Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Cloud Cover

Serie: Planeshift (PLS)

Rarity: Rare Planeshift Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Planeshift
 -
1,25
 -
9,95
Cloud Cover | Planeshift

Prijs:

€ 1,25

Uitverkocht

FOIL 

€ 9,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Dorus (63) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-4-2022 09:35:00

Deze vond ik laatst foil tussen een oude collectie die ik overgenomen had

Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-4-2022 07:50:00

Grappig. Door het wijzigen/verwijderen van de Redirect regel is onderstaande situtatie ineens anders. Cloud Cover is erop vooruit gegaan :-D

29-3-2016 18:23:00

Daar was ik al bang voor... dan toch maar een andere manier zoeken om mijn planeswalkers te beschermen

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-3-2016 14:23:00

Nee, dat mag niet.

Jij bent en blijft inderdaad het target van Lightning Bolt. Het redirection effect target niet. Je kiest ook pas tijdens het resolven, als er daadwerkelijk schade gedaan gaat worden, of je redirect of niet.

29-3-2016 11:14:00

Stel dat mijn Planeswalker nog 3 loyalty counters heeft, en iemand doet een Lightning Bolt op mij, maar redirect de damage naar mijn planeswalker. Mag ik de planeswalker dan bouncen met Cloud Cover of geldt dat niet meer omdat ik de target was en niet de planeswalker?
Ofwel: moet je bij redirecten van damage een target kiezen, en is het dan nog wel "a spell or ability an opponent controls" ?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-9-2015 18:45:00

Ik zal voor evt. geïnteresseerden nog even uitwerken wat er technisch gezien nu precies gebeurt:

Je tegenstander cast Terror. Die gaat dus onderop de stack. Tijdens het casten van Terror, als je tegenstander Thorn Elemental als target aanwijst, triggert Cloud Cover. Als je tegenstander klaar is met casten, is de eerstvolgende mogelijkheid dat triggers op de stack gaan, dus dan gaat de ability van Cloud Cover die zojuist triggerde op de stack.

De stack ziet er dan dus zo uit:


---TOP
trigger van Cloud Cover
Terror
---BOTTOM


De trigger van Cloud Cover resolvet als eerste (want ligt bovenop de stack), dus jij krijgt inderdaad als eerste de mogelijkheid om te kiezen of je Thorn Elemental naar je hand terughaalt (want die keuze maak je tijdens het resolven van de trigger). Als je dat doet, dan zal Terror fizzlen (wordt gecounterd on resolution) omdat die helemaal geen legal target meer heeft als die probeert te resolven. En inderdaad zoals gezegd, doe je dat niet, dan maakt Terror alsnog Thorn Elemental stuk.

Premium lid john (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-9-2015 17:28:00

Great !

14-9-2015 17:23:00

Wanneer je Thorn Elemental wordt getarget door een Terror van je tegenstander, mag je ervoor kiezen om hem terug te halen naar je hand. Doe je dat niet, dan gaat hij dood aan Terror.

EDIT: Hallo, Ninja FunBun.

14-9-2015 17:22:00

Als je Cloud Cover hebt liggen en iemand Terrort je Thorn Elemental, dan mag je er inderdaad voor kiezen om m of naar je hand te sturen of de Terror te laten resolven en je beest naar de GY zien gaan.

Premium lid john (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-9-2015 17:19:00

Bedankt ! Dus als mijn thorn elemental is the target van een Terror bv mag ik m in mijn hand terugnemen of gaat het in mijn GY ?

14-9-2015 16:50:00

Als Cloud Cover zelf de target is van een spell of ability, dan mag je m niet terug naar je hand sturen, omdat er 'another' permanent staat.

Je mag niets uit je GY terug halen aangezien er 'permanent' op Cloud Cover staat en permanents bestaan alleen op de battlefield. In de GY is het een permanent card en op de stack een permant spell, dus dan zou er iets van dat hadden moeten staan.

Overigens beschermt Cloud Cover niet tegen dingen als Wrath of God, aangezien die niet target en dat een vereiste is van Cloud Cover om te werken.

Premium lid john (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-9-2015 16:24:00

Als ik Cloud Cover spelde mag ik mijn kaart terugnemen tegen een terror of gaat het in mijn kerkhof ?
En werkt Cloud Cover ook voor de kaarten in mijn kerkhof ?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-12-2012 11:21:00

Ik had gehoopt dat je een van de uitleggen had meegekregen dat iets alleen target als het het woord "target" gebruikt.

7-12-2012 11:18:00

Nee, maar hij kiest wel een landje natuurlijk.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-12-2012 08:15:00

@Bartel: "That land's controller attaches Kudzu to a land of his or her choice."

Zie jij hier het woord "target" staan?

Oracle

Enchantment 

Whenever another permanent you control becomes the target of a spell or ability an opponent controls, you may return that permanent to its owner's hand.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Decktips