Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Bloodfire Colossus

Serie: 10th Edition (10E)

Rarity: Rare 10th Edition Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
10th Edition
 2
0,35
 -
2,95
9th Edition
 4
0,35
 -
1,25
Apocalypse
 -
0,35
 -
1,95
Venser vs Koth
 7
0,35    
Bloodfire Colossus | 10th Edition

 Op voorraad 

€ 0,35 (2x)

 Kopen

FOIL 

€ 2,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-1-2015 18:50:00

quote: "Dat werkt toch niet zo? Mij lijkt dat alle beesten tegelijk damage krijgen, en je Elemental dus op het moment van sacrificen 6 (lethal) damage krijgt"


Samengevat zie je over het hoofd dat het sacrificen van Bloodfire Colossus (hetgeen onderdeel is van de cost van zijn ability) de trigger "Whenever another creature dies" van Rockslide Elemental ook af laat gaan. De stack ziet er dan dus zo uit:


---TOP
trigger van Rockslide Elemental
ability van Bloodfire Colossus
---BOTTOM


De trigger van Rockslide Elemental resolvet en maakt hem 7/7. Vervolgens resolvet de ability van Bloodfire Colossus en dan is Rockslide Elemental dus al sterk genoeg om het te overleven. En daardoor triggert Rockslide Elemental nog tig keer.

5-1-2015 15:48:00

Het dood gaan van de Colossus is geen trigger. Het maakt deel uit van de cost van de activeted ability. Het staat immers voor de dubbel punt. Je kan dus ook niet de ability activeren en dan met een Unsummon de Colossus nog terug brengen naar je hand in reactie op de ability. De colossus ligt dan al lang in je graveyard.

Edit: Foutje, niet goed het hele topic gelezen. Sorry.

5-1-2015 15:42:00

o ja, helemaal over het hoofd gezien dat het activeren van de ability ook voor een trigger zorgt omdat de colossus zelf sterft natuurlijk. Dan gaat die trigger eerder af dan de ability van colossus zelf

5-1-2015 15:41:00

"Goed stacken" is hier niet relevant: de trigger komt boven op de activated ability.

Premium lid Marco (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-1-2015 14:54:00

Hij krijgt bij activeren ook een counter? (wel de abilities goed stacken) (tenminste, dat werkt toch zo?)

5-1-2015 11:45:00

denk dat hij bedoelde minstens 7/7

5-1-2015 11:36:00

Dat werkt toch niet zo? Mij lijkt dat alle beesten tegelijk damage krijgen, en je Elemental dus op het moment van sacrificen 6 (lethal) damage krijgt, waardoor hij tegelijk met alle andere beesten in de graveyard gaat (als in: de trigger komt te laat om hem sterk genoeg te maken). Of zie ik dat verkeerd?

17-9-2011 14:54:00

deze is leuk als je eerst al een Rockslide Elemental hebt liggen van minstens 6/6, en dan deze ability doen: ongevee alle monstertjes gaan dood, en dan word meteen je Rockslide Elemental geboost.
had hem zo een keer 22/22

25-5-2010 23:17:00

Ok, duidelijk. Bedankt!

25-5-2010 19:44:00

nu lifelink (en deathtouch) geen triggered abilities meer zijn maar static abilities wordt er onthouden of de bron deathtouch danwelniet lifelink had.

dus ja, je krijgt levens

25-5-2010 19:40:00

Ja, zoiets stond mij ook bij. Maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Kan iemand dit bevestigen?

25-5-2010 19:29:00

Volgens mij zit het zo:
Hij gaat dood en de damage ability gaat op de stack.
Als die resolved, wordt de last known information gebruikt (dus de info van hem op het moment voor hij in het graf belandde). Dit zou betekenen dat de lifelink van de warhammer gewoon nog werkt, aangezien die er dan nog gewoon op zit.

Maar dit weet ik niet geheel zeker.

25-5-2010 19:18:00

Hoe werkt het als je deze kaart lifelink geeft met loxodon warhammer en je blaast hem vervolgens op, krijg je dan leven of is de lifelink dan al weg omdat hij bij het saccen de warhammer verliest? Hoe zit dit rule-wise?

Oracle

Creature - Giant 6 / 6

R, Sacrifice Bloodfire Colossus: Bloodfire Colossus deals 6 damage to each creature and each player.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Decktips