Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Biomancer’s Familiar

Serie: Ravnica Allegiance (RNA)

Rarity: Rare Ravnica Allegiance Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Ravnica Allegiance
 -
0,60
 -
2,50
Biomancer’s Familiar | Ravnica Allegiance

Prijs:

€ 0,60

Uitverkocht

FOIL 

€ 2,50

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-12-2020 06:54:00

Het feit dat het een heel makkelijk sloopbaar creature is (geen protectie en Shockbare toughness) maakt dat ie heel snel van tafel is, waarbij het bij Training Grounds mogelijk is om er (buiten EDH) meerdere op tafel te krijgen. Je zult het effect misschien 1 max 2 keer kunnen gebruiken als je geluk hebt.
De prijs van deze rare die slechts een keer gedrukt is onderschrijft dit.

14-12-2020 16:40:00

Is deze kaart niet een geweldige budget variant van Training Grounds?

Ik weet het, het is een creature en daardoor veel makkelijker weg te werken maar als ie ligt is het toch precies hetzelfde effect?

Oracle

Creature - Mutant 2 / 2

Activated abilities of creatures you control cost 2 less to activate. This effect can't reduce the amount of mana an ability costs to activate to less than one mana.
T: The next time target creature adapts this turn, it adapts as though it had no +1/+1 counters on it.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/25/2019
Activated abilities contain a colon. They’re generally written “[Cost]: [Effect].” Some keyword abilities are activated abilities and will have colons in their reminder text. Triggered abilities (starting with “when,” “whenever,” or “at”) are unaffected by the cost reduction ability of Biomancer’s Familiar.

1/25/2019
Biomancer’s Familiar affects only abilities of creatures you control on the battlefield. The costs of activated abilities of creature cards that work in other zones (such as cycling) won’t be reduced.

1/25/2019
An ability that has only one generic mana and some amount of other mana symbols in its activation cost will have its cost reduced by 1.

1/25/2019
The last ability of Biomancer’s Familiar doesn’t add or remove any counters. It just lets the creature adapt despite already having +1/+1 counters on it.

Decktips