Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Royal Assassin

Serie: Unlimited (2ED)

Rarity: Rare Unlimited Rare

Informatie

gd/ex-

Komt voor in

Serie Normaal Foil
10th Edition
 -
1,00
 -
3,95
4th Edition
 -
1,00    
8th Edition
 1
1,95
 -
2,50
9th Edition
 -
0,75
 -
2,50
Alpha
 -
59,95    
Asian BB 4th
 -
1,50    
Beta
 -
59,95    
M10
 -
1,00
 -
2,50
M11
 -
1,00
 -
2,50
M12
 -
1,00
 -
2,50
Revised
 -
1,50    
Super Series (A)
 -
9,95    
JSS
Super Series (B)
 -
9,95    
Unlimited
 -
3,95    
gd/ex-
Royal Assassin | Unlimited

Prijs:

€ 3,95

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
Tom (93) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-8-2018 22:23:00

@OB vergeet de schapen niet!

Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-8-2018 21:33:00

hier is de reden te zien waarom Gaea’s Liege tijdelijk is gestegen in prijs (gespiked). Eenmansactie geweest...

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-8-2018 19:44:00

Ja, ik zag het gisteren en dacht echt WTF, want er zijn nog vele speelbare revised kaarten zoals Wrath of God die nog betaalbaar zijn en veel goedkoper dan baardmans Gaea’s Liege. Gaat nergens over, maar als iemand veel geld wil betalen voor zo'n liege dan moet ie dat lekker doen.

Hoe lang zal het duren vooraleer een revised Deathlace boven de 50 euro staat?

Tom (93) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-8-2018 16:37:00

Vandaag is Revised (en de oudere versies) Gaea’s Liege gespiked. 0 organische vraag. is een 4th edition versie van, is een Time Spiral versie van. gaat helemaal nergens over.

31-7-2018 11:52:00

Ik Snap de aantrekkingskracht van 93/94 enorm goed (en de daarbij horende prijsstijgingen), helaas heb ik niet de middelen om in te stappen. Zelfs simpele commons ls Disenchant gaan mij mijn pet te boven.

Tom (93) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-7-2018 10:58:00

7 Oktober is de Hill Giant Cup in Vendetta Hilversum. (revised, chronicles, 4th en 5th edition volledig toegestaan)

en The Gathering of the Knights of Thorn moet nog aangekondigd worden maar die is altijd in 't Hof van Colmschate in Deventer.

Wel lekker centraal, want Oldschool spelers komen uit heel Nederland, en er zijn ook vaak een paar internationale spelers bij.

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-7-2018 22:57:00

@Tom, ja, heb ik wel. Ik ben in 1994 begonnen met MtG en heb gelukkig alle kaarten gehouden, ook toen ik tussentijds 15 jaar ofzo geen MtG meer gespeeld heb. Heb dus nog de P9 in mooie staat, alle duals x4, en heel veel ABU en Legends spul.

Ik zou het 93/94 formaat dus best eens kunnen proberen zonder dat ik een godsvermogen hoef uit te geven.

Tegen de huidige prijzen zou ik die kaarten echter nooit kopen, het is bizar duur geworden. Natuurlijk ben ik er blij mee dat ik het toen niet heb weggedaan en dat het nu zoveel waard is, maar aan de andere kant is het net zoiets als de waardestijging van je huis: Zo lang je er blijft wonen heb je er niks aan. Die oude kaarten hebben sentimentele waarde voor me en ik zou ze dan ook niet weg willen doen.

Zijn er toevallig 93/94 toernooien gepland in het oosten des lands?

30-7-2018 21:22:00

Ik vind het idee heel gaaf, maar het is echt voor mensen die:

1) veel geld hebben
2) dingen nog hebben van eerdere (en goedkopere) tijden

en dus is instappen niet te doen haast. Ik heb voor het formaat bekendheid kreeg veel kaarten gekocht en uiteindelijk met krankzinnige winstmarges verkocht, dus ik klaag niet. Ik heb nog een Mox Ruby en een Ancestral Recall , maar die speel ik gewoon in Commander omdat ik ze nergens anders kan spelen. En ach, met de huidige prijzen is het verkopen steeds interessanter.

Tom (93) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-7-2018 20:09:00

@timewa heb je ook een timewalk? die is echt cool! Als je nou ook vettt coool wilt zijn en je hebt feeling/herrinneringen aan die oude Magic tijd, we speelde vorige maand een Oldschool toernooi met 47(?) man ofzo... we hadden er nog net geen 50.

hier dit is de oldschool blog.
dit hier2017/07/gathering-knights-of-thorn.html is een verslag van vorig jaar toen het nog veel kleiner was.

en we hebben een paar dagen terug onze eerste celebrity endorsement gekregen hier
ik weet niet wie dat is hoor ken jij der? Maar ze vind Oldschool Magic cool, want dat is het ook.

Je doet eigenlijk geen eens uitgaven maar eerder investeringen, de kaarten blijven maar stijgen en iedereen die speelt ziet zn collectie/deck in waarde toenemen. geen uitzonderingen.

moet je alleen niet met Revised aankomen. want dat gaat nergens over tenzij duals.

Tom (93) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-7-2018 19:39:00

Ja ik zeg nogmaals dat de stijging komt door Oldschool 93/94, dit is een serieus format, en ik speel het ook. Als je Oldschool wilt spelen zijn de volgende sets legal:
Alpha, Beta, Unlimited, Arabian Nights, Legends, Antiquities, The Dark.

