Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Sedris, the Traitor King

Serie: Shards of Alara (ALA)

Rarity: Mythic Shards of Alara Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Shards of Alara
 -
2,50
 -
6,95
Sedris, the Traitor King | Shards of Alara

Prijs:

€ 2,50

Uitverkocht

FOIL 

€ 6,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
20-10-2011 17:03:00

gewoon alles lekker houden met Sundial of the Infinite

19-7-2011 14:24:00

Oke, ik was verward omdat het een wezen uit een graveyard was. Bedankt

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-7-2011 14:20:00

Ja. Zie de reminder text: (: Return ...)

Schrijfwijze "COST: EFFECT" (er staat een dubbele punt), dus inderdaad een activated ability.

19-7-2011 14:17:00

Is unearth een activated ability?

14-6-2011 11:07:00

K dan werkt ie dus zoals ik al dacht dat ie zou werken. unearth triggered te vroeg voor de vat, omdat ie al triggered bij "if it would leaves play."

Ach zoals gezegd, ben er niet rouwig om in de decks waar Sedris goed in zal zijn zal Mimic vat ook goed zijn .

14-6-2011 09:21:00

Als ik je goed begrijp denk ik dat je dit bedoelt:
1) Je hebt een creature teruggehaald met Sedris.
2) De Unearth'de creature gaat dood.
3) Hij zou in de graveyard gaan, maar wordt geëxiled door het bij-effect van Unearth.
4) Je wilt de creature exilen met de vat, in plaats van Unearth, zodat je er nog wat aan hebt.

In dat geval: Het werkt NIET. Waarom?
Mimin Vat reageert op creature die in de graveyard terechtkomen. Hiervan is dus al geregistreerd dat ze er daadwerkelijk zijn geweest, waarna ze worden geëxiled. Echter, Sedris zegt dat de creature verdwijnt als het in de graveyard ZOU gaan. Dit betekent dus dat het creature niet eens de graveyard ingaat (dus Mimic Vat kan er niets mee) en het gaat recht de exile zone in.
Dit baseerde ik even op het doodgaan van de creature nog voor het einde van de beurt, maar aan het eind van de beurt wordt de creature soweiso exiled, waarbij het niet eens als vervanging is van het gaan naar de graveyard.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-6-2011 09:15:00

Niet zo zeer het effect van de trigger, maar de trigger-conditie is van belang.

Mimic Vat zegt "Whenever a nontoken creature is put into a graveyard from the battlefield".

Maar een unearthed creature raakt de graveyard niet, maar wordt in plaats daarvan ge-exiled, dus triggert Mimic Vat niet.

14-6-2011 09:08:00

Kan je deze creatures ook nog vangen onder je Mimic Vat als je ze eerst zelfs bv met een sacrifice naar je graveyard wil sturen?

In beide gevallen worden ze geexlied dus zou unearth het goed moeten vinden, of wordt ie exlied voordat de trigger van mimic vat een kans krijgt deze te redden?

Als het niet werkt ach dan wil ik ze toch in zelfde deck spelen omdat uiteindelijk deck toch draait in comes into play en leaves play effecten

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-12-2010 12:37:00

Cool, de vraag staat ook vandaag in Cranial Insertion! Ik had Sedris vervangen door een Dregscape Zombie, om het verhaal wat eenvoudiger te maken

markP (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-11-2010 12:53:00

ah jammer had gehoopt op mogelijke reanimate achtig iets maar daarvoor moeten de creatures niet gëxiled worden. ach in edh is ie nog wel leuk

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-11-2010 11:19:00

Ok, antwoord gekregen van Cranial Insertion:

- Unearth heeft 2 abilities. Eentje die afgaat "at end of turn" en het creature dan exiled. De andere is een continue check of het creature de battlefield verlaat en hem in plaats daarvan exiled.

- Uitphasen is niet de battlefield verlaten, dus je ge-unearthe creature phased gewoon uit.

- Aan het einde van die beurt wil de trigger het creature exilen, maar dit kan niet, omdat hij er niet is. Deze trigger is eenmalig en gaat volgende beurt niet nogmaals af. Je ge-unearthe creature is daar dus nu veilig voor.

- Maar de andere ability blijft checken waar het creature naartoe gaat. Dus als je de volgende beurt weer aanvalt met je ge-unearthe creature en deze vangt een Vindicate of wordt doodgeblocked, dan wordt hij exiled.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-11-2010 15:49:00

Je kunt unearth niet omzeilen door te saccen, want dan moet je ook exilen. Alleen zelf tijdelijk het creature exilen werkt. En phasing

25-11-2010 15:33:00

maar die is wel removed from game na 1x, dus dat werkt niet.

25-11-2010 15:28:00

Of je uneartht Bloodshot Cyclops of Ember Hauler telkens om hem meteen weer te saccen.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-11-2010 14:44:00

Okidoki!

Oracle

Legendary Creature - Zombie Warrior 5 / 5

Each creature card in your graveyard has unearth 2B. (2B: Return the card to the battlefield. The creature gains haste. Exile it at the beginning of the next end step or if it would leave the battlefield. Unearth only as a sorcery.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2008
If you activate a card’s unearth ability but that card is removed from your graveyard before the ability resolves, that unearth ability will resolve and do nothing.

10/1/2008
Activating a creature card’s unearth ability isn’t the same as casting the creature card. The unearth ability is put on the stack, but the creature card is not. Spells and abilities that interact with activated abilities (such as Stifle) will interact with unearth, but spells and abilities that interact with spells (such as Remove Soul) will not.

10/1/2008
At the beginning of the end step, a creature returned to the battlefield with unearth is exiled. This is a delayed triggered ability, and it can be countered by effects such as Stifle or Voidslime that counter triggered abilities. If the ability is countered, the creature will stay on the battlefield and the delayed trigger won’t trigger again. However, the replacement effect will still exile the creature when it eventually leaves the battlefield.

10/1/2008
Unearth grants haste to the creature that’s returned to the battlefield. However, neither of the “exile” abilities is granted to that creature. If that creature loses all its abilities, it will still be exiled at the beginning of the end step, and if it would leave the battlefield, it is still exiled instead.

10/1/2008
If a creature returned to the battlefield with unearth would leave the battlefield for any reason, it’s exiled instead - unless the spell or ability that’s causing the creature to leave the battlefield is actually trying to exile it! In that case, it succeeds at exiling it. If it later returns the creature card to the battlefield (as Oblivion Ring or Flickerwisp might, for example), the creature card will return to the battlefield as a new object with no relation to its previous existence. The unearth effect will no longer apply to it.

10/1/2008
Despite the appearance of the reminder text, the unearth abilities that Sedris grants are activated abilities of each individual creature card in your graveyard. They’re not activated abilities of Sedris.

10/1/2008
Sedris may cause a creature card in your graveyard to have multiple unearth abilities. (For example, a Fatestitcher in your graveyard would have unearth U and unearth 2B.) You may activate either of those abilities.

Decktips