De winkel is deze zomer gesloten. Lees het topic. Bestellen kan nog t/m 28 mei.

Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Time Spiral Remastered (TSR)
Kaldheim (KHM)
Kaldheim Commander (KHC)
Commander Legends (CMR)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Kodama’s Might

Serie: Champions (CHK)

Rarity: Common Champions Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Champions
 8
0,15
 1
0,60
Kodama’s Might | Champions

 Op voorraad 

€ 0,15 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 0,60 (1x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
14-5-2014 17:08:00

Fair enough. Dan zou het onder de oude regels inderdaad louter blauw zijn geweest.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
14-5-2014 17:06:00

"Evermind is blue" moest je lezen als "<this card> is blue". Dat deed wel degelijk wat als je dat op een andere kaart splicet.

Maar nu is het inderdaad niet relevant meer.

14-5-2014 17:02:00

Maar zelfs onder de oude regels werd Kodama’s Might toch niet blauw aangezien de frase 'Evermind is blue' niet zo heel veel doet op een kaart dat Kodama's Might heet?

EDIT: Ja, ik zie het nu. 2010! En ik maar zoeken bij de officiële rulings.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
14-5-2014 16:55:00

Ja, jullie hebben gelijk. Hij reageert ook op een nogal oude post.

14-5-2014 16:52:00

Ik mis iets, waar komt de tekst van Mab vandaan?

"If Evermind is in your hand, you can use its Splice onto Arcane ability. The splice ability copies characteristic-defining abilities. This means that the text "Evermind is blue" is copied onto the Arcane spell, making it blue."

Volgens mij heeft Evermind tegenwoordig ook een colour indicator. En die is niet kopieerbaar (voor zover ik het weet).

14-5-2014 16:51:00

Voorzover ik weet is dat zowiezo niet heel relevant meer, aangezien Evermind geen 'evermind is blue' meer in zijn text heeft. (Sinds innistrad de fancy color indicators invoerde). Het lijkt me dus dat de Kodama’s Reach gewoon groen blijft.

14-5-2014 16:45:00

Wordt hij dan niet blaus EN groen? Want volgens mij staat de tekst op Evermind erop om aan te tonen dat het een blauwe kaart is i.v.m. het geen converted mana cost hebben.

19-1-2010 18:36:00

If Evermind is in your hand, you can use its Splice onto Arcane ability. The splice ability copies characteristic-defining abilities. This means that the text "Evermind is blue" is copied onto the Arcane spell, making it blue.

In ieder geval wordt de spell blauw.

19-1-2010 18:35:00

Het kan inderdaad niet. Maar ik twijfel er wel over of Kodama blauw wordt. Dat is namelijk niet het effect van Evermind, het is alleen een noodzakelijke regel om te zorgen dat het een blauwe kaart is. Het effect is een kaart pakken, niet dat Evermind blauw is, want dat is die ook in je hand en in je deck.

19-1-2010 18:30:00

Ik weet het alleen niet zeker omdat je kan splicen 'as you play an arcane spell'

Dus kan ook goed dat het wel kan. Maar dit leek mij het meest logische

19-1-2010 18:28:00

Was ik al bang voor, eerst targetten voordat je kan splicen, dankjewel

19-1-2010 18:25:00

Nee, dat kan niet.

Je speelt namelijk eerst deze spell.
Je moet daarvoor een target hebben.

Dan splice je Evermind erop,
Nu is Kodama’s Might blauw.

Als je nu Misdirection cast kun je wel de target veranderen naar iets met protection from green.

19-1-2010 18:20:00

Als een beest nou protection heeft van groen, kan ik deze kaart er dan op casten zolang ik maar Evermind erop splice?

Oracle

Instant - Arcane 

Target creature gets +2/+2 until end of turn.
Splice onto Arcane G (As you cast an Arcane spell, you may reveal this card from your hand and pay its splice cost. If you do, add this card's effects to that spell.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/7/2013
You reveal all cards you intend to splice at the same time. Each individual card can be spliced only once onto any one spell.

6/7/2013
A card with a splice ability can’t be spliced onto itself because the spell is on the stack (and not in your hand) when you reveal the cards you want to splice onto it.

6/7/2013
You choose all targets for the spell after revealing cards you want to splice, including any targets required by the text of any of those cards. You may choose a different target for each instance of the word “target” on the resulting spell.

6/7/2013
If all of the spell’s targets are illegal when the spell tries to resolve, it won’t resolve and none of its effects will happen.

Decktips

Nickname # Foil
Slive (10) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Premium lid Marcel (57) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 2 0
* Dit is het aanbod van Kodama’s Might uit Champions. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.