Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Core Set 2021 (C21)
Jumpstart (JMP)
Commander 2020 (C20)
Ikoria: Lair of Behemoths (IKO)
Theros Beyond Death (THB)
Throne of Eldraine (ELD)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Core Set 2021.

O-Naginata

Serie: Saviors (SOK)

Rarity: Uncommon Saviors Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Saviors
 -
1,25
 -
4,95
O-Naginata | Saviors

Prijs:

€ 1,25

Uitverkocht

FOIL 

€ 4,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Online Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
24-5-2011 13:01:00

Of de power van het creature 3 of hoger is. En dat is inclusief alle effecten.

En een Birds of Paradise met deze ge-equipped heeft 3 power, dus is zijn power 3 of hoger, dus blijft hij eraan zitten.

24-5-2011 12:49:00

Wellicht dubbel, maar even opdat ik het zeker weet:
Als ik een Giant Growth speel op een Birds of Paradise, dan kan ik de O-naginata eraan equippen, en blijft de O-naginata ge-equipped.

Als ik een Giant Growth speel op een Birds of Paradise, dan kan ik de O-naginata er ook aan equippen. Maar gaat deze er aan het einde van de beurt dan weer vanaf omdat de power van de bird kleiner dan 3 is? of niet, zoals hieronder ook beweerd wordt, omdat de O-naginata zelf de power voldoende hoog houdt??

misschien zou ik mijn vraag anders moeten formuleren, namelijk wat wordt er gechecked als state based effect??

bijvoorbaat dank!

17-1-2011 19:18:00

ok bedankt

het kan altijd eens voorkomen dus het is goed dat ik het weet.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Online Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
17-1-2011 19:05:00

Dat was niet leuk geweest, want dan was hij er in de meeste gevallen gelijk weer vanaf gevallen. Dit omdat elke keer dat state-based actions gecheckt worden, gecontroleerd wordt of hij nog wel aan een legaal permanent attached is.

Sowieso is dit wel redelijk een vage kaart, want gooi je een Giant Growth op een Ornithopter, dan krijgt die power 3, dus dan mag je deze equippen. Maar deze geeft hem ook nog eens +3 power, dus aan het einde van je beurt als de Giant Growth uitgewerkt is, heeft het creature nog steeds een power van (minimaal) 3. Dus hij zorgt er dan zelf voor dat hij eraan mag blijven zitten.

Zie ook de ruling: "O-Naginata becomes unattached if the equipped creature's power is less than 3 as state-based actions are checked."

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
17-1-2011 19:03:00

Okidoki, goed om te horen

17-1-2011 18:57:00

@Magnus

Oei, sorry Magnus maar het was niet zo onbeleefd bedoeld. Ik had de kaart namelijk verkeerd gelezen en dat haat ik (vooral als ik nog maar net iets gepost heb). Dus die "nvm" was eerder zo'n irritante reactie van mezelf maar niet slecht bedoeld...

ps: ik had "O-Naginata can be attached only to a creature with 3 or LESS power" gelezen ipv MORE.

13-1-2011 17:55:00

@bartel: kun je de shroud equipment niet attachen met een instant a la Magnetic Theft? Als je die drie keer speelt in response op elkaar en je Ornithopter target kun je die toch ook mee tellen?

13-1-2011 16:51:00

de lol van een naginata is dat hij ruim 2 meter lang is...waarom houdt dat beest hem daar vast? you are doing it wrong!

13-1-2011 16:48:00

Ik heb in november eens uitgerekend hoeveel schade je met 1 Ornithopter doet, als je alle 105 equipment die er zijn in play hebt. Voor het resultaat, zie mijn PP, linker kolom, helemaal onderaan.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
13-1-2011 16:41:00

Hoe onlogisch het ook is, een Birds of Paradise kan 4 Bonesplitter, 4 Bone Saws en 4 Sword of Body and Mind dragen en heeft dan plek voor meer

13-1-2011 16:40:00

ok nvm

Jammer dit. Je vraagt ons iets, wij doen moeite, en dan moeten het doen met een "ok nvm" wat ik lees als "het interesseert me al niet meer"...leg dan in ieder geval even uit waarom je het niet meer hoeft te weten... - Magnus

13-1-2011 16:37:00

Waarom denk je dat? Staat toch nergens dat er maar 1 equipment aan een beest attached mag zitten?

13-1-2011 16:31:00

wat gebeurt er eigenlijk als ik O-Naginata op Godo, Bandit Warlord leg en de volgende beurt er een No-Dachi op speel? wordt O-Naginata dan geunattached?

Oracle

Artifact - Equipment 

O-Naginata can be attached only to a creature with power 3 or greater.
Equipped creature gets +3/+0 and has trample.
Equip 2 (2: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery.)

Tournooi-info

Legal in: Modern, Legacy, Vintage, Commander

Officiele rulings

6/1/2005
O-Naginata becomes unattached if the equipped creature’s power is less than 3 as state-based actions are checked.

Decktips

Nickname # Foil
Premium lid wvttk (139) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 3 0
Ruud (Haarlem) (60) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Premium lid Ingmar (35) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 2 0
Max de Jong (27) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 4 0
Slive (10) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 3 0
* Dit is het aanbod van O-Naginata uit Saviors. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.