Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Ral, Caller of Storms

Serie: Guilds of Ravnica (GRN)

Rarity: Mythic Guilds of Ravnica Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Guilds of Ravnica
 -
2,50    
Ral, Caller of Storms | Guilds of Ravnica

Prijs:

€ 2,50

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
15-10-2018 22:29:00

Ofcourse dat wel

15-10-2018 20:44:00

Los van of ze het al dan niet gaan doen, het is toch leuk om er een beetje over te brainstormen?

15-10-2018 20:16:00

Theoretisch gezien is het mogelijk. Maar ze gaan het niet doen
Die saproling walker kan ook een enchantment zijn waar 2 counters op liggen. Haal er 1 per beurt af, maak een token, op 0 is je echantment kapot. Wat niet eens een verkeerde kaart in Dominaria zou zijn

14-10-2018 02:39:00

Als ik ooit planeswalkers zou designen op common, zou ik ze waarschijnlijk slechts één loyality ability geven, vaak ook nog met een negatieve cost. Het zou dan een beetje tussen een sorcery en een enchantment in zitten, en effecten hebben als:

Saproling seeder
Planeswalker (common)
: Create a green 1/1 Saproling token.


Het "sorcery gedeelte" van de kaart is dat het een soort Saproling Migration is, een spell die twee tokens maakt voor 2 mana. Het "enchantment gedeelte" is dat het een permanent is met een herhalend effect.

Nu nog een set bedenken waarin het binnen het thema past dat er planeswalkers zijn op common.

13-10-2018 11:32:00

Ik denk dat een (un)common Planeswalker technisch gezien mogelijk is, lore wise is het een ander verhaal. Maar het is puur een gedachte experiment. Level up kaarten zoals Brimstone Mage voelen een beetje aan als een planeswalker. Of die flip kaarten uit het Kamigawa block als Initiate of Blood.

13-10-2018 11:14:00

Een common planeswalker is niet mogelijk.
Wizards print geen te moeilijke commons, een x aantal jaar geleden hebben ze de 'New World Order' ontworpen. Dit kwam kort na het Time Spiral block. Ze kregen er geen nieuwe spelers bij omdat het spel te moeilijk was om in te stappen.

Wel ben ik het er mee eens dat ze best wel minder walkers mogen printen, ze moeten dat speciale gevoel houden.

12-10-2018 22:20:00

Baller RRR - common
+1 deal 1 damage to target creature or player
-1 deal 2 damage to target creature
-3 baller becomes a 6/1 trample creature ueot then is sacrificied aeot
Starting loyalty 1

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-10-2018 21:46:00

Ik deel de mening van velen dat Planeswalkers een goed geslaagde toevoeging zijn als card type, maar dat er de laatste tijd teveel bijkomen die weinig toevoegen en/of niet speciaal aanvoelen.

Een common planeswalker is precies het andere uiterste. Maar als hij komt dan een eenvoudige met 2 abilities, bijvoorbeeld:

Twiddlemaster 1U
Planeswalker
+1: Tap or untap target permanent.
-6: Return up to 3 target creatures to owner's hand
3 starting loyalty

12-10-2018 15:20:00

"Hoe zou een (un)common Planeswalker eruit zien?"

Mwoh, ongeveer zoals Tibalt denk ik

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-10-2018 09:10:00

Voor commons moet je zeker al snel rekening houden met draften (en andere vormen van limited)? Dan zou ik denken dat je een vrij slechte +1 ability hebt, en niet voldoende loyalty om de andere abilities te gebruiken. Dan wordt je gedwongen om de eerste paar beurten daarop te zitten. Zoiets, misschien?

12-10-2018 01:20:00

Ik vind het cardtype Planeswalker juist een enorm leuke toevoeging, het zorgt voor een extra dimensie aan het spel. Maar ik ben het er wel mee eens dat ze iets spaarzamer mogen zijn, ze moeten wel bijzonder blijven IMHO. Hoewel ik het ook wel leuk zou vinden als ze eens een common / uncommon 'walker zouden maken

Om even een hypothetisch balletje op te gooien: hoe zou een common Planeswalker er volgens jullie uit zien?

12-10-2018 00:22:00

NPE bedoelde ik inderdaad Negative Player Experience mee. Ik dacht dat de term wel gangbaar was onder alle TCG/CCG gamers. Ik speel zelf vooral Star Wars: CCG en daarin weet iedereen meteen wat ermee bedoeld wordt. Dat gaat dan meestal om kaarten die ofwel interactie (zo goed als) totaal uitsluiten ofwel een probleem creeeren waartegen je vrij kansloos bent.

In Magic zijn in het verleden waarschijnlijk zat spelers geweest die land destruction en vertragende danwel verlammende kaarten als Winter Orb en Statis NPE vonden. Of decks die gewoon alles kapot konden counteren. Wat hieronder wordt gezegd over meer stimuleren van creature decks vind ik wel een goede zet van Wizards maar evengoed hou ik het meest van een grote diversiteit aan decks waarin het niet enkel gaat om wie de meeste en grootste beukers zo snel mogelijk op tafel heeft.

Premium lid Alwin (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-10-2018 22:14:00

Leuke discussie zo
Ik zou het ook beter vinden als ze minder frequent uitkomen. 2 per set is meer dan zat en dan dan hoeven er ook nog niet extra PW decks bij met een ‘meestal' mindere versie van de set-PW. Gebruik dan de set-PW in die PW decks.
Maak de abilities maar unieker maar dan misschien met rare-status, zodat de prijs niet naar de E 100 gaat.

11-10-2018 21:44:00

Een interessante planeswalker ontwerpen lijkt me ook best moeilijk. De meeste bestaan dan ook uit 2 effecten die we doorgaans op common niveau tegenkomen. En één die wat interessanter is. Maar deze is dan vaak weer bijna onhaalbaar in een pot magic. En het ontwerpen zal met de jaren alleen maar moeilijker worden.

Ik vind het zelf erg jammer dat de personages zo wat generiek worden. Ze doen dan van alles wat en worden minder uniek. (Zeker vergeleken met legendary creatures, die vaak een veel intrigerender ontwerp krijgen)

Nee, ik ben geen fan. Planeswalkers maken vooral de boardstate nodeloos ingewikkeld (met name in multiplayer).

Dorus (63) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-10-2018 21:13:00

In deze context bedoelt FlorisV met NPE denk ik: Negative Player Experience. Maar dat kan de man zelf beter bevestigen!

Oracle

Legendary Planeswalker - Ral 

+1: Draw a card.
-2: Ral, Caller of Storms deals 3 damage divided as you choose among one, two, or three targets.
-7: Draw seven cards. Ral, Caller of Storms deals 7 damage to each creature your opponents control.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/5/2018
If some of the targets become illegal for Ral’s second ability, the original division of damage still applies, and the damage that would have been dealt to illegal targets isn’t dealt at all.

Decktips