the creature card will return to the battlefield as a new object with no relation to its previous existence. The unearth effect will no longer apply to it

18-3-2012 10:28:00

Wat gebeurt er als ik een unearthed creature met Helvault exile?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-10-2011 23:54:00

Voor de volledigheid nog even de regel erbij. Dan zie je dat het "gewoon" twee abilities zijn, een triggered ability en een static ability/replacement effect, in tegenstelling tot wat de reminder text misschien doet vermoeden:

CR 702.81. Unearth

702.81a Unearth is an activated ability that functions while the card with unearth is in a graveyard. "Unearth [cost]" means "[Cost]: Return this card from your graveyard to the battlefield. It gains haste.
---> Exile it at the beginning of the next end step. <--- ---> If it would leave the battlefield, exile it instead of putting it anywhere else. <--- Activate this ability only any time you could cast a sorcery."

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-10-2011 20:18:00

Zie de rulings rechts:

At the beginning of the end step, a creature returned to the battlefield with unearth is exiled. This is a delayed triggered ability, and it can be countered by effects such as Stifle or Voidslime that counter triggered abilities. If the ability is countered, the creature will stay on the battlefield and the delayed trigger won't trigger again.

---> However, the replacement effect will still exile the creature when it eventually leaves the battlefield. <---

20-10-2011 19:53:00

Hoe zit dat eigenlijk met de sundial? Je geunearthe beesten blijven liggen, omdat het end of turn effect niet gebeurt. Maar ik neem aan dat ze nog wel steeds gewoon worden geëxiled op het moment dat ze de battlefield verlaten. Of zie ik dat verkeerd?

20-10-2011 19:49:00

In de pre sale was ie 50 cent ofzo

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-10-2011 18:22:00

@Alex:
Sundial heeft altijd rondom de 2.- gezeten. Daarnaast weten mensen dat Sundial best een goede kaart is. Niets nieuws.

20-10-2011 17:32:00

Als het Zinvol is waarom niet?

FF kijken of die sundials nog steeds zowat gratis zijn..

EDIT: zozo 2,25! en dit was een craprare want iedereen vond hem nutteloos!
DUBBEL EDIT: oh als je bij die sundial ookal riep hoe leuk ie met deze was overdrijf je idd ietsiepietsie. krijg je guru oogjes bij pakjes boter tegenwoordig ofzo?

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-10-2011 17:18:00

Ga je Sundial bij iedere kaart posten die er mogelijk profijt van heeft?

Oracle

Legendary Creature - Zombie Warrior 5 / 5

Each creature card in your graveyard has unearth 2B. (2B: Return the card to the battlefield. The creature gains haste. Exile it at the beginning of the next end step or if it would leave the battlefield. Unearth only as a sorcery.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2008
If you activate a card’s unearth ability but that card is removed from your graveyard before the ability resolves, that unearth ability will resolve and do nothing.

10/1/2008
Activating a creature card’s unearth ability isn’t the same as casting the creature card. The unearth ability is put on the stack, but the creature card is not. Spells and abilities that interact with activated abilities (such as Stifle) will interact with unearth, but spells and abilities that interact with spells (such as Remove Soul) will not.

10/1/2008
At the beginning of the end step, a creature returned to the battlefield with unearth is exiled. This is a delayed triggered ability, and it can be countered by effects such as Stifle or Voidslime that counter triggered abilities. If the ability is countered, the creature will stay on the battlefield and the delayed trigger won’t trigger again. However, the replacement effect will still exile the creature when it eventually leaves the battlefield.

10/1/2008
Unearth grants haste to the creature that’s returned to the battlefield. However, neither of the “exile” abilities is granted to that creature. If that creature loses all its abilities, it will still be exiled at the beginning of the end step, and if it would leave the battlefield, it is still exiled instead.

10/1/2008
If a creature returned to the battlefield with unearth would leave the battlefield for any reason, it’s exiled instead - unless the spell or ability that’s causing the creature to leave the battlefield is actually trying to exile it! In that case, it succeeds at exiling it. If it later returns the creature card to the battlefield (as Oblivion Ring or Flickerwisp might, for example), the creature card will return to the battlefield as a new object with no relation to its previous existence. The unearth effect will no longer apply to it.

10/1/2008
Despite the appearance of the reminder text, the unearth abilities that Sedris grants are activated abilities of each individual creature card in your graveyard. They’re not activated abilities of Sedris.

10/1/2008
Sedris may cause a creature card in your graveyard to have multiple unearth abilities. (For example, a Fatestitcher in your graveyard would have unearth U and unearth 2B.) You may activate either of those abilities.

Decktips