Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Virulent Sliver

Serie: Future Sight (FUT)

Rarity: Common Future Sight Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Future Sight
 3
0,40
 -
12,95
PD Slivers
 -
1,50    
foil
Time Spiral Remastered
 8
0,30
 -
1,00
Virulent Sliver | Future Sight

 Op voorraad 

€ 0,40 (3x)

 Kopen

FOIL 

€ 12,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
9-5-2017 18:18:00

Het waren een soort insecten die via een hive mind elkaars abilities deelden. Oorspronkelijk leefden ze op Rath onder de Volrath’s Stronghold met hun Sliver Queen, maar tijdens de Invasion werd dat op een vulkaan geteleport, waardoor de slivers tijdelijk uitstierven.

Ten tijde van Onslaught zijn hun fossielen in Riptide Laboratory weer tot leven gewekt, waar ze vervolgens ontsnapten en het halve (hele?) continent overgenomen hebben. Sindsdien is er niet veel van ze gehoord, ze lijken nog steeds langzaam hun gebied uit te breiden. Ze misten hun Sliver Queen inderdaad wel, maar ze hebben ondertussen Sliver Overlord/Sliver Hivelord als vervangers aangesteld.

9-5-2017 18:02:00

wat is een sliver eigenlijk? een insect of een aliën ofzo?

laat maar. op internet stond dat het "tot leven gewekte fossielen" zijn.
ze raakten allemaal in paniek omdat er geen Sliver Queen was, dus eigenlijk zo Sliver Queen all slivers have defender moeten hebben.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-3-2011 19:51:00

Je verwart Poisonous met Infect.

Poisonous is een triggered ability die zegt "Whenever this creature deals combat damage to a player, that player gets a poison counter."
Hij doet dan dus eerst combat damage en daardoor triggert Poisonous en krijg je daar nog eens 1 of meer poison counters bovenop.

Infect daarentegen is een static ability die zegt "This creature deals damage (...) to players in the form of poison counters."
Zo'n creature deelt dus poison counters uit in plaats van "gewone" damage.

7-3-2011 19:46:00

Dan gebruikte ik hem al een tijdje verkeerd.

Dat is helemaal mooi/vervelend.

Dank u zeer Meneer.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-3-2011 19:45:00

Hij heeft geen infect he Infect doet poison in plaats van gewone damage. Poisonous is een triggered ability die X poison counters heeft wanneer het creature combat damage doet. Dus je krijgt eerst damage, en daarna ook nog poison counters.

7-3-2011 19:32:00

ik heb een vraag.

ik was hier aan het lezen.

en daar stond op een gegeven moment:
On his second turn, Van Lunen widened onlookers' eyeballs with a second Virulent Sliver, sending the first one in for 1 damage and 2 poison counter

De sliver doen toch dan alleen maar poison en geen gewone DMG?

4-3-2011 10:21:00

Ik zal niet zeggen dat ik het daarmee oneens ben, maar op zich kan je dergelijke dingen balancen door de infect sliver bijvoorbeeld 6-7 mana te laten kosten. Dan is het ineens niet meer zo interessant om voor infect te gaan aangezien je op dat punt waarschijnlijk al voldoende normale combat damage hebt gedaan...

nivlem (4) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-3-2011 09:49:00

Een infect sliver zou waarschijnlijk te sterk zijn. Stel je voor je speelt een Sliver Legion samen met die infect sliver en dan nog mogelijk Shifting Sliver of je speelt een winged sliver samen met een pump sliver. Waarschijnlijk zullen slivers dan echt OP raken.

22-2-2011 21:11:00

overigens speel ik deze erg succesvol met naast Gemhide Sliver, Quick Sliver en Murkfiend Liege voor een ware overrun
(je mag in je tegenstanders beurt alles untapped en nieuwe slivers spelen)

turn 1: forest deze
turn 2: forest, gemhide, deze
turn 3: murkfiend liege
turn 3,5 quick sliver --> carnage

22-2-2011 20:45:00

wat slivers echt weer even tot een next level zou tillen zou een sliver zijn die infect geeft.
mag ook best wat kosten, 3 of 4 mana maar stel je voor.
Samen met deze is dat al vaak 2 poison per sliver laat staan met muscle sliver of meerdere virulent erbij.
Oh beter printen ze nog vaker slivers

Red (85) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-2-2011 10:57:00

Ik zou nog steeds voor Shifting Sliver gaan of Winged Sliver inderdaad, boeien die 1 mana, met Gemhide Sliver + Heart Sliver (die je zeker in je deck moet hebben als je sliver aggro speelt). Heb je zat mana en 5 keer zo veel weenie beestjes op tafel als je opponent. Je wilt ook nog kunnen blocken. En Shadow Sliver word echt wel minder gespeeld dan Shifting hoor.

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-2-2011 10:02:00

Daar heb je een punt, je hoeft toch geen Muscle Sliver te runnen in de 2-Spot, aangezien je iemand probeert te killen met poison.

Beide commons, hm. Pauper... <_<

10-2-2011 09:08:00

Dan opper ik Winged Sliver maar. Weer een ander soort evasion, maar en cheaper en meer mogelijkheden om ook te blokken (if needed).

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-2-2011 07:12:00

@Bartel:
Daar ben ik het dan weer niet mee eens. De kans dat de tegenstander met Slivers speelt als je Shifting Sliver speelt, is even groot als wanneer je Shadow Sliver speelt. In beide gevallen zullen je Slivers gewoon geblocked kunnen worden, aangezien je opp's Slivers ook Shadow zullen krijgen.

Laat niet weg dat Shifting inderdaad een extra mana kost, en Shadow in dat geval een stukje beter is.

10-2-2011 02:39:00

Niet mee eens. Shifting Sliver is duurder dan Shadow Sliver, en bovendien is de kans veel groter dat je tegenstander een sliver heeft om jouw sliver met Shifting-effect te blocken, dan dat je tegenstrander shadowbeesten heeft om je sliver met shadow te blocken.

Oracle

Creature - Sliver 1 / 1

All Sliver creatures have poisonous 1. (Whenever a Sliver deals combat damage to a player, that player gets a poison counter. A player with ten or more poison counters loses the game.)

NederMagic FAQ

Vraag: Wat gebeurt er als ik 2 Virulent Slivers heb liggen? Hoeveel poison counters krijgt mijn tegenstander dan?
Antwoord: Elke Sliver heeft nu 2x poisonous 1 en krijgt dus 2x 1 poison counter. Dus voor elke Sliver die hem combat damage doet, krijgt hij 2 poison counters. Heb je 4 Virulent Slivers liggen, dan krijgt hij 4 poison counters per Sliver.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

7/1/2013
Abilities that Slivers grant, as well as power/toughness boosts, are cumulative. However, for some abilities, like flying, having more than one instance of the ability doesn’t provide any additional benefit.

7/1/2013
If the creature type of a Sliver changes so it’s no longer a Sliver, it will no longer be affected by its own ability. Its ability will continue to affect other Sliver creatures.

Decktips