De winkel is momenteel gesloten. Zie topic.

Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Aluren

Serie: Tempest (TMP)

Rarity: Rare Tempest Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Tempest
 1
139,95    
Aluren | Tempest

 Op voorraad 

€ 139,95 (1x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
10-11-2018 11:10:00

Commander tax is een additional cost die helaas nog gewoon betaald moet worden.

10-11-2018 10:27:00

Hoe werkt deze met een commander met een converted mana cost gelijk aan 3 of minder (bv. Ezuri, Renegade Leader)? Ik ga er vanuit dat je hem wel mag spelen 'gratis', maar wel de commander tax nog moet betalen. Klopt dat?

Er staat een antwoord in die strekking hier beneden, maar die persoon leek nog wat in twijfel met zichzelf gezien zijn antwoord en de edit daarna.

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-3-2016 0:39:00

Dat klopt, dat weet ik ook... en dan samen met Parasitic Strix en Cavern Harpy infinite gaan. Imperial Recruiter zorgt voor goede stabiliteit van de combo (je kan dan samen met Dream Stalker, Shrieking Drake of Faerie Impostor al je beestjes uit je deck halen en in play gooien).

13-3-2016 19:43:00

Hij wordt gespeeld met Imperial Recruiter voot zover ik weet in Legacy.

13-3-2016 15:32:00

Zo te zien heb ik op tijd mijn playsetje gehaald, heeft iemand mijn favoriete speelgoed broken gemaakt in Legacy ofzo dat de prijs plots is verdubbeld? Ik dacht dat Aluren altijd net te casual was voor competitie maar te competetief voor de keukentafel.

6-2-2013 8:01:00

Deze is ook wel weer heel vet met Omnath (edh). Je betaald wel de extra mana als hij dood gaat, maar die zitten toch al in je pool! hier moet ik wel wat ruimte voor gaan maken in mn budget deck.

15-1-2013 18:52:00

Commander tax is naar ik weet een additional cost en word dus niet bij de CMC opgeteld, dus een CMC<=3 commander mag je inderdaad gratis casten met flash, onafhankelijk van hoevaak hij al gecast is. (correct me if I'm wrong).

Als je je aluren kwijtraakt heb je dan alleen wel opeens een hele dure commander

Also, de commander tax gaat omhoog op het moment dat je je commander cast, niet als hij dood gaat.

EDIT: Ik corrigeer mijzelf wel, je mag hem inderdaad gewoon voor 0 mana casten onafhankelijk van hoeveel commander tax hij had, daarentegen die commander tax moet je nog steeds betalen.

27-11-2012 18:05:00

ok bedankt!

Neut (4) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-11-2012 17:57:00

Nee, zie wat onder de kaart staat:

Aluren checks the actual printed cost on the creature card, and is not affected by things which allow you to cast the spell for less.

27-11-2012 17:41:00

wat als je groen speelt en een emerald medailion hebt liggen, zijn de 4 mana beestjes dan gewoon te spelen zonder te betalen? (mits ze groen zijn)

2-11-2012 21:56:00

Die kan zichzelf niet bouncen.

2-11-2012 20:33:00

Dosan het gevallen blaadje kost

2-11-2012 19:55:00

Je hebt je post geedit, er stond 3 mana...

En, nee. De legendary's die daar het dichtst bij komen, zijn Lady Sun en Mangara of Corondor, maar die zijn niet groen, dus dan mag Aluren niet in je deck.

2-11-2012 19:37:00

Zei ik dat dan niet?

En heb je er al een gevonden dan.

2-11-2012 19:37:00

@ Bartel:

Wat je met saffi wil bereiken werkt helaas niet zo als je denkt. als Saffi dood gaat moet je de volgende keer als 2 mana meer voor saffi betalen (hij kost nu dus 4 mana) dus dan is hij te duur voor aluren.

Edit.

Je hebt het zelf al verbeterd zie ik

Oracle

Enchantment 

Any player may cast creature spells with converted mana cost 3 or less without paying their mana cost and as though they had flash.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

10/4/2004
The mana cost of the creatures being cast is still the stated cost on the card, even though you did not pay the cost.

10/4/2004
Aluren checks the actual printed cost on the creature card, and is not affected by things which allow you to cast the spell for less.

10/4/2004
You can’t choose to cast a creature as though it had flash via Aluren and still pay the mana cost. You either cast the creature normally, or via Aluren without paying the mana cost.

10/4/2004
You can’t use Aluren when casting a creature using another alternate means, such as the Morph ability.

8/1/2008
If creature with X in its cost is cast this way, X can only be 0.

Decktips