Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Master Biomancer

Serie: Commander 2016 (C16)

Rarity: Mythic Commander 2016 Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2016
 -
1,95    
Commander 2021
 -
1,00    
Commander Anthology II
 -
1,95    
Gatecrash
 -
1,95
 -
6,95
Master Biomancer | Commander 2016

Prijs:

€ 1,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
10-3-2013 13:33:00

Heerlijk dat je Hurloon Minotaur gebruikt als voorbeeld. Geweldig!

9-3-2013 15:28:00

Hoe bedoel je precies Djilan?

Stel ik heb Cloudfin Raptor op de battlefield liggen. Ik cast een Hurloon Minotaur, die enters de battlefield. De Evolve-ability van Cloudfin Raptor triggert en gaat op de stack. Nu kan iemand Disfigure casten en laten resolven op de Hurloon Minotaur. Deze wordt nu 0/1. Als gevolg hiervan zal de Cloudfin Raptor geen +1/+1 counter krijgen, omdat als de Evolve-ability resolved er nog een keer gekeken wordt of de Hurloon Minotaur groter is dan de Cloudfin Raptor.

The "intervening ‘if' clause" rule: Een "if" wordt altijd bekeken wanneer de ability op de stack kan gaan en wanneer de ability resolved. ( hier 603.4 )

9-3-2013 15:09:00

maar met Disfigure en ander soortgelijke kaarten werkt toch niet tegen evolve?

Grimp (20) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-3-2013 12:42:00

Oke duidelijk Thanks!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-3-2013 12:34:00

1) Je hebt dan twee replacement effects waar je de volgorde van mag bepalen. De volgorde is niet echt belangrijk en vervolgens is het resultaat inderdaad dat hij 2 counters krijgt van de ene en 4 van de andere.

2) Het is geen trigger, maar een replacement effect en dus is het woord triggeren niet op zijn plaats. Maar daardoor werkt het wel zoals je wilt. Het replacement effect wordt toegepast op het moment dat het creature de battlefield gaat betreden. En daardoor tellen de +1/+1 counters mee voor enter-the-battlefield triggers zoals Evolve. (Er is geen enkel moment dat het creature zonder die counters op de battlefield is.)

Grimp (20) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-3-2013 12:23:00

Hallo hallo,

2 vraagjes. Ik heb al een Biomancer liggen ik cast er nog 1 die komt in play met 2 +1/+1 counters erop. Nu cast ik een Cloudfin Raptor hoeveel counters krijgt mijn raptor? 2 van mijn eerste en 4 van mijn tweede?

2e vraag. Na het casten van de Cloudfin Raptor cast ik Shambleshark. Wat gebeurt er nu? Mag ik eerst de ability van de biomancer laten triggeren waardoor mijn Cloudfin Raptor ook nog eens evolved?

Dit vond ik in de regels maar was een beetje verwarrend voor mij.
"Let op: hier is sprake van een intervening if clause! Dat wil zeggen dat de evolve ability alleen triggert als het creature al groter is op het moment van het battlefield enteren, een Giant Growth spelen werkt dus niet om alsnog je trigger te krijgen. Ook op het moment van resolven wordt er nog gecheckt, zie ook voorbeeld F hieronder.

Voorbeeld F: Je hebt een Crocanura liggen en speelt een Hill Giant; evolve triggert. Voordat de trigger resolvet, speelt je tegenstander Disfigure en maakt je Giant kleiner. Op resolutie van de evolve trigger is de Giant slechts 1/1, dus je krijgt geen +1/+1 counter op je Crocanura."

28-2-2013 18:51:00

Dus eerst evolve je big time, en na 1 Bioshift is elk beestje een fattie

28-2-2013 14:02:00

gewoon meerdere keren in het spel hebben. BAM!!

de 2de komt met 2 counters erop, de 3de dan met 6 en de 4de dan met 12 counters. je andere beestjes komen dan ziekelijk groot in het spel. OUCH!

19-2-2013 19:08:00

Primordial Hydra nog beter op de curve imo. betaal voor x=3. ontvangt 5 counters.
beurt 6 10/10 trample, klaar om aan te vallen, en mana open om wat leuks te doen.
als je dan nog wat degelijke 1,2 en 3 drops hebt. kan dat zomaar best snel gaan.

ook erg sterk icm flash creatures. maakt flash nog dodelijker dat het is.

14-2-2013 17:49:00

Increasing Devotion komt er ook mooi na op de manacurve

13-2-2013 13:40:00

Lijkt mij ook leuk met een willekeurige token maker? Een willekeurige Garruk in standard misschien?

10-2-2013 10:04:00

is niet bedoelt als sarcasme-reactie. spikes zijn echt wel leuk om mee te spelen. heb ik ook wel gedaan.

9-2-2013 22:50:00

Sarcasme-reacties? Spikes met véél counters doen nog iets extra's; namelijk niet dood gaan na meerdere activaties (tokens maken, combat damage preventen, levens krijgen, etc). Een creature met infect is nog gewoon steeds een groter... creature met infect, de counters doen er niet echt toe. Dan kan je net zo goed een Increasing Savagery op je infecter spelen... beter/efficiënter effect.

9-2-2013 13:35:00

En als je toch met elves bezig bent, druk er dan een 4-tal Coat of Arms in. Harrow voor de colour fixing. Speelt als vanzelf. In casual.

9-2-2013 13:18:00

Leslie, understood. Spikes. Mmmmmmmmmmh. Slivers???!!! Of wacht!!Elves!! Casual veel leuke dingen mee te doen.

Oracle

Creature - Elf Wizard 2 / 4

Each other creature you control enters the battlefield with a number of additional +1/+1 counters on it equal to Master Biomancer's power and as a Mutant in addition to its other types.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

1/24/2013
To determine how many additional +1/+1 counters a creature enters the battlefield with, use Master Biomancer’s power as that creature is entering the battlefield.

Decktips