Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Reality Strobe

Serie: Future Sight (FUT)

Rarity: Uncommon Future Sight Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Future Sight
 -
0,40
 -
1,00
Reality Strobe | Future Sight

Prijs:

€ 0,40

Uitverkocht

FOIL 

€ 1,00

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
rtm84 (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-6-2014 14:47:00

Dank, het ging mij idd om de laatste constructie.

11-6-2014 16:50:00

Nog even ter aanvulling: De copies die je met Mirari maakt zullen niet ook zichzelf suspenden en hercasten; Zodra ze resolved zijn raken ze exiled en verdwijnen ze. (Copies van spells verdwijnen zodra de stack verlaten, net zoals tokens verdwijnen als ze van de battlefield weggaan.)

11-6-2014 14:23:00

Je moet je Mirari pas activeren als je de laatste counter ervanaf haalt. Suspend zegt namelijk "When the last is removed, Cast it without paying its mana cost." en wanneer je die kaart cast komt de trigger van Mirari op de stack en kan je betalen om deze te kopiëren.

rtm84 (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-6-2014 13:43:00

als je deze speelt voor suspend kosten en je betaalt 3 aan Mirari krijg je er dan 2? Of moet je dit doen als de laatste suspend counter er vanaf is?.

en kun je dan elke keer dat deze knalt i.c.m. mirari er meer maken?

dank

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-11-2010 10:20:00

Wat Maarten zegt: Dat je zijn mana cost niet hoeft te betalen en dat hij toevallig vanuit de exile-zone komt in plaats van je hand, neemt niet weg dat het gewoon een spell is die je cast.

1-11-2010 10:17:00

Jawel, die kan worden gecounterd. Het enige wat suspend doet is een paar counters op de kaart leggen die iedere upkeep eraf gaan. Kan je geen counters er meer afhalen dan mag je hem casten zonder de manacost ervoor te betalen. Dan mag de opponent die nog gewoon counteren als hij/zij dat wilt.

1-11-2010 10:16:00

Maar een spell die resolved door suspend kan niet gecounterd worden, klopt?

14-5-2010 02:10:00

Dat is correct.
Iedere keer wanneer deze spell gecast word en resolved doet deze precies wat op de kaart staat, dus ook het opnieuw suspenden. Wanneer deze gecounterd word door een counterspell of bij gebrek aan een legal target resolved de spell niet en word dus ook niet opnieuw gesuspend...

14-5-2010 01:04:00

Ik heb een vraag over deze kaart.

Als ik hem suspend, dan gaat hij dus over 3 beurten af.
Blijft dit proces zich dus de hele tijd herhalen?
En als er geen legal target is fizzled die dus gewoon en gaat de kaart naar de graveyard?

Oracle

Sorcery 

Return target permanent to its owner's hand. Exile Reality Strobe with three time counters on it.
Suspend 3-2U (Rather than cast this card from your hand, you may pay 2U and exile it with three time counters on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter. When the last is removed, cast it without paying its mana cost.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/7/2013
You can exile a card in your hand using suspend any time you could cast that card. Consider its card type, any effect that affects when you could cast it (such as flash) and any other effects that could stop you from casting it (such as Meddling Mage’s effect) to determine if and when you can do this. Whether or not you could actually complete all steps in casting the card is irrelevant. For example, you can exile a card with suspend that has no mana cost or requires a target even if no legal targets are available at that time.

6/7/2013
Exiling a card with suspend isn’t casting that card. This action doesn’t use the stack and can’t be responded to.

6/7/2013
If the spell requires any targets, those targets are chosen when the spell is finally cast, not when it’s exiled.

6/7/2013
If the first triggered ability of suspend (the one that removes time counters) is countered, no time counter is removed. The ability will trigger again during the card’s owner’s next upkeep.

6/7/2013
When the last time counter is removed, the second triggered ability of suspend will trigger. It doesn’t matter why the last time counter was removed or what effect removed it.

6/7/2013
If the second triggered ability of suspend (the one that lets you cast the card) is countered, the card can’t be cast. It remains exiled with no time counters on it, and it’s no longer suspended.

6/7/2013
As the second triggered ability resolves, you must cast the card if able. Timing restrictions based on the card’s type are ignored.

6/7/2013
If you can’t cast the card, perhaps because there are no legal targets available, it remains exiled with no time counters on it, and it’s no longer suspended.

6/7/2013
If the spell has any mandatory additional costs, you must pay those if able. However, if an additional cost includes a mana payment, you are forced to pay that cost only if there’s enough mana in your mana pool at the time you cast the spell. You aren’t forced to activate any mana abilities, although you may do so if you wish.

6/7/2013
A creature cast using suspend will enter the battlefield with haste. It will have haste until another player gains control of it (or, in some rare cases, gains control of the creature spell itself).

Decktips