Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Commander Legends (CMR)
Zendikar Rising (ZNR)
Zendikar Rising Expeditions (ZNE)
Zendikar Rising Commander (ZNC)
Double Masters (2XM)
Core Set 2021 (M21)
Jumpstart (JMP)
Commander 2020 (C20)
Ikoria: Lair of Behemoths (IKO)
Theros Beyond Death (THB)
Throne of Eldraine (ELD)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Zendikar Rising.

Basilisk Collar

Serie: Double Masters (2XM)

Rarity: Rare Double Masters Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Double Masters
 -
2,50
 -
4,95
Modern Masters 2017
 -
3,95
 -
9,95
Worldwake
 -
4,95
 -
11,95
Basilisk Collar | Double Masters

Prijs:

€ 2,50

Uitverkocht

FOIL 

€ 4,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
19-9-2015 22:09:00

Don't worry about it, het geeft niet, ik maak zelf ook nog genoeg fouten.
Daar leren we van. ^_^

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
19-9-2015 21:53:00

En na verder graafwerk.

702.15c If a permanent leaves the battlefield before an effect causes it to deal damage, its last known information is used to determine whether it had lifelink.


Dus ja, dat weet Sander zeker. En ik wist het klaarblijkelijk niet.

P.S.: Sorry voor de onnodige hoeveelheid tekst

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
19-9-2015 21:41:00

Om een of andere reden werd de vorige comment twee keer geplaatst :/

Om het toch nog zinnig te maken. Volgens mij gaat het om deze regel en die is hier niet van toepassing, door het feit dat er geen informatie gevraagd wordt van objecten die er niet meer zijn.


608.2g If an effect requires information from the game (such as the number of creatures on the battlefield), the answer is determined only once, when the effect is applied. If the effect requires information from a specific object, including the source of the ability itself or a target that's become illegal, the effect uses the current information of that object if it's in the public zone it was expected to be in; if it's no longer in that zone, or if the effect has moved it from a public zone to a hidden zone, the effect uses the object's last known information. See rule 112.7a. If an ability states that an object does something, it's the object as it exists—or as it most recently existed—that does it, not the ability.

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
19-9-2015 21:41:00

Weet je dat 100% zeker? Ik dacht dat last known information alleen gebruikt werd als het spel "naar dingen zoekt" die er niet meer zijn en dat gebeurt hier niet, omdat er alleen gekeken wordt naar de levens die iedereen heeft.

19-9-2015 11:13:00

Het klopt dat het niet uitmaakt of de bron nog op de battlefield ligt wanneer de ability wil resolven.
Maar wat dat weer niet klopt is dat er geen leven word gekregen.
De Collar geeft het equipped creature lifelink en deathtouch.
Dus Heartless Hidetsugu heeft voor het spel, buiten de rest van z'n tekst, ook "lifelink, deathtouch" in z'n tekstbox staan. Wanneer z'n ability op de stack gaat en hij word in response gesloopt, resolved z'n ability terwijl hij in de GY ligt, en de ability gebruikt dan zijn last know information, als in, de laatste informatie die het spel had over het creature op het moment van het activeren van de ability, oftewel, toen hij nog op de battlefield lag en een Collar droeg en dus Lifelink en Deathtouch had. Er worden dan wel levens gegained.

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
19-9-2015 1:34:00

Ik denk dat ik hem snap. Door de Collar ging de owner zelf niet dood... maar als de ability op dat stack ligt dan gaat die altijd door ongracht van of de bron tijdens resolven nog in play is of niet. Maar de Collar werkt wel alleen als deze geequipt is. dus als het beest dat equipped was dood gaat dan geen levens voor de damage die hij doet door een ability op de stack.

18-9-2015 13:46:00

Toen die Heartless Hidetsugu dood ging stond ik op 41. Uiteindelijk dus op 1. Maar ik blijk dus geen recht te hebben op de overwinning; daarvoor moest dus afgerekend worden met de Basilisk Collar in plaats van met het beest waaraan het equipped is.

P.S. Mogg Fanatic is dan ook een soort trage Lightning Bolt; het kost evenveel mana, kan ook burnen en komt ook uit de lucht vallen.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
17-9-2015 14:26:00

Ik haal altijd Mogg Fanatic aan als voorbeeld. Die zou anders heel verdrietig worden.

17-9-2015 14:19:00

Snap ook dat Lightning Bolt verhaal niet echt. Als Hidersugu's ability op de stack ligt maakt het niet uit of hij doodgemaakt wordt voor hij resolved. Iedereen met een even aantal levens zal doodgaan. Wat wel handig is dat je de Lightning Bolt ook op je zelf kan spelen om jezelf te redden want die zal je leven naar een oneven aantal brengen

17-9-2015 14:12:00

Ja, de Lifelink gaat nog door.
Zijn last know information word namelijk gebruikt, en daar valt Deathtouch en Lifelink ook onder, want die kreeg hij immers van de Collar.

Wat ik me trouwens ook afvraag is, hoe kan het dat jij dan nog op 41 stond? Want als de Hidetsugu 2x de helft van je leven eraf knalt, sta je gewoon hartstikke op 0, mits je op een gelijk aantal stond, als je op een ongelijk aantal staat, kom je op 1 te staan. Ongeacht of de Hidetsugu op de battlefield ligt of niet.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
17-9-2015 14:11:00

Ik mis even waarom "gelukkig die Lightning Bolt"? Maakt toch niet zo veel uit wanneer je zijn Commander precies doodmaakt? Want behalve dat, verandert er vrij weinig in deze situatie.

17-9-2015 13:42:00

Iemand had laatst deze liggen op zijn generaal Heartless Hidetsugu, en won ook nog de toss van Desperate Gambit. Toen hij iedereen 40 damage ging doen, speelde iemand anders gelukkig een Lightning Bolt o.i.d. op het beest, en was ik de enige op 41 levens.

Alleen wist niemand zeker of de lifelink alsnog door ging.

1-9-2014 17:23:00

Ook fijn om op Freyalise Supplicant te gooien en na de aanval met je Ball Lightning deze af te schieten.

1-9-2014 17:14:00

Of beter nog: Goblin Sharpshooter

1-9-2014 16:46:00

Doet het super met Banshee

Oracle

Artifact - Equipment 

Equipped creature has deathtouch and lifelink.
Equip 2

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Decktips

Nickname # Foil
Premium lid Peter (127) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Premium lid Mattheus (4) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Premium lid ThomasVg (0) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 2 0
Premium lid Patrick (104) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
* Dit is het aanbod van Basilisk Collar uit Double Masters. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.