Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Core Set 2021 (C21)
Jumpstart (JMP)
Commander 2020 (C20)
Ikoria: Lair of Behemoths (IKO)
Theros Beyond Death (THB)
Throne of Eldraine (ELD)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Core Set 2021.

Panharmonicon

Serie: Kaladesh (KLD)

Rarity: Rare Kaladesh Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Kaladesh
 -
6,95
 -
14,95
Panharmonicon | Kaladesh

Prijs:

€ 6,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 14,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
22-3-2019 20:37:00

En je zou op zich best kunnen denken dat het alleen om dingen als Pandemonium en dergelijke zou gaan, oftewel alleen dingen die op andere creatures/artifacts triggeren.

Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
22-3-2019 20:28:00

Misschien dat de onduidelijkheid komt omdat Venser, Shaper Savant zowel een spell als een permanent kan returnen naar de hand. Als je een spell op de stack returnt, kun je met Panharmonicon ook nog een permanent returnen.

22-3-2019 19:10:00

Toch opmerkelijk dat het een ware discussie oproepen heeft... Panharmonicon en Venser zijn toch vrij duidelijk? Wat zei je tegenspeler dan? 'Dat werkt niet'? Waar anders is Panharmonicon voor dan?

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (22) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
21-3-2019 20:44:00

Ok, Venser, Shaper Savant zegt hij...

""WHEN Venser, Shaper Savant comes INTO PLAY (lees: enters the battlefield; dat is de nieuwe wording).

Dat lijkt me een triggered ability, want hij begint met "When", een van de kenmerkende woorden waaraan je triggered abilities herkent.
Verder moet het voor Panharmonicon een triggered ability zijn die getriggered wordt door het 'enteren van de battlefield', check, dat is ook het geval.
Tot slot moet het een artifact of een beestje zijn dat de battlefield entert. Is Venser, Shaper Savant een artifact of een beestje? Ja, check.

Dus Venser, Shaper Savant voldoet aan alle voorwaarden van Panharmonicon omdat het dus een creature is die door het enteren van de battlefield een triggered ability veroorzaakt.

Je krijgt dus twee triggered abilities en je mag twee permanents terugsturen (de ability triggert gewoon tweemaal, dus je mag gewoon voor elke trigger een target kiezen).

21-3-2019 19:03:00

Sorry, ik lees niet goed... Bij de eerste ruling staat het al:

9/20/2016
Panharmonicon affects an artifact or creature's OWN enters-the-battlefield triggered abilities as well as other triggered abilities that would trigger when an artifact or creature enters the battlefield. Such triggered abilities start with "when" or "whenever."


Ok top, dank jullie voor jullie hulp alvast. Laatste vraag want deze discussie hadden we laatst:

Geld deze dubbele trigger ability ook voor creatures die bij mij in het spel komen als ik deze Panharmonicon heb en de creature heeft een 'enters the battlefield' of 'comes in to play' triggered ability?

Zo wilde ik Venser, Shaper Savant leggen met de Panharmonicon in play, dus wilde ik twee permanents terug naar de hand sturen. Enfin, discussie ;-)

17-3-2019 11:31:00

En voor extra verwarring/duidelijkheid: Het gaat er puur om wiens permanent de trigger heeft. Je tegenstanders enterende artifacts/creatures tellen wel mee voor jouw triggers die daar op afgaan.

Met een Suture Priest kan je je tegenstander bijvoorbeeld 2 leven laten verliezen voor ieder beest dat bij hem in het spel komt.

Premium lid Dorus (61) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
17-3-2019 1:39:00

De kaart zegt 'you control', dus alleen van jezelf. Niet de tegenstander. BANZAII!!

En het gaat er dus om dat een artifact/creature een ability triggert van een PERMANENT you control.

17-3-2019 0:37:00

Hey guys,

Ik probeer de regels van deze kaart goed te lezen, maar t'is al laat dus excuseer me als dit een suffe vraag is ;-) maar zorgt Panharmonicon er voor dat als ik deze in play heb liggen... dat ook de tegenstander zijn/haar creatures of artifacts met een triggered ability, een extra keer triggeren… of alleen die van mij?

19-9-2018 13:08:00

Een triggered ability is inderdaad "when", "whenever" of "at", maar een belangrijke clausule van deze kaart is ook het "entering the battlefield"-gedeelte. Met Aether Chaser krijg je dus vier energy counters wanneer hij de battlefield op springt, maar wanneer je ermee aanvalt en twee counters betaalt, krijg je maar één token. De aankomst van die token op het battlefield triggert zelf niks van Aether Chaser, dus er is niks om te verdubbelen.

