Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Core Set 2021 (C21)
Jumpstart (JMP)
Commander 2020 (C20)
Ikoria: Lair of Behemoths (IKO)
Theros Beyond Death (THB)
Throne of Eldraine (ELD)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Core Set 2021.

Predatory Urge

Serie: Planechase Anthology (PCA)

Rarity: Rare Planechase Anthology Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Planechase 2012
 4
0,35    
Planechase Anthology
 4
0,35    
Zendikar
 2
0,35
 2
1,00
Predatory Urge | Planechase Anthology

 Op voorraad 

€ 0,35 (4x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
27-6-2020 10:10:00

Je handelt effecten altijd af in de volgorde dat ze op de kaart staan. Daarvoor hoeft er niet per se "then" te staan of zo. Het woordje "then" heeft regeltechnisch geen betekenis.

Niet te moeilijk denken. Doe gewoon wat er staat:

"This creature deals damage equal to its power to target creature."

Klaar? Volgende effect:

"That creature deals damage equal to its power to this creature."

Klaar? Ability is ge-resolved.

27-6-2020 9:54:00

Doet de target echt pas damage nadat die damage heeft gekregen van enchanted creature? Ik zie geen "then" staan, dus volgens mij zou de damage tegelijk komen.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
26-6-2020 16:56:00

Het bleek misschien niet heel duidelijk uit mijn formulering, maar ik probeerde inderdaad een dergelijk antwoord uit te lokken. Alleen bijna jammer dat het van de persoon komt die de regels misschien wel het beste kent van iedereen hier. Ik vond "het is anders" een beetje te kort door de bocht. Vertel er dan bij waarom het zo anders is.

26-6-2020 16:40:00

Natuurlijk maakt dat uit. Niet altijd, maar het is relevant wanneer de 1e damage ervoor zorgt dat het 2e creature een andere hoeveelheid damage doet. Een Smoldering Butcher kan met Predatory Urge een Hill Giant veilig doodschieten, met Fight zouden ze beiden dood zijn.

Op trucjes na zal het inderdaad weinig verschil maken, maar trucjes zijn juist de dingen waar dit soort verschillen relevant worden.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
26-6-2020 15:19:00

Grappig. Predatory Urge gebruikt last-known information en Fight niet.

Maar dat soort trucjes buiten beschouwing gelaten, maakt het tijdens het resolven echt zoveel uit of het tegelijkertijd is of niet?

Premium lid Dorus (61) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
26-6-2020 14:23:00

Bij deze kaart staat:

10/1/2009
If the targeted creature leaves the battlefield (or otherwise becomes an illegal target) before the ability resolves, the ability doesn't resolve. The enchanted creature isn't dealt damage.

10/1/2009
On the other hand, if the enchanted creature leaves the battlefield before the ability resolves, the ability continues to resolve. The enchanted creature deals damage to the targeted creature equal to the power the enchanted creature had as it last existed on the battlefield.

Fight is een keyword waarbij geldt:
10/5/2018
If either or both targets are illegal when Prey Upon tries to resolve, no creature will deal or be dealt damage.

Dus je zou Predatory Urge kunnen activeren, dan het creature waarop deze ligt bouncen, en doet ie alsnog damage aan de andere creature. Met Fight (bijv. Prey Upon) kan je dat bounce trucje niet uitvoeren. Maar goed, in het eerste voorbeeld ben je dan wel je Predatory Urge kwijt haha.

Klopt dit zo?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
26-6-2020 14:00:00

Wat is effectief het verschil dan?

26-6-2020 13:23:00

Even voor de duidelijkheid nog, het is dus niet hetzelfde als fight

Deze zegt eerst doet beest A damage, daarna B.

Fight zegt deal damage to each other, dus beide tegelijk.

1-9-2012 22:15:00

"Fight" avant la lettre.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
9-2-2011 18:51:00

Deathtouch gaat pas af als state-based actions gecheckt worden.

En eerst resolvet het hele effect, voordat state-based actions gecheckt worden, dus je krijgt helaas gewoon damage terug.

9-2-2011 17:22:00

maar in geval van deathtouch krijg je helemaal geen damage terug? of gaat dood gaan pas na het hele effect?

30-1-2011 20:15:00

Correct.

30-1-2011 20:07:00

hoe werkt deze met infect? dan reduce je toch de damage die je terug krijgt? omdat die counters tergelijke tijd komen met de damage die je doet?

27-5-2010 13:26:00

Ik begrijp niet dat deze zo slecht gewaardeerd wordt. Het is toch volgens mij 1 van de weinige groene kaarten die aan creature removal kan doen.

26-1-2010 9:57:00

Bedankt Lord, mooie uitleg . We speelden het dus juist... Ik had namelijk Sorceress Queen en een Siege-Gang Commander . Mijn tegenstander speelde met een Sliver Overlord met daarop Predatory Urge... We konden beiden dus niks doen omdat degene die het eerste zijn ability triggerede dood zou zijn .

Oracle

Enchantment - Aura 

Enchant creature
Enchanted creature has "T: This creature deals damage equal to its power to target creature. That creature deals damage equal to its power to this creature."

Tournooi-info

Legal in: Modern, Legacy, Vintage, Commander

Officiele rulings

10/1/2009
The controller of the enchanted creature may activate the ability, not the controller of Predatory Urge.

10/1/2009
If the enchanted creature’s ability is activated, that creature is the one that will deal and be dealt damage when the ability resolves. It doesn’t matter if Predatory Urge leaves the battlefield or somehow becomes attached to another creature by that time.

10/1/2009
If the targeted creature leaves the battlefield (or otherwise becomes an illegal target) before the ability resolves, the ability doesn’t resolve. The enchanted creature isn’t dealt damage.

10/1/2009
On the other hand, if the enchanted creature leaves the battlefield before the ability resolves, the ability continues to resolve. The enchanted creature deals damage to the targeted creature equal to the power the enchanted creature had as it last existed on the battlefield.

10/1/2009
You may have the enchanted creature target itself with its own ability. If you do, it will deal damage to itself equal to its power, then immediately do it again.

Decktips

Nickname # Foil
Momenteel heeft niemand deze versie te ruil.
* Dit is het aanbod van Predatory Urge uit Planechase Anthology. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.