Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Sedris, the Traitor King

Serie: Shards of Alara (ALA)

Rarity: Mythic Shards of Alara Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Shards of Alara
 -
2,50
 -
6,95
Sedris, the Traitor King | Shards of Alara

Prijs:

€ 2,50

Uitverkocht

FOIL 

€ 6,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
11-8-2014 21:18:00

Mijn eerste EDH deck was met Sedris en is gebouwd om het replacement effect en blinken van je creatures. Erg leuk icm draken die 'Enters the battlefield' effecten hebben.

hier

5-8-2014 12:17:00

Dat klopt inderdaad.

10/1/2008 If a creature returned to the battlefield with unearth would leave the battlefield for any reason, it's exiled instead -- unless the spell or ability that's causing the creature to leave the battlefield is actually trying to exile it! In that case, it succeeds at exiling it. If it later returns the creature card to the battlefield (as Oblivion Ring or Flickerwisp might, for example), the creature card will return to the battlefield as a new object with no relation to its previous existence. The unearth effect will no longer apply to it.

5-8-2014 12:11:00

Hé Niels,

Begrijp ik uit je commentaar goed dat, wanneer ik bijvoorbeeld een Jace’s Phantasm unearth via Sedris, the Traitor King en deze vervolgens exile met Conjurer’s Closet aan het begin van mijn end step, deze alsnog terug komt ook al treedt de replacement trigger van Sedris in werking? Dat is nieuw voor me en zou een interessante optie zijn .

5-8-2014 11:41:00

En volgens mij kun je nog zelf een stapje verder gaan. Als je kaarten gebruikt als Conjurer’s Closet of Voyager Staff. Want unearth heeft een delayed trigger en een replacement trigger. De delayed trigger kun je weghalen met Sundial of the Infinite maar je zit nog wel vast aan die replacement trigger. Maar als je jouw creature blinkt gaat die replacement trigger niet af (hij gaat naar exile en daar hoort hij heen te gaan) als die terugkomt heeft hij een nieuwe identiteit en hoeft hij zich niet meer aan de regels van unearth te houden.

4-8-2014 19:06:00

Ah natuurlijk. Sorry, was me niet helemaal duidelijk, maar ik snap m nu. Fijne combo, moet ik ook maar overwegen voor mn Sedris EDH deck dan! Thanks voor de verduidelijking, had m niet goed begrepen.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-8-2014 18:59:00

Wat is precies je punt?

Als je Sundial activeert in de end step, in reactie op de trigger, dan werkt het wel, want de trigger is al afgegaan en die gaat niet nogmaals af. Vergelijk het met als je een ability countert, dan gaat die ability ook niet nog een keer af.

Als je Sundial echter activeert vóór de end step, vóórdat de trigger de kans krijgt om af te gaan dus, dan werkt het niet, want dan gaat die trigger inderdaad de volgende beurt alsnog af.

4-8-2014 18:51:00

@ Niels S.:

Er staat bij Sundial of the Infinite het volgende:

9/22/2011 If Sundial of the Infinite's ability is activated before the end step, any "at the beginning of the end step"-triggered abilities won't get the chance to trigger that turn because the end step is skipped. Those abilities will trigger at the beginning of the end step of the next turn. The same is true of abilities that trigger at the beginning of other phases or steps (except upkeep).

Lees vooral de tekst:
Those abilities will trigger at the beginning of the end step of the next turn

Dit houdt dan toch in dat je creature ge-exiled wordt aan het einde van de beurt van de volgende speler<---next end step?

@Bartel:
Ik zou alleen willen dat hij in oversized bestaat, wat hij inderdaad niet doet.

8-7-2014 10:43:00

Dat kan inderdaad. Let wel op dat je beest nog steeds exiled word als hij later de battlefield verlaat.

8-7-2014 10:01:00

Kan ik op de trigger at the end of turn reageren met een Sundial of the Infinite om zo het exilen te voorkomen en mocht dit kunnen dan komt de delayed trigger toch ook niet meer terug (hij is immers al afgegeaan)

15-3-2014 03:15:00

Hij zegt ook niet dat hij bestaat, hij zegt dat hij de kaart wilt.

14-3-2014 22:52:00

Weet je wel zeker dat er van deze kaart een bestaat? Ik heb even rond gezocht op internet, ik heb er geen een gevonden...

14-3-2014 09:35:00

Ik wil hier heel graag een oversized kaart van! Jammer dat ze niet een speciaal pakket doen met potentiële driekleuren commanders in oversize oid.

29-5-2013 14:12:00

Dan geldt het volgende:

10/1/2008 At the beginning of the end step, a creature returned to the battlefield with unearth is exiled. This is a delayed triggered ability, and it can be countered by effects such as Stifle or Voidslime that counter triggered abilities. If the ability is countered, the creature will stay on the battlefield and the delayed trigger won't trigger again. However, the replacement effect will still exile the creature when it eventually leaves the battlefield.

De eerstvolgende end-step is al gepasseerd wanneer het beestje weer in-phased, dus hij overleeft de trigger. Daar er maar een eerstvolgende end-step is, kom de trigger verder geen 2e keer meer dus blijft ie gewoon liggen.

Let wel: Als ie om wat voor reden dan ook daarna alsnog van de battlefield gehaald wordt (Terminate o.i.d.), wordt ie alsnog geexiled .

29-5-2013 14:08:00

Hoe werkt deze in combinatie met Teferi’s Veil
aangezien met phasing niet iets van de battelfield gaat.

5-5-2013 14:30:00

ok, duidelijk. danke!

Oracle

Legendary Creature - Zombie Warrior 5 / 5

Each creature card in your graveyard has unearth 2B. (2B: Return the card to the battlefield. The creature gains haste. Exile it at the beginning of the next end step or if it would leave the battlefield. Unearth only as a sorcery.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2008
If you activate a card’s unearth ability but that card is removed from your graveyard before the ability resolves, that unearth ability will resolve and do nothing.

10/1/2008
Activating a creature card’s unearth ability isn’t the same as casting the creature card. The unearth ability is put on the stack, but the creature card is not. Spells and abilities that interact with activated abilities (such as Stifle) will interact with unearth, but spells and abilities that interact with spells (such as Remove Soul) will not.

10/1/2008
At the beginning of the end step, a creature returned to the battlefield with unearth is exiled. This is a delayed triggered ability, and it can be countered by effects such as Stifle or Voidslime that counter triggered abilities. If the ability is countered, the creature will stay on the battlefield and the delayed trigger won’t trigger again. However, the replacement effect will still exile the creature when it eventually leaves the battlefield.

10/1/2008
Unearth grants haste to the creature that’s returned to the battlefield. However, neither of the “exile” abilities is granted to that creature. If that creature loses all its abilities, it will still be exiled at the beginning of the end step, and if it would leave the battlefield, it is still exiled instead.

10/1/2008
If a creature returned to the battlefield with unearth would leave the battlefield for any reason, it’s exiled instead - unless the spell or ability that’s causing the creature to leave the battlefield is actually trying to exile it! In that case, it succeeds at exiling it. If it later returns the creature card to the battlefield (as Oblivion Ring or Flickerwisp might, for example), the creature card will return to the battlefield as a new object with no relation to its previous existence. The unearth effect will no longer apply to it.

10/1/2008
Despite the appearance of the reminder text, the unearth abilities that Sedris grants are activated abilities of each individual creature card in your graveyard. They’re not activated abilities of Sedris.

10/1/2008
Sedris may cause a creature card in your graveyard to have multiple unearth abilities. (For example, a Fatestitcher in your graveyard would have unearth U and unearth 2B.) You may activate either of those abilities.

Decktips