De winkel is deze zomer gesloten. Lees het topic. Bestellen kan nog t/m 28 mei.

Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Time Spiral Remastered (TSR)
Kaldheim (KHM)
Kaldheim Commander (KHC)
Commander Legends (CMR)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Scrap Trawler

Serie: Commander 2021 (C21)

Rarity: Rare Commander 2021 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Aether Revolt
 -
1,00
 -
2,50
Commander 2021
 7
0,75    
Scrap Trawler | Commander 2021

 Op voorraad 

€ 0,75 (7x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
4-5-2021 22:16:00

Alle triggers gaan een voor een af. En ertussendoor vinden ook nog wat SBA's plaats (de legend rule). Je zal dus niet tegelijk 3 Sharuums hebben, want tegen de tijd dat Mirrorworks zijn Sharuum maakt is Metamorph al door de legend rule naar de graveyard gestuurd.

Je kan dingen inderdaad zo orderen dat Phyrexian Metamorph weer in je hand terechtkomt. Ofwel van Scrap Trawler die triggered op zijn eigen doodgaan, of van het kapotgaan van de Mirrorworks copy.

Je kan er zelfs voor kiezen hem met zijn eigen (sharuum) trigger weer naar de battlefield terug te brengen. Of met de Mirrorworks sharuum copy's trigger. Teveel mogelijkheden om ze allemaal langs te gaan.

De lijst gebeurtenissen:

1. Phyrexian Metamorph entered als copy van Sharuum. Metamorph Sharuum's etb ability triggered. Mirrorworks triggered.
2. Voordat die triggers de stack op gaan vinden State-Based Actions plaats. Er zijn 2 Sharuums, dus gaat er een naar de graveyard door de legend rule. (De Metamorph). Scrap Trawler triggered.
3. De 3 triggers gaan de stack op in de volgorde die jij wil. Kies een target artifact om uit de graveyard terug naar battlefield te brengen, en kies een target artifact met cmc 5 of minder om naar je hand te halen.
4*. Mirrorworks trigger resolved. Krijg een extra sharuum trigger, legend rule, Scrap Trawler trigger. (Herhaal stap 1-3 minus de Mirrorworks).
5*. Scrap Trawler trigger resolved en haalt een target artifact met cmc 5 of minder terug naar je hand.
6*. Sharuum the Hegemon trigger resolved en haalt een artifact terug naar de battlefield.

(*= Volgorde hangt er vanaf in welke volgorde je de triggers ordent.)

4-5-2021 21:41:00

Stel: ik copy mijn commander Sharuum the Hegemon (die in play al ligt) twee keer door middel van een Phyrexian Metamorph te casten en twee mana te spenderen aan Mirrorworks . Ik krijg twee extra sharuums, die ik wil laten sterven aan de legendary rule. Er ligt ook een Scrap Trawler Gaan die triggers in één keer af of één per één? Of anders gesteld kan ik ze zo ordenen dat ik de metamorph weer kan vastnemen uit de graveyard en weer recasten voor extra trigger(s)?

10-8-2018 7:59:00

Helaas, artifactlanden hebben geen 'mana cost' en daarmee is hun 'converted mana cost' gelijk aan nul. De CMC van artifactlanden is daarom niet minder dan de CMC van een Ornithopter.

Premium lid manson (4) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
10-8-2018 7:33:00

als ik Ornithopter sacrifice mag ik dan een artifact land uit mijn Graveyard halen als ik de Scrap Trawler in play heb?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
8-10-2017 17:58:00

In alle zones behalve de stack is X gelijk aan nul.

Op de battlefield en in de graveyard is de converted mana cost van Walking Ballista dus nul.

Premium lid floris (0) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
8-10-2017 17:49:00

en hoe werkt dit met Walking Ballista?

Navius (8) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
6-4-2017 20:19:00

Top! Bedankt voor de goede en duidelijke uitleg!

Dit is het deck:
hier

Misschien heeft iemand nog tips

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
6-4-2017 18:22:00

Okay, een aanvulling/verduidelijking van wat Michiel zei:

Als er van jou een artifact kapot gaat mag je er 1 uit je graveyard halen die minder kost dan degene die kapot ging.

Als Scrap Trawler doodgaat, dan gaat deze trigger af en mag je een artifact card uit je graveyard halen die minder kost dan Scrap Trawler, minder dan drie dus maximaal een converted mana cost van twee.

Als Charcoal Diamond stuk gaat, dan gaat deze trigger af en mag je een artifact card uit je graveyard halen die minder kost dan Charcoal Diamond, minder dan twee dus maximaal een converted mana cost van 1.

Als Sol Ring stuk gaat, dan gaat deze trigger af en mag je een artifact card uit je graveyard halen die minder kost dan Sol Ring, minder dan 1 dus maximaal een converted mana cost van nul.

Als Ornithopter stuk gaat, dan gaat deze trigger af en mag je een artifact card uit je graveyard halen die minder kost dan Ornithopter, minder dan 0, maar die zijn er niet, dus dan doet de trigger niks.

Navius (8) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
6-4-2017 18:17:00

Nu snap ik het helemaal niet meer haha

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
6-4-2017 18:14:00

Het probleem is dat er geen artifacts zijn met een converted mana cost lager dan nul. Dus nee, dat werkt niet.

Navius (8) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
6-4-2017 18:08:00

Owkeej, is dat 1 per beurt? Ik wil deze met de nieuwe Atog spelen en steeds een Ornithopter sacken.

Werkt dat dan oneindig? Mits die niet gesloopt wordt.

6-4-2017 17:55:00

Wat er staat eigenlijk. Als er van jou een artifact kapot gaat mag je er 1 uit je graveyard halen die minder kost. Dus als deze stuk gaat iets van 0 1 of 2 mana.

Navius (8) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
6-4-2017 17:42:00

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe deze precies werkt?

Oracle

Artifact Creature - Construct 3 / 2

Whenever Scrap Trawler or another artifact you control is put into a graveyard from the battlefield, return to your hand target artifact card in your graveyard with lesser mana value.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

2017-02-09 - wotc
If Scrap Trawler and another artifact you control are put into a graveyard at the same time, Scrap Trawler's ability triggers for each of them.

2017-02-09 - wotc
The target artifact card must have a lesser converted mana cost than the artifact that caused Scrap Trawler's ability to trigger by being put into a graveyard. Use the artifact's converted mana cost as it last existed on the battlefield to determine what may be returned.

2017-02-09 - wotc
While on the battlefield or in a graveyard, X in an object's mana cost is 0.

2017-02-09 - wotc
If an artifact is a copy of another artifact with greater converted mana cost, such as Sculpting Steel copying an artifact with converted mana cost 4, Scrap Trawler's ability can target that artifact card in your graveyard when that artifact is put into your graveyard.

Decktips

Nickname # Foil
elias alkmaar Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
* Dit is het aanbod van Scrap Trawler uit Commander 2021. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.