Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Angelic Chorus

Serie: 10th Edition (10E)

Rarity: Rare 10th Edition Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
10th Edition
 1
2,25
 -
6,95
Battlebond
 -
1,00
 -
2,00
Urzas Saga
 -
2,50    
Angelic Chorus | 10th Edition

 Op voorraad 

€ 2,25 (1x)

 Kopen

FOIL 

€ 6,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
30-10-2013 18:19:00

Volgens mij is dit een supercombo samen met Gutter Grime!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-10-2013 14:44:00

Ja. Een token is ook een creature en dus triggert Angelic Chorus.


(Anders had er "Whenever a nontoken creature enters the battlefield under your control" gestaan.)

Premium lid Js (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-10-2013 14:40:00

Werkt dit met Phyrexian Processor ?

Niek (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-6-2010 14:14:00

dan misschien maar die kaarten weer ff opzoeken en een deckje ermee maken trample is natuurlijk dan wel een must

23-6-2010 14:01:00

en dan heb je ook nog een 320/320 wat ook wel fijn is

23-6-2010 13:58:00

Bij 20 leven krijg je dus uiteindelijk dit:

20 + 20 = 40 leven, avatar 40/40
40 + 40 = 80 leven, avatar 80/80
80 + 80 = 160 leven, avatar 160/160.
160+160 = 320 leven over. totaal 300 erbij. Niet slecht.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-6-2010 13:31:00

Er liggen dan 4 triggers op de stack. Die resolven vervolgens 1-voor-1.

Als de eerste begint met resolven, is Serra Avatar 20/20 en dus krijg je 20 levens. Daardoor wordt Serra Avatar 40/40. Dan resolvet de tweede en krijg je dus 40 levens, enz. enz.

(Het aantal levens dat je krijgt, wordt tijdens het resolven bepaald.)

23-6-2010 13:30:00

dus wel +200 levens. Weet het alleen niet zeker.

23-6-2010 13:29:00

Volgens mij wel. De effecten checken de toughness van de creature wanneer het resolved.

Niek (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-6-2010 13:19:00

ooit eens een discussie om deze kaart gehad, als je er nou 4 van deze in het spel hebt liggen, en je speelt een Serra Avatar en je staat nog op 20 levens, dan krijg je er toch maar 80 bij en niet 20+40+60+80= 200?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-6-2010 14:08:00

Bij Armadillo Cloak en Spirit Link krijgt de controller van de aura inderdaad levens als het creature damage dealt (de controller van de aura hoeft niet per se hetzelfde te zijn als de controller van het creature).

Aangezien er gewoon damage staat (en niet bijvoorbeeld expliciet combat damage), geldt dit inderdaad ook in het geval van non-combat damage (dus ook bij prik abilities).

Dat is overigens identiek aan lifelink. Lifelink werkt ook in het geval van non-combat damage.

Het verschil tussen eerstgenoemde abilities en lifelink is dat eerstgenoemde abilities triggered abilities zijn en dat lifelink een static ability is. En dat is de reden waarom eerstgenoemde wel stacken en lifelink niet.

Het andere verschil is dat lifelink een ability van het creature is/wordt (aura's hebben geen lifelink), dus bij lifelink is het altijd de controller van het creature die de levens krijgt.

9-6-2010 13:59:00

wat heeft dat allemaal met deze kaart te maken? niets

9-6-2010 13:57:00

als mijn beestje met armadillo erop ook nog een prik ability heeft
krijg ik toch ook een leven als ik dan een beestje of speler prik? (damage)

Spirit Link geeft het enchante beestje geen lifelink? want die zegt hetzelfde als armadillo, toch? heeft dat beestje een prik ability dan krijg ik toch ook gewoon een leven?

????????????

8-6-2010 14:55:00

@Djilan
Tussen en had je gelijk gehad. Toen was lifelink inderdaad wat de oude Loxodon Warhammer geeft, en kreeg alles met die wording lifelink.

Nu (sinds ) is lifelink iets anders krijgen alleen nieuwe kaarten lfielink.

PS:
Over Armadillo Cloak maakt zelfs dat niet uit. Zelfs in de tijden van triggered lifelink deed die namelijk iets anders; Lifelink zoals door Loxodon Warhammer gegeven laat de controller van het creature life gainen. Armadillo Cloak laat de Cloak controller leven gainen als het creature damage doet.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-6-2010 14:49:00

Je bent wel eigenwijs he?

Als ze een kaart reprinten, dan komt de tekst die rechts bij de Oracle tekst vermeld staat, erop te staan. En niks anders.

Oracle

Enchantment 

Whenever a creature enters the battlefield under your control, you gain life equal to its toughness.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/4/2004
This does not trigger on a permanent being turned into a creature. That is just a permanent changing type, not something entering the battlefield.

10/4/2004
Angelic Chorus does not trigger when creatures phase in or change controllers.

Decktips