Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Aether Revolt (AER)
Serie | Normaal | Foil | ||
Aether Revolt | 14,95 | 24,95 | ||
Commander Forgotten Realms | 9,95 | |||
Core Set 2021 | 11,95 | 14,95 | ||
Core Set 2021 (EA) | 7,95 | 14,95 |
Prijs:
€ 14,95
FOIL
€ 24,95
Andere versie wel op voorraad.
Dit zie je natuurlijk in elk format. Bepaalde kaarten (staples) en decks domineren het spel en in Magic weet je dat er altijd spelers aan tafel zitten die met topdecks erbij komen zitten. Het is de op FB al zo vaak gevoerde discussie tussen net-deckers en casual home-brews.
Persoonlijk speel ik weinig echte net-decks, al ontkom je er niet aan om dingen op internet op te zoeken want alle kaarten kennen is onmogelijk. Ook ontkom je niet aan de staples om een zo sterk mogelijk deck te bouwen.
Toch blijf ik het een uitdaging vinden om zo sterk mogelijke decks zelf te verzinnen en te bouwen. En dan blijven tunen en schaven tot het naar je zin is... en er weer een nieuwe set verschijnt met kaarten waarvan je zegt 'die kan er ook wel in.'
Ik heb na jaren commander inmiddels meer Terastodon, Smothering Tithe, Lightning Greaves, Blasphemous Act, Cyclonic Rift en Sun Titan gezien dan me lief is. Oneindig veel Fleshbag Marauder/Grave Pact varianten en tal van Krenko, Mob Boss stapeltjes.
60 kaarten spelen is nu een feest wanneer ik tegenstanders kan vinden die bereid zijn om even een keer geen commander te spelen. Super verfrissend, wanneer tempo weer een rol speelt.
Dat ik gewoon een Terminate op een Nyx Weaver wil mikken om met een Sedraxis Specter door te komen. In plaats van wachten tot ik weer eens een Butcher of Malakir weg moet werken. (En dan nog eens, en nog eens, tot iemand een keer de zoveelste Bojuka Bog neerlegt.)
Oké, de volgende 4 alinea's heb ik maar gewist. Het kwam in het kort hier op neer: ik lijd aan commander-moeheid.
Fair enough, maar ik denk ook dat Commander de plek is om met creatieve alternatieven te komen. Zo is Diabolic Intent in een Aristocrats deck eigenlijk beter dan een saaie Demonic Tutor en een Lignify veel stijlvoller in een Doran, the Siege Tower deck dan een Swords to Plowshares (en niet eens per definitie slechter, leuke kaart om van andermans Commander af te komen!).
En Sol Ring zou eigenlijk gebanned moeten worden in Commander
Elk wit commander deck speelt swords. Elk zwart deck demonic tutor. Nouja niet echt. Maar het zou wel moeten. Daarom pleit ik voor decks van 200 kaarten!
Maar even serieus het is moeilijk om een origineel commander deck te maken dat qua goedheid mee kan aan elke tafel. Ik overweeg elves of druids met deze erin, maarja.. op. En je wilt ook geen deck samen sparen kopen dat toch niet funxtioneert. Moeilijk hoor. Mss is het anders voor mensen die al tientallen decks hebben?
Als aanvulling: Wat ik zelf ook leuk vind aan Commander en varianten zoals Oathbreaker, is de variatie. Omdat je niet klakkeloos 4 kaarten van de beste in z'n soort mag spelen, ga je op zoek naar alternatieven.
En elk potje dat gespeeld wordt is weer heel anders, met andere interactie. In een singleton formaat zie je dus ook vaker nieuwe/frisse kaarten dan b.v. in Modern.
Probeer het gewoon eens, je kunt zelfs prima een commander deck maken van restanten en je ruilmappen. Succes!
@ Jense
Ah okay, zo te horen is het niet een format voor mij...
Maar ik begrijp het nu beter!
Mvg,
Meerdere aspecten.
Allereerst heeft Commander een lage financiële drempel. Voor 25 euro heb je een pre-constructed deck en gooi er 75 euro tegenaan en je hebt een goed deck. Fetches, Duals en andere super dure kaarten zijn optioneel maar zeker niet vereist om een sterk deck te bouwen. Maar natuurlijk kun je het zo duur maken als je zelf wilt.
Daarnaast is het een heel sociaal formaat, plezier gaat meestal boven het winnen. En aangezien Commander doorgaans met vier spelers wordt heeft het een heel leuk politiek aspect. Beetje dealtjes sluiten met elkaar, backstabben etc. Biertje erbij, lachen.
En omdat potjes langer duren, worden er kaarten gespeeld die in andere formaten vrijwel nooit gespeeld worden. Rite of Replication op een Kokusho, the Evening Star? Why not!
Wat maakt commander zo populair?
Mvg,
Sterker nog, ik durf haast met zekerheid te stellen dat Commander de troon over heeft genomen van Standard als meest gespeelde formaat.
WotC heeft dat inderdaad door en probeert daar een (financieel) slaatje uit te slaan door vanaf 2020 met iedere nieuwe (standard) set een Commander product te releasen.
Commander heeft enorm veel invloed op de waarde van kaarten.
Commander heeft een enorme invloed. Het is het meest gespeelde casual format.
Je kan het ook merken hoeveel meer commander series er gemaakt worden door Wizards, die willen natuurlijk ook er geld mee maken. En in de afgelopen 2-3 jaar besteden ze er veel meer aandacht aan.
Miss een domme vraag maar heeft commander zo een invloed op waardens van kaarten? Zo ja, hoe populair is commander dan?
Mvg,
Commander staple.
Een iets minder goede Teferi’s Protection.
Een iets betere Blossoming Defense.
okay okay
Goeie kaart, slechts in één serie uitgekomen als rare. Kortom, relatief veel vraag vs relatief weinig aanbod. Mogelijk dat Pioneer ook nog een factor is atm, maar zou even niet uit mn hoofd weten wat dit speelt.
Buiten dat dit een dijk van een kaart is vraag ik me toch af waarom hij zo duur is?
Mvg,
Instant
Permanents you control gain hexproof and indestructible until end of turn.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Standard, Commander
2/9/2017
The set of permanents affected by Heroic Intervention is determined as the spell resolves. Permanents you begin to control later in the turn won’t gain hexproof and indestructible.
Decktips