Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Commander Legends (CMR)
Zendikar Rising (ZNR)
Zendikar Rising Expeditions (ZNE)
Zendikar Rising Commander (ZNC)
Double Masters (2XM)
Core Set 2021 (M21)
Jumpstart (JMP)
Commander 2020 (C20)
Ikoria: Lair of Behemoths (IKO)
Theros Beyond Death (THB)
Throne of Eldraine (ELD)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Zendikar Rising.

Commander’s Plate

Serie: Commander Legends (CMR)

Rarity: Mythic Commander Legends Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander Legends
 -
7,95
 1
9,95
Commander Legends (EA)
 -
13,95
 -
34,95
Commander’s Plate | Commander Legends

Prijs:

€ 7,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 9,95 (1x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
25-11-2020 11:27:00

Ik heb in mijn vorige post even de relevante comprehensive rule gezet. Ik wist namelijk aanvankelijk niet op welke regel het betreffende punt in de release notes gebaseerd was, maar er blijkt voor deze situatie een specifieke rule te zijn.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
22-11-2020 10:57:00

Het is overigens bevestigd dat deze in formaten waar je geen commander hebt, geen protection geeft:

"If you have no commander, Commander's Plate grants no protection abilities. The equipped creature still gets +3/+3."

Bron: hier

En de relevante comprehensive rule:

CR 903.4e If an ability refers to the colors or number of colors in a commander's color identity, that quality is undefined if that player doesn't have a commander. That part of the ability won't do anything. Costs that refer to that quality are unpayable.

16-11-2020 17:47:00

@Arjan Misschien is het intentioneel dat het buiten commander "misbruikt" kan worden.

13-11-2020 9:06:00

laten we dan maar gewoon hopen dat er vanuit wizards zelf een centrale ruling komt die zegt dat deze kaart onder de streep geen protection geeft buiten commander.
Ik zou het erg jammer vinden als deze kaart onnodig duur wordt omdat ie door een vage onvoorziene rulesafslag opeens misbruikt wordt in een format buiten commander.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
11-11-2020 12:23:00

Ja, ongeveer.

Die heeft ook twee mogelijke interpretaties in andere formaten dan Commander:
* Je zou het kunnen vergelijken met kaarten die geen mana cost hebben en die je om die reden niet kan casten. Dus dat je de ability niet kunt activeren omdat je geen commander hebt en dus ook niet kunt bepalen hoeveel levens je zou moeten betalen.
* Of het zou zo kunnen zijn dat omdat je geen commander hebt, het aantal kleuren nul is en dat je nul levens betaalt.

(Het lastige is dat er voor zo ver ik weet, niet een 100% identiek precedent is momenteel. Degene die het dichtstbij komt, is Command Tower, maar daar is het het effect van de ability en niet de cost.)

10-11-2020 23:06:00

Heb je bij War Room niet een soortgelijk probleem?

Premium lid Casper (2) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
10-11-2020 20:12:00

Ongeacht de interpretatie hang je denk ik liever het desbetreffende zwaardje aan een beestje dan deze kaart. Alle decks die Stoneforge Mystic spelen spelen doorgaans toch al een set Mother of Runes.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
10-11-2020 19:45:00

Er zijn inderdaad twee interpretaties mogelijk.

De andere interpretatie is dat er geen kleuren in de color identity zijn omdat je geen commander hebt.
En dan is elke kleur die niet in die lege verzameling valt, dus simpelweg elke kleur.

Ik durf mijn geld nog niet op 1 van de twee interpretaties te zetten.

De crux zit hem in het woordje "not" in ieder geval. Voor een kaart als Command Tower maakt het niet uit. Daarbij kom je onafhankelijk van welke interpretatie je kiest, op het goede resultaat uit. (Mijn interpretatie: Je hebt geen commander, dus is er ook geen kleur in zijn color identity, dus is er geen kleur die je kunt kiezen.)

10-11-2020 19:35:00

Niet? Legacy heeft geen commanders voor zover ik weet, dus deze zal dan geen protection geven lijkt me.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
10-11-2020 13:55:00

Op Facebook al wat discussies over gehad.

Maar hoe denken we dat deze kaart gaat werken buiten Commander, in Legacy bijvoorbeeld?

Oracle

Artifact - Equipment 

Equipped creature gets +3/+3 and has protection from each color that's not in your commander's color identity.
Equip commander 3
Equip 5

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Decktips

Nickname # Foil
Premium lid CarolineAya (2) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Premium lid Kobbe (40) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
* Dit is het aanbod van Commander’s Plate uit Commander Legends. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.