Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Zendikar Rising (ZNR)
Zendikar Rising Expeditions (ZNE)
Zendikar Rising Commander (ZNC)
Double Masters (2XM)
Core Set 2021 (C21)
Jumpstart (JMP)
Commander 2020 (C20)
Ikoria: Lair of Behemoths (IKO)
Theros Beyond Death (THB)
Throne of Eldraine (ELD)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Core Set 2021.

Illusionary Mask

Serie: Unlimited (2ED)

Rarity: Rare Unlimited Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Alpha
 -
125,00    
Beta
 -
115,00    
Unlimited
 -
69,95    
Illusionary Mask | Unlimited

Prijs:

€ 69,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
16-9-2020 11:24:00

Bedankt! Scheelt weer een extra discussie!

16-9-2020 11:13:00

Wanneer je face down creature damage doet, ontvangt of getapped wordt, flipt hij face up en vervolgens wordt pas de damage gedaan (dus 12) of ontvangen ( als 12/12 beest).

16-9-2020 11:12:00

Zekers!

EDIT: Ik zie al waar de verwarring zit. De activated ability van Illusionary Mask kan alleen op "sorcery speed". Dat wil zeggen het gemorphed inbrengen van een creature kan alleen wanneer de stack leeg is, jouw beurt is, en je prioriteit hebt (dus net als het casten van een normaal beest). De rest gebeurt wanneer het gebeurt en is niet gebonden aan "sorcery speed".

16-9-2020 11:09:00

Bedankt. Hij dealt dus damage als 12/12?

16-9-2020 11:08:00

Je wilt er mee aanvallen, daarvoor moet je jouw "mystery" creature tappen. In plaats van tappen wordt het getapt en gefacedup.

Sidenote: kaarten als Erayo, Soratami Ascendant flippen, kaarten als Huntmaster of the Fells transformen, en kaarten als Voidmage Prodigy gefacedup.

16-9-2020 10:19:00

Ik heb een vraag:
Stel ik speel met Illusionary Mask een Phyrexian Dreadnought.
De dreadnought is dan een 2/2 beestje, als ik dan aanval, wordt hij dan tijdens de aanval geflipt? En dealt hij dan als de 12/12 trample damage, of werkt dit niet, omdat hij alleen mag flippen als sorcery? Of flipt hij wel, maar op sorcery speed?

Ik vindt het verwarrend, wie heeft hier een antwoord op?

Alvast bedankt

2-3-2017 17:06:00

Niet.

Het creature wordt gecast en entered als een abilityloze 2/2. Op dat moment heeft hij geen sunburst, converge of wat dan ook, dus al die abilities doen helemaal niets. (En bij het face up draaien doen ze ook niets, want dat is geen battlefield enteren).

2-3-2017 15:34:00

hoe werkt deze nou met sunburst en converge kaarten, zoals Arcbound Wanderer en Skyrider Elf?
het is een theoretische vraag, niet dat ik midden in een potje zit ofzo.

25-11-2014 17:01:00

Hehe, nee, balletje - balletje is nooit de bedoeling geweest. Het voorval waar ik het eerder over had, veranderde de volgorde om attacks en blocks beter zichtbaar te maken.

25-11-2014 16:59:00

Ik kan er helaas niks over in de regels over terug vinden. Maar als je met kaarten gaan schuiven dan mag je tegenstander opnieuw vragen om de timestamp vrij te geven. Het is niet de bedoeling dat je balletje-balletje gaat spelen met morphkaarten.

EDIT: de controller mag inderdaad altijd zijn/haar face-down kaarten bekijken.

25-11-2014 16:50:00

Dat begrijp ik, maar is dat niet een zaak van de tegenstander bij te houden welk creature welke time-stamp heeft? Ik kan toch wel altijd kijken welk creature waar ligt.

25-11-2014 16:47:00

Kaarten hebben een 'Time Stamp', dit is ten alle tijde publieke informatie. Als jij meerdere morph creatures hebt mag ik vragen welke als eerste in het spel is gekomen, welke als laatste, en alles er tussen in. En dan moet jij antwoorden.

25-11-2014 16:44:00

Mogen deze face-down creatures of gemorphde creatures om gewisseld worden op de battlefield?

Ik kreeg ik een keer een verwijt dat ik kaarten om gewisseld had en dat het niet zou mogen. Maar ik kan mij niet voorstellen dat kaarten op de plaats moeten blijven liggen waar ze in het spel gekomen zijn.

Maar ik wil ook mensen hier de juiste informatie over kunnen geven, mocht de vraag zich ooit voordoen als ik weer met deze kaart speel.

30-9-2014 14:47:00

de token kun je op een gemorpht beest spelen opdat je niet vergeet dat ie 2/2, gemorpht en kleurloos is (geen echt nut dus, anders dan iets wat al behoorlijk obvious is nog verder te verduidelijken)


edit: on a side, ik heb het al eens eerder gepost geloof ik, maar onder invloed van wat zou de C3PO op deze afbeelding nou precies zijn?

