Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Barrow Ghoul

Serie: Weatherlight (WTH)

Rarity: Common Weatherlight Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Weatherlight
 1
0,15    
Barrow Ghoul | Weatherlight

 Op voorraad 

€ 0,15 (1x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Dorus (63) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-1-2022 10:37:00

Hee vette combo! Leuk idee voor een nieuw te bouwen old/new school deck...

25-1-2022 19:55:00

Torch Courier is mijn favoriete combo met de Ghoul. Al heel lang fan van, vind het erg vreemd dat deze nooit een reprint gekregen heeft.

13-5-2016 07:39:00

Spikes (Spike Weaver etc) en mannen met sunburst zoals Etched Oracle zijn ook het overwegen waard

13-5-2016 00:24:00

Plated Crusher is een uitstekende beatstick. Darksteel Colossus/Blightsteel Colossus zijn ook uitstekend.

12-5-2016 23:58:00

Wat is eigenlijk de mooiste beatstick om al die +1/+1 counters op te gooien? In deze kleurencombi zoekende naar evasion + survivability kom zelf niet verder dan Silhana Ledgewalker of Darksteel Gargoyle.

Edit: Ik had deze vraag beter bij Varolz, the Scar-Striped kunnen stellen.

leon (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-5-2016 23:34:00

Ah sorry, ja inderdaad, zoals gezegd is het een 2 mana voor 4 counters. Natuurlijk is een Phyrexian Dreadnought of Death’s Shadow beter, maar daar hangt ook een prijskaartje aan. Deze kan desnoods nog een keer blocken en gooit zichzelf daarna in de grafbak. Vond 'm wel leuk erin passen

Voor een common/budget kaart best prima als scavenge fodder hoor.

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-5-2016 23:15:00

En tja, dan hebben we toch liever een Death’s Shadow of een Phyrexian Dreadnought in de grafbak om te scavengen.

12-5-2016 22:38:00

Ik neem aan dat je bedoelt dat hij voor 2 mana te scavengen is en dan 4 counters oplevert? Want andersom, met de Ghoul in play werkt hij juist contraproductief.

12-5-2016 22:36:00

kun je dat toelichten, Leon? Ik zie de combo namelijk totaal niet: twee kaarten die allebei verwachten dat je creatures exiled uit je graveyard, dat vraagt misschien om dezelfde soort enablers maar is ook tegelijkertijd elkaar beconcurrerend?

edit: of is de combo dat je de ghoul zijn upkeep niet betaalt en dat je m dan scavenged voor 2 mana?

leon (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-5-2016 22:11:00

Geinig kaartje i.c.m. Varolz, the Scar-Striped

Premium lid Q5 (5) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-4-2015 16:34:00

Ah bedankt voor het snelle antwoord. Best een leuk pauper kaartje dan, met kaarten zoals Street Wraith en misschien Spark Elemental-achtige dingen.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-4-2015 16:13:00

In jouw voorbeeld is de bovenste van die drie creature cards de "top creature card".

edit: te laat.

26-4-2015 16:12:00

Klopt helemaal. Barrow Ghoul kijkt naar de top creature card, niet de top card in je graveyard. Eventuele noncreature cards bovenaan je graveyard worden gewoon genegeerd.

Premium lid Q5 (5) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-4-2015 15:45:00

Even een vraagje. Als de bovenste kaart van je grave geen creature is, maar een instant ofzo, maar je hebt eronder wel 3 creature cards liggen, kan je dan de bovenste van die drie exilen? Ik vind de wording van de Ghoul een beetje verwarrend.
Zou er anders: "...exile the top card from your graveyard if it's a creature, if you can't, sacrifice Barrow Ghoul." hebben gestaan?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-1-2011 20:55:00

Er staat "Sacrifice Barrow Ghoul unless you exile the top creature card of your graveyard."

Oftewel: Je moet Barrow Ghoul sacrificen. Alleen de enige manier om het te voorkomen, is om de bovenste kaart van je graveyard te exilen. Doe je dat niet (omdat je het niet wilt of niet kunt), dan is Barrow Ghoul dus onherroepelijk de sigaar.

Oracle

Creature - Zombie 4 / 4

At the beginning of your upkeep, sacrifice Barrow Ghoul unless you exile the top creature card of your graveyard.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

4/1/2008
The “top” card of your graveyard is the card that was put there most recently.

4/1/2008
Players may not rearrange the cards in their graveyards. This is a little-known rule because new cards that care about graveyard order haven’t been printed in years.

4/1/2008
If an effect or rule puts two or more cards into the same graveyard at the same time, the owner of those cards may arrange them in any order.

4/1/2008
The last thing that happens to a resolving instant or sorcery spell is that it’s put into its owner’s graveyard. -Example: You cast Wrath of God. All creatures on the battlefield are destroyed. You arrange all the cards put into your graveyard this way in any order you want. The other players in the game do the same to the cards that are put into their graveyards. Then you put Wrath of God into your graveyard, on top of the other cards.

4/1/2008
Say you’re the owner of both a permanent and an Aura that’s attached to it. If both the permanent and the Aura are destroyed at the same time (by Akroma’s Vengeance, for example), you decide the order they’re put into your graveyard. If just the enchanted permanent is destroyed, it’s put into your graveyard first. Then, after state-based actions are checked, the Aura (which is no longer attached to anything) is put into your graveyard on top of it.

4/1/2008
When the ability resolves, you choose whether to sacrifice the creature or perform the other action. If you can’t perform the other action, then you must sacrifice the creature.

4/1/2008
If the creature is no longer on the battlefield when the ability resolves, you may still perform the action if you want.

Decktips