Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Aeon Chronicler

Serie: Commander 2016 (C16)

Rarity: Rare Commander 2016 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2016
 4
0,35    
Jace vs Vraska
 8
0,35    
Planar Chaos
 1
0,40
 1
2,95
Time Spiral Remastered
 -
0,30
 -
0,50
Aeon Chronicler | Commander 2016

 Op voorraad 

€ 0,35 (4x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-1-2012 22:55:00

@rtm84: Je kunt het beter omdraaien: Geen mana voor X betalen, maar je kiest een waarde voor X, met hoeveel time counters je hem wilt suspenden. Dan weet je wat Suspend X wordt.

En dan kijk je wat de schade is, hoeveel mana dat grapje je gaat kosten.

Rob S (7) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-1-2012 22:52:00

Als je voor = 1 kiest, betaal je dus en suspend je dit ding met 1 counter. Ik zie niet helemaal hoe je aan 13 kan komen ... Een + is geen 13, maar .

3-1-2012 22:52:00

Dan krijg je 1 counter.

Bij suspend krijg je time counters gelijk aan de hoeveelheid suspend. Suspend X levert dus X time counters op.

is hetzelfde als + . Suspenden kost zowiezo , plus nog eens mana, waar X de hoeveelheid suspend is.

Met X = 1 kost suspenden = en krijg je 1 time counter.
Met X = 4 kost suspenden = en krijg je 4 time counters.

rtm84 (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-1-2012 22:42:00

als je voor x 1 mana betaalt, dan betaal je in totaalneem ik aan 4 kleurloze en 1 blauwe. komen er dan 4 of 13 counters op? Lijkt er haast op door de schrijfwijze maar kan me de 13 niet voorstellen.

11-2-2011 23:49:00

'Trek maar aan het kadolintje, dan gaat mijn mantelpakkie vanzelf open.'

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-8-2010 12:11:00

Maar als je het niet zeker weet, zoek het dan op of geef geen antwoord, of zet er in ieder geval duidelijk bij dat je het niet zeker weet. Anders breng je mensen op een verkeerd spoor.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-8-2010 12:11:00

Het is dan wel aan te raden om eerst even het een en ander uit te zoeken zodat je het wel zeker weet en dan pas wat te posten...

12-8-2010 12:06:00

Wist het niet zeker, zat dus wel mooi fout

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-8-2010 11:50:00

Nou nou, rustig aan Je hebt wel gelijk, maar het mag ook wel wat vriendelijker. Niet iedereen weet alles.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-8-2010 11:30:00

Ja en? Je moet hier ondertussen wel weten dat je de Oracle tekst moet lezen en niet de tekst op de kaart...

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-8-2010 11:28:00

De kaart zelf heeft geen reminder text

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-8-2010 11:00:00

@Thomas: Lees jij nooit reminder texts?

In de reminder text van Suspend staat letterlijk "When the last is removed, CAST it without paying its mana cost."

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-8-2010 10:35:00

@Thomas: ah, nu snap ik je zin Nu heb je gewoon het foute antwoord

Als je de laatste counter verwijderd dan CAST je de suspended spell zonder de mana cost te betalen.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-8-2010 10:34:00

Thomas, van die zin klopt niet veel

In de upkeep van je tegenstander triggert suspend om er een counter af te halen. Dat resolved, en omdat de laatste er nu af is gehaald, triggert de "ik heb geen counters meer en ga nu gratis gespeeld worden" ability. DIT is het laatste moment om Teferi nog op te leggen. Stel, dat doe je, dan resolved daarna de Aeon ability en die wilt nu op de stack...maar dat mag niet, want de Aeon ability is nog bezig met resolven, dus de stack is niet leeg, dus mag je de Chronicler niet casten, dus blijft hij exiled tot het einde van het spel.

12-8-2010 10:31:00

*Teferi kan hem niet* moet het zijn

Oracle

Creature - Avatar * / *

Aeon Chronicler's power and toughness are each equal to the number of cards in your hand.
Suspend X-X3U. X can't be 0. (Rather than cast this card from your hand, you may pay X3U and exile it with X time counters on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter. When the last is removed, cast it without paying its mana cost. It has haste.)
Whenever a time counter is removed from Aeon Chronicler while it's exiled, draw a card.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

2/1/2007
Both instances of X in the suspend ability are the same. You determine the value of X as you suspend the card from your hand. The value you choose must be at least 1.

2/1/2007
If this is suspended, then when the last time counter is removed from it, both its triggered ability and the “play this card” part of the suspend ability will trigger. They can be put on the stack in either order.

6/7/2013
You can exile a card in your hand using suspend any time you could cast that card. Consider its card type, any effect that affects when you could cast it (such as flash) and any other effects that could stop you from casting it (such as Meddling Mage’s effect) to determine if and when you can do this. Whether or not you could actually complete all steps in casting the card is irrelevant. For example, you can exile a card with suspend that has no mana cost or requires a target even if no legal targets are available at that time.

6/7/2013
Exiling a card with suspend isn’t casting that card. This action doesn’t use the stack and can’t be responded to.

6/7/2013
If the spell requires any targets, those targets are chosen when the spell is finally cast, not when it’s exiled.

6/7/2013
If the first triggered ability of suspend (the one that removes time counters) is countered, no time counter is removed. The ability will trigger again during the card’s owner’s next upkeep.

6/7/2013
When the last time counter is removed, the second triggered ability of suspend will trigger. It doesn’t matter why the last time counter was removed or what effect removed it.

6/7/2013
If the second triggered ability of suspend (the one that lets you cast the card) is countered, the card can’t be cast. It remains exiled with no time counters on it, and it’s no longer suspended.

6/7/2013
As the second triggered ability resolves, you must cast the card if able. Timing restrictions based on the card’s type are ignored.

6/7/2013
If you can’t cast the card, perhaps because there are no legal targets available, it remains exiled with no time counters on it, and it’s no longer suspended.

6/7/2013
If the spell has any mandatory additional costs, you must pay those if able. However, if an additional cost includes a mana payment, you are forced to pay that cost only if there’s enough mana in your mana pool at the time you cast the spell. You aren’t forced to activate any mana abilities, although you may do so if you wish.

6/7/2013
A creature cast using suspend will enter the battlefield with haste. It will have haste until another player gains control of it (or, in some rare cases, gains control of the creature spell itself).

Decktips