Erhnam Djinn is ook een zeer goede creature in Oldschool, als je hem daar wilt spelen moet je de Arabian Nights versie hebben, niet de lame ass Chronicles versie (die NIET net zo legal is, zoals jij zei). Als er op een toernooi wel een bepaald aantal proxies (dat zijn kaarten met dezelfde art als de originele maar uit sets die eigenlijk niet legal zijn, zoals Revised kaarten) zijn toegestaan dan kun je net zo goed de 4th of 5th edition of de Chronicles versie spelen ipv de Revised.
Niemand pimpt zn deck met Revised kaarten, die zijn net zo lame als 4th en 5th edition dus dat mensen nou proberen om ze te spiken gaat helemaal nergens over wat mij betreft.
Ik weet 99% zeker dat het speculerende schapen zijn, en geen organische vraag.

Er zijn al heel veel kaarten gespiked (met spiken bedoel ik trouwens niet dat de kaarten daarna meteen weer helemaal naar beneden zakken maar alleen dat ze heeel snel stegen door een snelle buyout of snelle schapenreactie. Wat ook erg makkelijk is met die kleine oplages) in Oldschool.
Vooral de speelbare kaarten, en fringe speelbare kaarten ook.

Revised Royal Assassin is niet cool, Revised Savannah Lions en Revised Shivan Dragon ook niet. vanaf Unlimited ben je cool, maar sommige vinden zelfs pas vanaf black bordered
Een revised kaart hoort nooit veel duurder te zijn dan zijn 4th of 5th edition broertje.
Maar een kaart uit één van deze series: Alpha, Beta, Unlimited, Arabian Nights, Legends, Antiquities, The Dark..... mag zeker wel duurder zijn dan de reprints erna.

Want dan ben je echt vettt coool

dat het "nergens over gaat" heb ik het dus puur over dure Revised rares die ook versies hebben in 4th of 5th edition. niet over prijsstijgingen in het algemeen.

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-7-2018 14:08:00

Er zitten volgens mij nog wat effecten aan de waardefluctuaties verbonden:
1) Makkelijker om te kopen dan te verkopen. Als jij nu 100 zeldzame kaarten hebt van 500 euro, kan je ze niet in korte tijd in 50k euro omzetten.
2) Als jij iets uit speculatie hebt gekocht, doe je het niet zo snel weg om je winst te pakken of je verlies te nemen. Er zit heel veel "vast".
3) Het sentiment dat in elke markt (huizenprijzen, aandelen, tulpenbollen...) heerst, is in Magic een bijzondere omdat er geen echte overall crashes zijn geweest. De historie leert dat het goed was om je oude kaarten te houden, dus verkoopt men niet zo snel want "het wordt toch altijd meer waard".
Zo lang er nieuwe spelers bij komen en de oude spelers steeds koopkrachtiger worden, kan het nog wel even doorgaan met die stijgingen. Ondanks het steeds grotere aantal kaarten in omloop...

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-7-2018 14:04:00

Kijk naar Erhnam Djinn, de Arabian Nights versie is momenteel 1000 keer zo veel waard als de Chronicles versie. Beide zijn gewoon legale normale kaarten die je op een toernooi mag spelen. Bizar prijsverschil naar mijn mening, maar puur bepaald door het feit dat zoveel meer mensen blijkbaar grof willen betalen voor het origineel.

Dus zijn dit de prijzen en dat hebben we te accepteren. We kunnen zelf toch kiezen om het niet te kopen, of de Chronicles versie ook OK te vinden?

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-7-2018 13:51:00

Ik begrijp je redenering en ben het er in hoofdlijnen mee eens.

Iets kan door blinde schapen worden opgekocht in een paniekaanval. Er kan ook ineens meer vraag ontstaan door verstandige mensen die een nieuw deck ontdekken. In beide gevallen is het hetzelfde oeroude vraag en aanbod mechanisme dat de prijzen bepaalt. En is het niet relevant of iemand dat al dan niet belachelijk vindt.

Maar ik ben het met je eens dat als een prijs in korte tijd vertienvoudigt, dit een voorteken is dat de nieuwe prijs niet per se stabiel is.

Tom (93) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-7-2018 17:43:00

@timewa
Ik noem het spikes omdat ineens de prijs in een zeer korte periode omhoog vliegt.
Het is ook vaak geen geleidelijke stijging, maar eerst springt er 1 schaap over de dam (meestal in de USA) en daarna volgen de andere schapen om in no-time een price spike te creëren, vaak niet eens vanuit een organische vraag naar de kaart. gewoon schapen.

Waarom het nergens over gaat dat zeer vaak gereprinte kaarten uit Revised spiken is om het feit dat de 4th en 5th edition versies van deze kaarten net zo legal zijn in Oldschool (als proxy) als de revised versie.
En wanneer je een deck wil pimpen je voor black bordered ga, en als je het "gewoon" "Swedish legal" wil hebben je minimaal Unlimited versies van de kaart moet gebruiken. Dat veel gereprinte Revised kaarten zoals Shivan Dragon, Savannah Lions en nu Royal Assassin spiken, gaat dus helemaal nergens over.
Een kaart als Sedge Troll (die ook gespiked is, een tijdje geleden) is dan bijvoorbeeld wel iets voor te zeggen omdat deze nooit gereprint is (en een erg goede creature is in Oldschool).
Vandaar.

24-7-2018 18:41:00

Wij zijn gewoon oude grijsaards die willen mekkeren over vroeger. Laat ons toch.

Oracle

Creature - Human Assassin 1 / 1

T: Destroy target tapped creature.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/4/2004
Can’t target itself because you choose the target before you tap him. At that time he is not yet a legal target.

10/4/2004
If the creature is no longer tapped when the Assassin’s ability resolves, then the ability doesn’t resolve.

Decktips