Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Death Ward

Serie: Alpha (LEA)

Rarity: Common Alpha Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
4th Edition
 3
0,15    
5th Edition
 -
0,15    
Alpha
 -
1,75    
Asian BB 4th
 -
0,50    
Beta
 -
1,00    
Ice Age
 -
0,15    
Revised
 -
0,15    
Unlimited
 -
0,50    
Death Ward | Alpha

Prijs:

€ 1,75

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
22-7-2013 14:09:00

Ik lees een hoop bullshit over interrupts.

Het verschil tussen interrupt en instant heeft met timing te maken en niet met de 'snelheid' waarmee iets resolved, ik zou niet eens weten wat er met dit laatste wordt bedoeld. Technisch gezien resolven interrupts en instant even snel.

Als er iets gespeeld wordt is er een moment om met interrupts te reageren en daarna pas met instants. Deze twee momenten overlappen elkaar niet en is niet omkeerbaar (dus eerst interrupts en dan pas instant). Dit is de enige correcte lezing.

Na de revisie van de timingregels ten tijde van 6th edition is, zoals al een paar keer wordt aangegeven, het pre-instant moment om te reageren afgeschaft en zijn interrupts hetzelfde geworden als instant.

Jaap (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-7-2013 10:50:00

Interrupts waren een soort super-instants. Met een interrupt kon je wel op een instant (en andere interrupts) reageren, maar een instant kon niet als reactie op een interrupt.

22-7-2013 10:42:00

Ik speel al sinds 1995 dus zal het proberen te beantwoorden uit mijn geheugen:

Dat had te maken met de snelheid waarmee de spell resolvede.

Mana sources (bestaan ook niet meer) waren het snelst, daarna kwamen interrupts, en daarna pas de instants. Dus behalve de LIFO-volgorde moest er ook rekening worden gehouden met de soort spell in de volgorde van het resolven.

In de praktijk bleek het weinig uit te maken, omdat interrupts toch altijd spells waren die reageerden op andere spells of abilities. Zo ver ik weet zijn er geen echte instant abilities geweest die als interrupt zijn gedrukt en dus kromme situaties veroorzaakten. Om alles een stuk eenvoudiger te maken zijn alle interrupts instants geworden.

22-7-2013 10:07:00

Weet je bij toeval ook het verschil dat er in de oude sets was?

Jaap (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-7-2013 00:36:00

kleine aanvulling: je ziet in die oudste sets zowel instants als interrupts omdat het vroeger wel aparte types waren.

22-7-2013 00:10:00

22-7-2013 00:10:00

ah, klinkt logisch
bedankt voor de snelle reactie

21-7-2013 23:58:00

Interrupt = instant (zie ook oracle tekst onder de kaart waar hij aangeduid wordt als cardtype instant)

En vroeger zat regenerate meer in wit omdat dat in verleden de kleur voor combatsurvival was waarin zwart juist destroyde voor de combat en groen gewoon groot was

21-7-2013 23:25:00

Kan iemand mij het verschil tussen een interrupt en een instand uitleggen?
Ik dacht namelijk dat interupt de oude versie van instand was maar dit is een alfa kaart dus zou er toch een verschil moeten zijn.

En ik moet nog even het overduidelijke zeggen, het is apart dat deze kaart wit is gezien regenerate groen/zwart is.

Oracle

Instant 

Regenerate target creature.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Decktips