De winkel is momenteel gesloten. Zie topic.

Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Call to the Netherworld

Serie: Time Spiral (TSP)

Rarity: Common Time Spiral Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2019
 3
0,40    
Time Spiral
 3
0,60
 -
3,95
Call to the Netherworld | Time Spiral

 Op voorraad 

€ 0,60 (3x)

 Kopen

FOIL 

€ 3,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
5-2-2014 20:16:00

De reminder text van Madness is ook niet helemaal volledig. Misschien helpt de tekst uit het regelboek het extra te begrijpen:

"Madness [cost]" means "If a player would discard this card, that player discards it, but may exile it instead of putting it into his or her graveyard" and "When this card is exiled this way, its owner may cast it by paying [cost] rather than paying its mana cost. If that player doesn't, he or she puts this card into his or her graveyard."

(of het maakt het alleen maar onduidelijker )

5-2-2014 19:17:00

bedankt voor info, heb ze maar even aangeschaft voor mijn discard dec

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-2-2014 11:49:00

Dat is ook zo. Als je hem cast, gaat hij naar de stack.

(Normaal gesproken gaat een kaart die je cast, vanuit je hand naar de stack. Nu vanuit de exile zone.)

Vervolgens als hij klaar is met resolven, gaat hij naar je graveyard.

Het exilen is alleen een tussenstap in het afhandelen van Madness.

5-2-2014 11:36:00

bedankt, wist ook niet dat madness resulteerde in het exilen van de kaart, Ik dacht dat je hem na het casten als nog in je graveyard zou neerlegen

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-2-2014 10:10:00

Wat er gebeurt:

Chain of Smog resolvet. Je discard Sangromancer, dus die gaat nu naar de graveyard. Je exilet Call of the Netherworld echter vanwege Madness (in plaats van die te discarden). Call of the Netherworld gaat nu dus naar de exile zone.

Doordat je Call of the Netherworld exilet, gaat de Madness trigger af. Nadat Chain of Smog klaar is met resolven, wil die trigger vervolgens op de stack. Pas als de trigger resolvet, cast je Call of the Netherworld en moet je het target ervoor aanwijzen. Sangromancer ligt dan al lang en breed in de graveyard en is dus een legal target.

5-2-2014 8:52:00

nu even een timing vraagje:

Stel iemand cast een Chain of Smog op mij
ik discard deze(Call to the Netherworld) en Sangromancer

kan ik dan die Sangromancer targeten met Call to the Netherworld, of light die op het moment van de trigger nog niet in de graveyard?

Jaap (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-2-2014 16:15:00

Dat mag gewoon. Als je een spell mag casten als onderdeel van een trigger, dan tellen timing restricties niet. Madness heeft zo'n trigger.

4-2-2014 16:09:00

Dis is dus een Sorcery, maar madness is toch gewoon een ability die op instant speed kan?

kan ik nu wel of niet deze casten als mijn opponent mij een kaart laat discarden?

Oracle

Sorcery 

Return target black creature card from your graveyard to your hand.
Madness 0 (If you discard this card, discard it into exile. When you do, cast it for its madness cost or put it into your graveyard.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Decktips