Tips

Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Commander 2020 (C20)
Ikoria: Lair of Behemoths (IKO)
Theros Beyond Death (THB)
Throne of Eldraine (ELD)
Core Set 2020 (M20)
War of the Sparks (WAR)
Ravnica Allegiance (RNA)
Guilds of Ravnica

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Ikoria: Lair of Behemoths.

Alesha, Who Smiles at Death

Serie: Commander 2020 (C20)

Rarity: Rare Commander 2020 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2016
 -
0,50    
Commander 2020
 5
0,50    
Fate Reforged
 3
0,60
 -
2,50
Alesha, Who Smiles at Death | Commander 2020

 Op voorraad 

€ 0,50 (5x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Online Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
7-2-2018 3:11:00

@frostfrenzy: Wat is voor jou het verschil met de trigger van Vicious Conquistador? Hoe vaak gaat die af als hij aanvalt?

Deze werkt wat dat betreft exact hetzelfde. Laat je niet op het verkeerde been zetten door het feit dat deze je toevallig wat mana laat betalen tijdens het resolven van het effect van de trigger. Het is nog steeds gewoon een triggered ability. En dus is het woord "activeren" hier ook niet van toepassing, want het is geen activated ability. Om te bepalen hoe vaak de trigger af gaat, kijk je naar de trigger-conditie (en NIET naar het effect van de trigger) en de trigger-conditie van deze is "Whenever Alesha, Who Smiles at Death attacks".

Triggered abilities herken je in het algemeen aan 1 van de woorden At, When of Whenever.

Activated abilities herken je aan een dubbele punt en de schrijfwijze COST: EFFECT. En op deze kaart is nergens een dubbele punt te vinden. (En daarbij is het mana betalen op deze kaart onderdeel van het effect.)

Die twee soorten abilities dien je niet met elkaar te verwarren.

Official Rules Advisor LarsM (18) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
6-2-2018 22:19:00

Eén keer. 'Whenever attacks...' betekent op het moment dat je Alesha als attacker declared en dat kan maar één keer per attack phase.

6-2-2018 21:50:00

Mss domme vraag..maarja, er staan voor mij niet echt duidelijk enige restrictions op/verduidelijkingen in het commentaar... deze trigger, is deze slechts één maal te activaten bij het delcaren van de attack, of meermaals?

2-7-2017 21:26:00

Duidelijk!

2-7-2017 21:18:00

Hoezo is Alesha's First Strike relevant? Alesha met Master werkt prima.

De 'can only attack alone' restrictie van Master is niet relevant omdat dat alleen verbiedt om hem samen met andere attackers als attacker te declaren. Alesha omzeilt dat doordat ze hem gewoon attacking en al in het spel gooit.

De 'zet naar 1' trigger werkt als normaal, dus als Master niet geblocked wordt zet hij je tegenstander naar 1. Dat is in de declare blockers step en nog voor combat damage, dus Alesha's damage komt nog steeds prima op tijd om je (nu op 1 staande) tegenstander dood te maken. (Andere eventueel aanvallende beesten zouden dat ook kunnen).

2-7-2017 21:04:00

Kan de Master uit de graveyard gehaald worden met deze en aanvallen? (ik zie nu dat, als het al kan, de tegenstander niet dood gaat aan de schade van Alesha, omdat die first strike heeft. Het is wel interessant om te weten wat er gebeurt als er nog een ander beestje aanvalt)

2-7-2017 20:49:00

Hoe bedoel je? Master of Cruelties kan alleen maar in z'n eentje als attacker declared worden, dus Alesha kan dan niet eens aanvallen.

2-7-2017 20:41:00

Werkt deze met Master of Cruelties?

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (22) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
8-5-2017 4:26:00

Top. Voor de duidelijk (voor andere mensen die het willen weten):

Nee, je hoeft die voor Ghostly Prison niet te betalen. Je hebt het beestje nooit gedeclaret als attacker, dat is gewoon dat manier waarop hij de battlefield binnenkomt.

En nog als kleine extra: Op deze manier kun je ook met twee beestjes aanvallen wanneer er een Silent Arbiter of een Dueling Grounds in het spel ligt, omdat je dus maar 1 attacker declaret.

7-5-2017 22:46:00

Stel dat ik met alesha aanval en ik betaal de twee mana om een creature uit mijn graveyard te spelen. mijn tegenstander heeft een ghostly prison liggen waardoor ik 2 mana moet betalen per aanvallend creature. Ik kom echter mana te kort om dit ook voor het creature uit de graveyard te betalen. Wat gebeurt er nu?

Edit: antwoord al gevonden bij ghostly prison

22-6-2016 12:10:00

Dat klopt helemaal.

De 'clockwork' ability (om het zo maar even te noemen) triggeren op het moment dat je hem als attacker/blocker declared. Alesha zegt gewoon "dit ding valt aan, NU". Er is geen moment waarop dat beest als Attacker declared wordt, en dus gaat er geen +1/+1 counter vanaf.

Edit: Sander de Vieze Vuile Ninja.

22-6-2016 12:10:00

Het eerste klopt. De trigger "whenever [creature] attacks" triggered op het moment van declaren. En dat punt ben je inderdaad al voorbij dus er word geen +1/+1 counter van de Dragon af gehaald.


edit: @ Synod, Heeeey, zo vies ben ik niet, ik heb vorig jaar nog gedoucht. =p

22-6-2016 12:02:00

Als ik een Clockwork Dragon of iets in die geest incheat, klopt het dan dat zijn whenever -this- attacks or blocks niet triggered omdat hij niet als attacker is gedeclared, ookal valt hij technisch gezien wel aan?
Of ziet hij dat hij attacking is en triggered hij?

13-4-2015 14:27:00

Nee, inderdaad, ik snap dat het een andere kwestie is. Ik licht in meer detail een situatie toe die niet de originele vraag was, maar wel ter sprake kwam in het voorbijgaan.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Online Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
13-4-2015 12:17:00

Dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde dat het feit dat de vragensteller niet weet hoe zo'n ding heet, niet uitmaakt.

Oracle

Legendary Creature - Human Warrior 3 / 2

First strike
Whenever Alesha, Who Smiles at Death attacks, you may pay (W/B)(W/B). If you do, return target creature card with power 2 or less from your graveyard to the battlefield tapped and attacking.

Tournooi-info

Legal in: Modern, Legacy, Vintage, Commander

Officiele rulings

11/24/2014
You choose which opponent or opposing planeswalker the creature is attacking as you put it onto the battlefield. It doesn’t have to be the same player or planeswalker Alesha is attacking.

11/24/2014
Although the creature you return is attacking, it was never declared as an attacking creature (for purposes of abilities that trigger whenever a creature attacks, for example).

Decktips

Nickname # Foil
Momenteel heeft niemand deze versie te ruil.
* Dit is het aanbod van Alesha, Who Smiles at Death uit Commander 2020. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.