De winkel is momenteel gesloten. Zie topic.

Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Time Spiral Remastered (TSR)
Kaldheim (KHM)
Kaldheim Commander (KHC)
Commander Legends (CMR)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

To Arms!

Serie: Guildpact (GPT)

Rarity: Uncommon Guildpact Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Guildpact
 -
0,40
 2
2,95
To Arms! | Guildpact

Prijs:

€ 0,40

Uitverkocht

FOIL 

€ 2,95 (2x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Premium lid timewa (0) Online Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-5-2021 8:12:00

Detail: Maze of Ith haalt het creature niet uit combat maar prevent alleen de damage. Reconnaissance is een voorbeeld waarbij je een creature echt uit combat haalt. En untapt. Wat dus 2 verschillende dingen zijn.

Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-5-2021 7:18:00

Er zijn uitzonderingen waarbij specifiek vermeld staat dat er untapt wordt en uit combat gehaald wordt, zoals Maze of Ith.
Wellicht dat daardoor je verwarring is ontstaan.

Premium lid timewa (0) Online Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-5-2021 20:49:00

De belangrijkste 2 interacties tussen tap/untap en combat:

1) Beestje tappen voor de combat step zodat ie niet kan aanvallen. Dus met een Icy Manipulator de Lord of the Pit van je tegenstander tappen voordat ie aanvalt.
Na declare attackers is het voor een eenmaal aanvallend beest voor combat niet meer relevant of ie tapped of untapped is.

2) Beestje tappen voor assign blockers, zodat hij niet kan blocken. Is er eenmaal geblockt dan is het ook niet meer relevant of de blocker tapped of untapped is.

Daarnaast wordt een attacker (zonder vigilance) getapt als ie aanvalt, dit betekent natuurlijk niet dat untappen hem uit combat haalt.

30-5-2021 11:26:00

Nee.

Getapt zijn heeft eigenlijk niets met combat te maken. Alleen bij het declaren van attackers/blockers is het relevant, maar wanneer iets eenmaal attacking of blocking is doet het er verder niet toe of dat creature tapped of untapped blijft. Ze blijven nog steeds attacking/blocking.

30-5-2021 11:05:00

Kun je hier mee ook removen from combat?

3-2-2014 13:15:00

Zeg dan dat het leuk samen werkt met die nieuw ability die triggert bij untappen in born of the gods

3-2-2014 7:51:00

Zelfs na 3 jaar, nog geen verschil..

3-2-2014 1:32:00

Er is ook nog Ignite the Cloneforge! maar ja, inderdaad.

8-6-2011 18:57:00

Valt me wel op dat deze kaart, smane met Kaboom!, de enige non-Unk kaart is met een uitroepteken.

Oracle

Instant 

Untap all creatures you control.
Draw a card.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Decktips