Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Commander Legends (CMR)
Zendikar Rising (ZNR)
Zendikar Rising Expeditions (ZNE)
Zendikar Rising Commander (ZNC)
Double Masters (2XM)
Core Set 2021 (M21)
Jumpstart (JMP)
Commander 2020 (C20)
Ikoria: Lair of Behemoths (IKO)
Theros Beyond Death (THB)
Throne of Eldraine (ELD)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Zendikar Rising.

Crested Craghorn

Serie: Legions (LGN)

Rarity: Common Legions Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Legions
 8
0,15
 -
0,40
Crested Craghorn | Legions

 Op voorraad 

€ 0,15 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 0,40

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
9-12-2019 10:56:00

Bedankt wederom voor de bevestiging!

9-12-2019 10:52:00

Nee, dat kan niet.

Je mag best met beide Crested Craghorns de Thorn Elemental aanwijzen als target, maar dat gaat er nog steeds niet voor zorgen dat hij ook daadwerkelijk beide Craghorns zal blocken. Thorn Elemental kan (zoals de meeste creatures) immers maar 1 creature blocken. En zoals de regel al zegt: "The block must still be legal."

Het enige wat je in dit geval bereikt is dat de Thorn Elemental mag kiezen welke Craghorn hij wil blocken.

9-12-2019 10:43:00

Wat me doet twijfelen is dat in een normale situatie Thorn Elemental maar een creature zou mogen blokken, als er geen Provoke was. Mijn vraag is dus kan Provoke deze restrictie omzeilen of zal Thorn Elemental voor een van mijn beide Crested Craghorn geen legal blokker zijn.

Edit: Met name ook omdat er bij de beschrijving van de ability If Able staat.

9-12-2019 10:36:00

Volgens mij werkt dat prima zoals je zou willen.

De vraag komt er eigenlijk op neer of je 2x dezelfde target mag aanwijzen. Als beide provokers aanvallen gaat er 2 keer een trigger op de stack, en ik zou niet weten waarom die niet beide dezelfde target zouden mogen kiezen. Thorn elemental krijgt gewoon 8 damage en sterft, evenals jouw 2 beestjes.

Wat doet je precies twijfelen? Waarom denk je dat het niet zou kunnen?

Provoke is a keyword ability on creatures that allows a player to, during their declare attackers step, untap a creature the defending player controls and require that creature to block the attacking creature with provoke. The block must still be legal, e.g. a non-flying creature cannot block a flying creature even when Provoke is used on it.

9-12-2019 10:29:00

Stel ik heb 2 Crested Craghorn in het spel liggen en mijn tegenstander heeft een Thorn Elemental liggen. Kan ik hem dan dwingen om mijn beide Crested Craghorn te blokken? Of is dat geen legale mogelijkheid?

Ik vermoed het laatste. Ik had al even bij de hulpdienst gekeken, maar daar zag ik bij Provoke deze situatie niet besproken dus vandaar toch even mijn vraag. Mogelijk een toevoeging voor daar als voorbeeld voor deze (on)mogelijkheid.

Daarnaast wellicht nog even voor de moderators, bij de hulpdienst pagina van Provoke staat dat deze ability voorkomt in Legions, maar vervolgens wordt het logo van Legends getoond.

Oracle

Creature - Goat Beast 4 / 1

Haste
Provoke (Whenever this creature attacks, you may have target creature defending player controls untap and block it if able.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Decktips

Nickname # Foil
Wouter (136) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 2 0
* Dit is het aanbod van Crested Craghorn uit Legions. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.