Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Confiscation Coup

Serie: Kaladesh (KLD)

Rarity: Rare Kaladesh Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Kaladesh
 1
0,30
 -
1,50
Confiscation Coup | Kaladesh

 Op voorraad 

€ 0,30 (1x)

 Kopen

FOIL 

€ 1,50

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
6-12-2016 01:41:00

Dat laatste gebeurt overigens alleen als er een target is aangewezen, wat bij Confiscation Coup het geval is. Over een spell zonder targets zoals een Rampant Growth kan ik ook zeggen dat "alle targets illegaal zijn", maar zo'n spell resolvet gewoon.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-12-2016 13:15:00

Werkt niet anders dan andere targets.

A. Targets kies je inderdaad tijdens het casten.

B. Als alle targets illegal zijn als hij probeert te resolven, fizzlet hij (officieel: wordt hij gecounterd on resolution).

5-12-2016 13:01:00

Omdat ik een beetje in de war ben door "choose target"; regelvragen:
A Ik neem aan dat je het target moet kiezen bij casten?
B Wat gebeurt er met deze spel als op resolven de target niet meer bestaat? (krijgt de caster dan nog wel de EEEE of fizzlet de spel?)
C Als de target weg is, maar je de energy toch nog zou krijgen, mag je dan alsnog energy betalen (als je dat voor welke reden dan ook zou willen) ?

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-11-2016 15:57:00

Inderdaad, iets heeft summoning sickness als je er geen controle over hebt gehad sonds het begin van je beurt. Dus in dit geval heeft het beest summoning sickness en kun je er niet mee aanvallen (tenzij het beest haste heeft of krijgt).

20-11-2016 13:06:00

Ja hij heeft weer sickness!

Tom (93) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-11-2016 12:44:00

Als je hiermee iets overneemt wat untapped was en al geen summoning sickness meer had bij de opponent, kan ik dan meteen aanvallen ermee als ik hem overneem? of heeft ie bij mij weer opnieuw sickness?

Oracle

Sorcery 

Choose target artifact or creature. You get EEEE (four energy counters), then you may pay an amount of E equal to that permanent's converted mana cost. If you do, gain control of it.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

9/20/2016
You choose the target artifact or creature as you cast Confiscation Coup. You don’t choose whether or not to pay an amount of E until Confiscation Coup resolves. If the target becomes an illegal target, Confiscation Coup won’t resolve and you won’t get EEEE.

9/20/2016
If the target artifact or creature has a converted mana cost of 0, you may choose to pay zero energy and gain control of it.

9/20/2016
If a permanent has X in its mana cost, X is considered to be 0.

9/20/2016
The converted mana cost of a token that isn’t a copy of another object is 0. A token that is a copy of another object has the same mana cost as that object.

9/20/2016
In a multiplayer game, if a permanent’s owner leaves the game after you’ve gained control of it, the permanent leaves with that player. If you leave the game before that player, the control-change effect ends.

2/9/2017
E is the energy symbol. It represents one energy counter.

2/9/2017
Energy counters are a kind of counter that a player may have. They’re not associated with specific permanents. (Other kinds of counters that players may have include poison and experience.)

2/9/2017
Keep careful track of how many energy counters each player has. You may do so by keeping a running count on paper, by using a die, or by any other clear and mutually agreeable method.

2/9/2017
If an effect says you get one or more E, you get that many energy counters. To pay one or more E, you lose that many energy counters. Any effects that interact with counters a player gets, has, or loses can interact with energy counters.

2/9/2017
Energy counters aren’t mana. They don’t go away as steps, phases, and turns end, and effects that add mana “of any type” to your mana pool can’t give you energy counters.

2/9/2017
You can’t pay more energy counters than you have.

1/19/2018
There are many important moments in the story, but the most crucial-called “story spotlights”-are shown on cards. These cards have the Planeswalker symbol in their text box; this symbol has no effect on gameplay. You can read more about these events in the official Magic fiction at http://www.mtgstory.com.

Decktips