Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Batterskull

Serie: Double Masters (2XM)

Rarity: Mythic Double Masters Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Double Masters
 -
9,95
 -
19,95
Double Masters (BL)
 1
15,95
 -
29,95
Grand Prix
 -
19,95    
New Phyrexia
 -
19,95
 -
49,95
Batterskull | Double Masters

Prijs:

€ 9,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 19,95

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-4-2013 12:59:00

@Bastiaan: Attach is wat anders dan Equip.

Attach target niet. Equip wel. Equip betekent dan ook "Attach to target creature you control. ..."

24-4-2013 00:34:00

Een combinatie van de Painter’s Servant en een protection op de gkozen als static effect voor al je creatures zou de token meteen killen.

23-4-2013 23:35:00

Nee, omdat er niet wordt getarget.

23-4-2013 23:20:00

Een effect wat continously je creatures shroud geeft zou het token 0/0 laten zonder enhancement van de equipment en zou het Germ token naar de graveyard gaan. Toch?

23-4-2013 22:33:00

Niet echt. Het token maken en Batterskull attachen is 1 grote trigger, waar niet tussendoor gereageerd kan worden.

Zuiver theoretisch zou een replacement effect (al weet ik niet of een dusdanig effect bestaat) het token kunnen slopen voordat Batterskull attached wordt, maar praktisch nut heeft dat niet echt.

Kan de token kapot gemaakt worden voor hij equiped wordt?

22-12-2012 18:28:00

Er zijn 2 voor de hand liggende redenen om Batterskull terug naar je hand te halen: als reactie op een removal spel (zoals Disenchant), of omdat je token inmiddels dood is en je a) geen andere beesten hebt om batterskull op te equippen of b) je liever een 4/4 man hebt dan een +4/+4 bonus te geven aan een ander beest.

22-12-2012 15:07:00

Slechts 8 mana per token

22-12-2012 13:47:00

Als je een Gaea’s Anthem op tafel hebt dan is Batterskull ook een hele mooie tokenbouwer.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-12-2012 18:48:00

Dan gaat de equipment terug naar je hand. Als hij nog op de Germ zat, zal die doodgaan, omdat die als 0/0 achterblijft.

Waarom je zoiets doet? Om Batterskull te redden van removal bijvoorbeeld.

21-12-2012 18:40:00

Wat gebeurt er als "Return {Batterskull} to the owner's hand" en waarom zou je dat doen?

18-8-2012 03:19:00

Mijn favoriete kaart blijft toch Wasteland

17-8-2012 22:02:00

Mijn favoriete kaart uit mijn favoriete set :-)

Batterskull is de bomb.

7-6-2012 20:14:00

net als Tarmogoyf en Force of Will een dure kaart met vage art

7-6-2012 16:51:00

Omdat vooral trample erg lekker combineert met een Sword of Light and Shadow en inmiddels 8/8 body van de germ lijkt me

Oracle

Artifact - Equipment 

Living weapon (When this Equipment enters the battlefield, create a 0/0 black Germ creature token, then attach this to it.)
Equipped creature gets +4/+4 and has vigilance and lifelink.
3: Return Batterskull to its owner's hand.
Equip 5

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

8/7/2020
The ability to return Batterskull to its owner’s hand can be activated only if Batterskull is on the battlefield. If Batterskull is no longer on the battlefield when the ability resolves, Batterskull remains in its new zone and isn’t returned to its owner’s hand.

8/7/2020
The Germ token enters the battlefield as a 0/0 creature and the Equipment becomes attached to it before state-based actions would cause the token to die. Abilities that trigger as the token enters the battlefield see that a 0/0 creature entered the battlefield.

8/7/2020
Like other Equipment, each Equipment with living weapon has an equip cost. You can pay this cost to attach an Equipment to another creature you control. Once the Germ token is no longer equipped, it will be put into your graveyard and subsequently cease to exist, unless another effect raises its toughness above 0.

8/7/2020
If the Germ token is destroyed, the Equipment remains on the battlefield as with any other Equipment.

8/7/2020
If the living weapon trigger causes two Germs to be created (due to an effect such as that of Doubling Season), the Equipment becomes attached to one of them. The other will be put into your graveyard and subsequently cease to exist, unless another effect raises its toughness above 0.

Decktips