De winkel is momenteel gesloten. Zie topic.

Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Time Spiral Remastered (TSR)
Kaldheim (KHM)
Kaldheim Commander (KHC)
Commander Legends (CMR)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mycosynth Golem

Serie: Fifth Dawn (5DN)

Rarity: Rare Fifth Dawn Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Fifth Dawn
 4
19,95
 -
29,95
Mycosynth Golem | Fifth Dawn

 Op voorraad 

€ 19,95 (4x)

 Kopen

FOIL 

€ 29,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Premium lid Casper (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-9-2019 23:32:00

Sorry, ik heb gepannekoekt. X=3, dus 6 mana totaal. Ik ben weer bij.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-9-2019 21:43:00

Ik heb de vraag en het antwoord drie keer nagelezen.

Maar dat kan toch gewoon?

Hij kiest X = 3 (zodat Hangarback Walker met drie +1/+1 counters in het spel zal komen).
Daardoor kost hij oftewel .
Vervolgens krijgt hij korting en betaalt dus nog .

Premium lid Casper (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-9-2019 20:45:00

Nee, dat kan niet. Zie ook de regels bij Hangarback Walker. Anders zou het een 1,5/1,5 worden, en dat is al gereserveerd voor de Un sets.

6/22/2015
The value of each X in Hangarback Walker's mana cost must be equal. For example, if X is 2, you'll pay 4 to cast Hangarback Walker and it will enter the battlefield with two +1/+1 counters on it.

13-9-2019 20:10:00

Stel ik heb een Mycosynth Golem in het spel en 3 andere artifacts en 2 colorless mana in mijn manapool. Nu wil ik een Hangarback Walker spelen. Kan ik die voor X=3 spelen? Met als redenering dat als ik X=3 kies ik 6 moet betalen waarvan 4 door de affinity komt en 2 uit de mana? Je kiest toch X en dan ontstaat een mana cost en dan ga je additions en reductions toepassen toch?

23-1-2015 14:42:00

Nee, helaas. 3 redenen waarom niet:

Deze geeft alleen affinity aan artifact creatures.

De Echo ability kijkt niet meer naar de mana cost, maar heeft daarvoor in de plaats een aparte Echo cost gekregen.

Door Echo cast je de spel niet (in het geval het wel een artifact creature zou zijn), want alleen artifact creatures krijgen affinity van deze als ze gecast worden.

Premium lid Bert (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-1-2015 14:37:00

Heeft zijn 2e ability effect op de echo kost van bijvoorbeeld Urza’s Blueprints?

Ik gok zelf van niet maar vraag t even ter bevestiging.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-11-2013 9:16:00

Ja.

Die die je steeds extra moet betalen is een additional cost.

Je bepaalt wat de spell zou kosten en telt daar de additional costs bij op (zoals genoemde extra kosten). Vervolgens tel je daar eventuele andere toeslagen bij op die van toepassing zijn, en haal je alle relevante kortingen ervanaf.

Premium lid G-men (96) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-11-2013 8:53:00

Vraagje:

Indien Sharuum the Hegemon mijn commander is en ik heb 14 artifact permanents op tafel liggen. Worden dan ook de extra kosten in vermindering gebracht als ik Sharuum the Hegemon voor de 2e of 3e keer uit mijn commandzone speelt?

Alvast bedankt

29-6-2013 15:41:00

Volgens mij is hij al 5 euro of meer sinds fifth Dawn... Dus is al wel een tijdje zo

Premium lid Dorus (63) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-6-2013 15:30:00

Ha, vond er net twee in m'n stapel craprares! Hoe kan deze zo ineens gestegen zijn? Of is dit al een tijdje zo?

27-7-2012 11:20:00

Zolang je hem niet hebt gekocht voor deze prijs kan dat nog prima anders :d

27-7-2012 3:03:00

Verdomme
Ik heb deze in mijn casual scarecrow-deck zitten en elke keer als iemand ervan verliest schep ik op dat het deck bij elkaar onder de 15 euro gekost heeft Kan nu dus mooi niet meer

Boaz (43) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-2-2012 16:30:00

Edit:

Laat maar ik ben scheel ><

17-2-2012 13:32:00

Maar niet als je Sculpting Steel in de Prototype Portal stopt

Premium lid Jerome (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-2-2012 13:17:00

Helaas vraagt Prototype Portal de CMC en moet je nog steeds de volle 11 betalen voor elke golem.

Oracle

Artifact Creature - Golem 4 / 5

Affinity for artifacts (This spell costs 1 less to cast for each artifact you control.)
Artifact creature spells you cast have affinity for artifacts. (They cost 1 less to cast for each artifact you control.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

12/1/2004
The spells gain affinity for artifacts as they’re put onto the stack. They don’t have the ability while they’re cards in your hand.

12/1/2004
If Mycosynth Golem is sacrificed as part of the cost to cast a spell, the cost reduction will already be locked in, and the cost won’t be increased.

12/1/2004
Two or more instances of the affinity ability are cumulative, even if they’re both affinity for the same thing.

Decktips