Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Clambassadors

Serie: Unglued (UGL)

Rarity: Common Unglued Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Unglued
 6
0,20    
Clambassadors | Unglued

 Op voorraad 

€ 0,20 (6x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-7-2022 16:08:00

Leuke optie inderdaad, die Denied!
Zou zomaar flink kunnen stijgen als dat waar zou blijken te worden!

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-7-2022 11:10:00

Als dat doorgaat dan zijn er een paar kaarten die opeens gewild zullen worden. Bijvoorbeeld Denied! zou een gewone kaart kunnen zijn en is best heel goed.

24-7-2022 07:34:00

MaRo heeft nu aangegeven dat het misschien toch mogelijk wordt dat bepaalde silver bordered kaarten tournament legal worden: hier

Ik hoop dat deze er tussen zit.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-4-2022 20:11:00

Woorden gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn?

"Fundament" betekent "basis". En "fundamenteel" betekent (onder andere) "basaal".

Aangezien Alpha nog het uitprobeersel was en het spel pas echt uitgekristalliseerd was met de sets erna, is dit 1 van de basisregels die toentertijd opgesteld is.

Accepteer gewoon dat er meerdere interpretaties zijn. En dat het op zich terecht is om het een fundamentele regel te noemen.

En bij dezen is deze discussie gesloten. Anders ga ik wat berichten verwijderen.

12-4-2022 19:41:00

Nee, dan spreek je gewoon van een 'oude regel'. Gebruik de woorden waarvoor ze bedoeld zijn.

'Fundamenteel' betekent 'van elementair belang', of 'verband houdend met de grondslagen ergens van' (ie: dat er veel dingen op gebouwd zijn, die anders zouden omvallen.)

Voorbeelden van echt fundamentele regels in magic zijn bijvoorbeeld 'the golden rule' en de regels rondom de stack.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-4-2022 19:28:00

Als Alpha de enige uitzondering is en ze daarna de standaard/regels verzonnen hebben die op de dag van vandaag nog steeds gelden (we hebben het dus over meer dan 25 jaar), mag je toch best van fundamenteel spreken?

12-4-2022 17:47:00

Dat snap ik wel, maar daar gaat het hier niet om. Ik wou gewoon weten waar de uitspraak: 'Een van de fundamentele regels in Magic is dat alle versies van een kaart even legaal zijn.' vandaan kwam. Volgens mij is die regel namelijk lang niet zo fundamenteel als dat hij hier wordt voorgesteld.

15-5-2019 08:29:00

Het probleem met Alpha kaarten zit niet aan de voorkant van de kaart maar aan de achterkant. Doordat ze ronde randjes hebben zijn ze als het ware gemarked of afwijkend van de norm en dat levert problemen op tijdens sanctioned play. Dit is een situatie waar Wizards uiteraard niet blij mee is en terug zou draaien als ze dat zouden kunnen, maar het is wezenlijk anders dan kaarten die bewust niet tournament legal zijn gemaakt met een grijze rand.

Vroeger speelde men vaak niet met sleeves en pas later toen dat wel en meer werd gedaan is gezegd dat je Alpha kaarten wel mag spelen mits je opaque sleeves gebruikt. Dan nog is het belangrijk om je sleeves regelmatig te vervangen omdat je de vorm van de (Alpha) kaarten door je sleeves heen kunt zien.

14-5-2019 22:24:00

Over het algemeen ben ik het wel eens met wat je zegt, alleen snap ik dit niet zo goed: 'Een van de fundamentele regels in Magic is dat alle versies van een kaart even legaal zijn.'

Waar haal je dat vandaan? En is het wel zo? Vroeger mocht je bijvoorbeeld niet zomaar met Alpha spelen (behalve in een deck met alleen alpha kaarten).

14-5-2019 20:35:00

"Dan is silver bordered expliciet niet legal, net zoals goldbordered"

Silver-Bordered is al expliciet niet legal. Gold-bordered is zelfs nog een stap verder, die tellen namelijk niet eens als echte kaarten.

"Je kunt bijv alleen de black bordered versie legal maken."

Dat kan dus niet. Een van de fundamentele regels in Magic is dat alle versies van een kaart even legaal zijn. Je kan niet opeens besluiten dat versie X legaal is maar versies Y&Z niet. (Daarom is Steamflogger Boss ook blackbordered geprint in Unstable, zodat zijn unstable versie ook legaal blijft in versies waar zijn Future Sight versie dat is.)

Natuurlijk kan je in principe wel de regels dusdanig herschrijven of uitzonderingen toevoegen zodat het wel zou kunnen, maar dat maakt het nog steeds geen geen zinnige mogelijkheid. Consistentie is belangrijk in spelregels, helemaal in een complex spel als Magic. Die moet je niet zomaar willen veranderen, helemaal niet voor iets onbelangrijks als dit. Als je een Un-kaart legaal wil maken kan dat al met een functional reprint zoals Barren Glory zonder dat je allerlei fundamentele regels omver hoeft te gooien.

14-5-2019 20:07:00

Uiteraard, maar ze willen ook niet dat mensen magic gaan zijn als iets niet serieus of the laughing stock van the card games. Serieuze kaarten in serieuze sets, onzinnige kaarten in unsets en het feit dat we ze hebben is al een zege!

14-5-2019 17:25:00

Ach dat valt toch wel mee? Je kunt bijv alleen de black bordered versie legal maken. (Dan is silver bordered expliciet niet legal, net zoals goldbordered). Of je kunt een uitzondering maken voor silver bordered kaarten die ook in een reguliere set zitten. Beide opties zijn beknopt en ondubbelzinnig op te schrijven in de regels, dacht ik zo.

Silver bordered is trouwens ooit een poosje legal geweest in EDH.

14-5-2019 08:56:00

Dat gaat nooit gebeuren, dat geeft namelijk te veel regel rotzooi. Momenteel is er een duidelijke regel dat silver-borders niet legaal zijn, en na zo'n reprint zou die regel onmogelijk hanteerbaar worden. (Want alle versies van een kaart zijn legaal, dus zodra er een black-bordered versie uitkomt is de silver-bordered versie ook automatisch legaal).

14-5-2019 07:17:00

Nee, echt een reprint. Zelfde kaartnaam, zelfde art (mits het niet te gek gemaakt is), maar dan met een zwart randje.

13-5-2019 21:45:00

Je bedoelt zoals The Cheese Stands Alone een Barren Glory is geworden?

Oracle

Creature - Clamfolk 4 / 4

If Clambassadors damages any player, choose an artifact, creature, or land you control. That player gains control of that artifact, creature, or land.

Decktips