Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Core Set 2021 (C21)
Jumpstart (JMP)
Commander 2020 (C20)
Ikoria: Lair of Behemoths (IKO)
Theros Beyond Death (THB)
Throne of Eldraine (ELD)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Core Set 2021.

Arena

Serie: Media Inserts (MEI)

Rarity: Special Media Inserts Special

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Media Inserts
 -
2,25    
Time Spiral TS
 -
1,50
 3
59,95
Arena | Media Inserts

Prijs:

€ 2,25

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
28-6-2020 11:14:00

Hmm ik zie nu pas (of ik realiseer het me nu pas bewust) dat niet ik het creature van mijn tegenstander mag kiezen, maar dat mijn tegenstander er zelf 1 mag kiezen. Dat maakt hem toch beduidend minder goed.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Online Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
6-10-2018 12:33:00

Het target is "target creature you control". Daar staat niet dat het creature untapped moet zijn, dus is een tapped creature ook een legal target.

Vervolgens doet een ability tijdens het resolven zoveel als mogelijk. Het creature kan niet meer getapped worden, dus dat gedeelte doet niks.

Het is echter geen voorwaarde voor het vechten, want er staat geen "If you do" of iets in die trant, dus dat gebeurt nog wel.

(En hetzelfde geldt voor het andere target.)

6-10-2018 11:06:00

Ik heb niks gezegd.

Premium lid Dorus (61) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
6-10-2018 10:58:00

10/4/2004
Either or both creatures can be tapped prior to using the ability and it still works.

6-10-2018 10:09:00

Er staat letterlijk: 'Tap target creature you control', dit houdt toch in dat het creature untapped moet zijn?

6-10-2018 9:39:00

Ik denk eigenlijk wel dat het werkt, want het tappen van de Arena is geen onderdeel van de kost en hij zegt niet dat het creature dat je kiest untapped hoeft te zijn. Omdat je de Arena activeert tijdens de combat phase en je Llanowar Elves attacking zijn, hebben ze deathtouch. Ergo, RIP Reckless Wurm, zou ik zeggen.

6-10-2018 8:35:00

Ik denk niet dat dit werkt tenzij je Llanowar Elves Vigilance heeft aangezien je hem in je declare attackers step al moet tappen.

6-10-2018 6:04:00

Stel ik heb een Bow of Nylea in het spel en ik van aan met mijn Llanowar Elves. Na de declare attackers step activeer ik de ability van Arena en kies ik Llanowar Elves. Mijn tegenstander heeft alleen een Reckless Wurm, dus die kiest die. Klopt het dat mijn Llanowar Elves nu al deathtouch heeft, omdat we net in de combat phase zitten? En dus als gevolg daarvan de Llanowar Elves en Reckless Wurm naar de graveyard gaan door Arena, omdat ze beide lethal damage doen?

26-6-2015 2:09:00

Als je een creature dat als blocker of aanvaller is aangewezen ook nog eens laat fighten, op wat voor een manier dan ook, met het beest wat hij blocked of waardoor hij geblocked word, zullen in beide gevallen beide beesten 2 keer schade doen. Eerst doen ze schade aan elkaar via "fight" en daarna word de combat damage gedaan, mits ze het fighten overleven natuurlijk, na het fighten worden namelijk weer de SBA's gecontroleerd, en als er dan een beest is met lethal damage op zich, gaat hij linea recta naar de graveyard en kan dan dus geen combat damage meer worden gedaan. In dit voorbeeld ging ik er overigens even vanuit dat de creatures voor de combat fighten, oja en geen trample hebben. Als de aanvaller trample zou hebben en je laat 'm voor combat maar na blockers fighten met een beest dat hem niet dood kan maken maar wel blocked, en de blocker sterft dus door de lethal damage van het fighten, doet de aanvaller z'n volledige power aan schade op de speler of Planeswalker die je er mee aanvalt. Ik hoop dat ik nog duidelijk ben...het is namelijk nogal laat, haha. *gaap*

edit: ninjas strike again! =p

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (22) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
26-6-2015 2:03:00

Ja dat kan. Dat je normaliter maar 1 combat phase hebt per beurt en dus maar 1 keer aan kunt vallen, wil niet zeggen dat beestjes daarna niet meer met elkaar kunnen vechten.

Het begrip 'Fight' staat los van aanvallen. Het enige wat 'fight' doet is twee beestjes tegelijkertijd schade aan elkaar geven gelijk aan hun power. Omdat zowel de Arena als het effect 'fight' niet vragen om een geuntapt beest, kun je hiervoor dus ook gerust een beestje voor kiezen dat al getapt is omdat het aangevallen heeft.

En let er dan inderdaad op dat eerder opgelopen schade door beestjes pas op het eind van de beurt weg gaat.

Wat verder ook belangrijk is is dat, omdat fight dus los staat van aanvallen, First Strike en Double Strike niet werken en dat de schade, ten gevolge van het fightgebeuren, ook GEEN combat damage is.

26-6-2015 0:28:00

Maar doet hijzelf twee keer schade? Zowel in combat als in fight?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Online Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
25-6-2015 19:55:00

Hij vraagt om een "target creature you control" en dus is een getapt creature ook een legal target.

Anders had er "target untapped creature you control" moeten staan.

Vervolgens doet de ability zoveel als mogelijk en dat is de creatures tappen die getapt kunnen worden. Als jouw creature al getapt is, gebeurt er op dat punt dus niks. En daarna doen de creatures schade aan elkaar.

Wat blistercoil zegt, dat gemarkeerde schade pas van creatures verwijderd wordt aan het einde van de beurt, moet je inderdaad wel op letten. Dus als je creature ook al geblockt werd, kan het uitlopen op een zelfmoordmissie.

25-6-2015 19:51:00

Natuurlijk, Arena moet wel een creature van jouw en 1 van je tegenstander hebben. Dus er moeten natuurlijk wel nog creatures over zijn

Bovendien vraagt Arena niet eens om een untapped creature dus mag je je tapped creatures nog een keer in de strijd gooien. Let wel op dat die niet echt aanvalt en dat de damage nog niet weg is (als het creature damage opliep in de combat)

25-6-2015 19:46:00

werkt dat ook nadat je met je beest eerst hebt aangevallen? maw kan je het aanvallende beest na combat nog eens targetten met de arena?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Online Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
10-9-2013 16:04:00

Arena laat de creatures de schade doen (en doet het niet zelf of zo), dus deathtouch werkt inderdaad wel (want dat werkt ook bij non-combat damage).

First strike heeft hier echter helemaal geen invloed op, want first strike werkt alleen maar op combat damage. Je kan dus niet voorkomen dat het andere creature terug slaat.

Oracle

Land 

3, T: Tap target creature you control and target creature of an opponent's choice they control. Those creatures fight each other. (Each deals damage equal to its power to the other.)

Tournooi-info

Legal in: Modern, Legacy, Vintage, Commander

Officiele rulings

10/4/2004
The power of the creatures when the effect resolves is used to determine how much damage is done.

10/4/2004
In multiplayer games, you can choose a different opposing player each time it the ability is activated.

10/4/2004
Either or both creatures can be tapped prior to using the ability and it still works.

9/25/2006
If either target is illegal at the time the ability resolves (whether because it has left the battlefield, because it has gained Shroud or Protection, or for any other reason), the ability taps the remaining target, but no damage is dealt. If both targets are illegal, the ability doesn’t resolve.

Decktips

Nickname # Foil
Premium lid Official Rules Advisor Duncan (236) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Martin (99) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Premium lid Wijnand Schoenmakers (181) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
* Dit is het aanbod van Arena uit Media Inserts. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.