30-9-2014 14:22:00

Herinnering, verbeelding, concretisering, etc.. Alles om het spel wat makkelijker en leuker te maken denk ik wel

Oracle

Artifact 

X: You may choose a creature card in your hand whose mana cost could be paid by some amount of, or all of, the mana you spent on X. If you do, you may cast that card face down as a 2/2 creature spell without paying its mana cost. If the creature that spell becomes as it resolves has not been turned face up and would assign or deal damage, be dealt damage, or become tapped, instead it's turned face up and assigns or deals damage, is dealt damage, or becomes tapped. Activate this ability only any time you could cast a sorcery.

NederMagic FAQ

Vraag: Eh...hoe werkt deze kaart nu eigenlijk?
Antwoord: Negeer wat op de kaart staat. En lees dit hieronder:

Als eerst de nieuwe Oracle text van de Mask:

: You may choose a creature card in your hand whose mana cost could be paid by some amount of, or all of, the mana you spent on . If you do, you may cast that card face down as a 2/2 creature spell without paying its mana cost. If the creature that spell becomes as it resolves has not been turned face up and would assign or deal damage, be dealt damage, or become tapped, instead it's turned face up and assigns or deals damage, is dealt damage, or becomes tapped. Activate this ability only any time you could cast a sorcery''.

Om deze ability even goed te lezen moet je hem simpelweg in stukjes hakken.

'': You may choose a creature card in your hand whose mana cost could be paid by some amount of, or all of, the mana you spent on . If you do, you may cast that card face down as a 2/2 creature spell without paying its mana cost.''

Dit spreekt redelijk voor zich, je mag nu een Tarmogoyf voor spelen of ipv voor maar niet voor of . Het is nu een 2/2. Geen 0/1 dus!

''If the creature that spell becomes as it resolves has not been turned face up and would assign or deal damage, be dealt damage, or become tapped, instead it's turned face up and assigns or deals damage, is dealt damage, or becomes tapped.''

Wat dit wil zeggen is dat wanneer het face-down beest getapped wordt, schade krijgt (kan van combat of van een Shock zijn) of damage doet, je vlak voordat dit plaatsvindt het creature face-up moet leggen en dan wordt hij pas getapped/ontvangt damage/doet damage. Boeit dit? Jazeker, want Goblin Piledriver's ability bijvoorbeeld gaat dan nog af en je man doet meer schade dan je tegenstander kan vermoeden (komt er opeens een Krosan Cloudscraper onder vandaan!).

''Activate this ability only any time you could cast a sorcery''

Di slaat ENKEL EN ALLEEN op het activeren van de ability van de Mask en het in het spel leggen van het creature.

Tournooi-info

Legal in: Legacy, Vintage, Commander

Officiele rulings

10/4/2004
The creature enters the battlefield face down, so none of its “enters the battlefield” abilities will trigger or have any effect. Also none of its “As this enters the battlefield” abilities apply.

10/4/2004
The creature’s “enters the battlefield” abilities (and any other abilities relating to the creature entering the battlefield) do not trigger when it turns face up.

10/4/2004
Only the controller of the face down creature can look at it.

10/1/2009
If you use the ability to cast a creature card face down, you must keep track of the amount and types of mana you spent on X. If that creature spell is moved from the stack to anywhere other than the battlefield, the resulting creature leaves the battlefield, or the game ends, the face-down card is revealed. If its mana cost couldn’t be paid by some amount of, or all of, the mana you spent on X, all applicable penalties for casting a card illegally are assessed.

10/1/2009
You actually cast the card face-down, much as when playing a spell with Morph. It can be responded to and countered.

10/1/2009
The effect that turns it face-up is a replacement effect. It doesn’t use the stack and can’t be responded to.

10/1/2009
You may not turn a face-down spell face up. You may not turn a face-down permanent face up unless it would have morph while face up or an effect specifically allows you to turn it face up. Illusionary Mask’s ability has you turn a face-down creature face up if it would assign damage, deal damage, be dealt damage, or become tapped, but not for any other reason. For example, if you use Illusionary Mask’s ability to cast a black creature face down, you can’t turn it face up just because it’s being targeted by Terror.

10/1/2009
Both the amount and types of mana you spend on X are taken into account while you’re choosing a creature card from your hand. For example, if you spent UU on X, you can choose a creature card with mana cost UU, 1U, 2, or (W/U)(W/U), among other possibilities, but not one that costs 2U or one that costs G.

10/1/2009
While the creature card is face down, it’s a 2/2 creature with no name, mana cost, color, creature type, abilities, or expansion symbol. Since it has no mana cost, its converted mana cost is 0.

10/1/2009
You may look at a face-down spell or permanent you control at any time.

10/1/2009
You can turn a face-down permanent face up if it would have morph while face up. This applies to creatures you cast face down as a result of Illusionary Mask’s effect. The rest of Illusionary Mask’s effect applies to it as well.

10/1/2009
Illusionary Mask’s ability will continue to apply to creatures cast face down with it, even if Illusionary Mask has left the battlefield.

Decktips

Nickname # Foil
Momenteel heeft niemand deze versie te ruil.
* Dit is het aanbod van Illusionary Mask uit Unlimited. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.