Sun Titan alleen als hij op het battlefield komt; niet als hij aanvalt. Aethersquall Ancient werkt hier niet mee, omdat hij niet triggert op het aankomen van een creature, maar op de upkeep. Zelfde met Kaervek the Merciless: die triggert niet wanneer er een creature op de battlefield komt, maar wanneer een tegenstander een spell cast.

19-9-2018 13:04:00

Het werkt alleen voor de frase "enters the battlefield" voorafgaand door "when" or "whenever".

Dus, de frase "attacks" werkt niet; Panharmonicon werkt niet voor Hero of Bladehold. Het woord "at" is inderdaad een indicatie dat het om een trigger gaat maar nooit voor een dat het slagveld opkomt.

EDIT: Let op dat een kaart als Dire Undercurrents zelf geen artifact of creature is maar wel triggert op het binnenkomen van een artifact of creature (mits met de juiste kleuren).

Lucas (65) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
19-9-2018 12:51:00

Vraagje:

klopt dat als ik deze hebt liggen en ik Aether Chaser speel, ik dan 4 energy Counters krijg en als de energy counters gebruik 2 tokens krijg

Met Sun Titan of Eternal Witness ik 2 kaarten terug kan halen?

met Aethersquall Ancient ik elke upkeep van mij 6 energy counters krijg.

wat is met Kaervek the Merciless krijgt de tegenstander dan 2x de castingcost schade?

het is toch when of whenever of at

2-6-2018 10:03:00

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (22) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
2-6-2018 4:21:00

Ja hoor, dat kunnen wij.

Het antwoord is vrij simpel: helemaal niets.

Waarom? The Mimeoplasm heeft geen triggered ability!!!
Triggered abilities herken je aan de woorden 'At', 'When' of 'Whenever'.

'As ... enters the battlefield' is daardoor geen triggered ability. Het is een replacement effect dat vlak voordat hij de battlefield op komt wordt toegepast en daarmee verandert hoe de kaart er op de battlefield uit gaat zien.

Als The Mimeoplasm wél een triggered ability had zou de kaart ook niet werken. Dan zou je namelijk de volgende situatie krijgen:

1) The Mimeoplasm entert the battlefield.
2) Hierdoor gaat zijn triggered ability op de stack.
3) State based Actions worden gecheckt en the Mimeoplasm heeft geen toughness en wordt als gevolg van deze State Based Actions naar de graveyard verplaatst.
4) De trigger ligt nog op de stack en kan resolven. Je zou dan nog wel beestjes uit graveyards kunnen exilen, maar aangezien je Mimeoplasm kapot is doet dat verder niets om hem te redden.

Dus nogmaals: deze kaart heeft om bovengenoemde redenen geen synergie/interactie met The Mimeoplasm.

2-6-2018 3:38:00

Beste mensen,
Kan iemand mij uitleggen wat deze kaart precies doet met The Mimeoplasm??
Er is in onze speelgroep helaas veel onduidelijkheid hierover en er worden teveel verschillende dingen geroepen.

Mvg

19-1-2018 1:12:00

Maar als Inalla, Archmage Ritualist op te battlefield ligt, en de nontoken Wizard in kwestie heeft een ETB trigger, dan kun je die ability voor uiteindelijk zes keer gebruiken.

Oracle

Artifact 

If an artifact or creature entering the battlefield causes a triggered ability of a permanent you control to trigger, that ability triggers an additional time.

Tournooi-info

Legal in: Modern, Legacy, Vintage, Commander

Officiele rulings

9/20/2016
Panharmonicon affects an artifact or creature’s own enters-the-battlefield triggered abilities as well as other triggered abilities that would trigger when an artifact or creature enters the battlefield. Such triggered abilities start with “when” or “whenever.”

9/20/2016
Abilities that create replacement effects, such as a permanent entering the battlefield with counters on it, are unaffected.

9/20/2016
Abilities that apply “as [this creature] enters the battlefield,” such as choosing a creature to copy with Clone, are unaffected.

9/20/2016
Panharmonicon’s effect doesn’t copy the triggered ability; it just causes it to trigger twice. Any choices made as you put it onto the stack, such as modes and targets, are made separately for each instance of the ability. Any choices made on resolution, such as whether to get counters or Servos for fabricate, are also made individually.

9/20/2016
The trigger event doesn’t have to specifically refer to “artifacts” or “creatures.” For example, Amulet of Vigor says “Whenever a permanent enters the battlefield tapped and under your control, untap it.” If a creature enters the battlefield tapped and under your control, Amulet of Vigor’s ability would trigger twice. If a land (that isn’t also an artifact or a creature) enters the battlefield tapped and under your control, Amulet of Vigor’s ability would trigger only once.

9/20/2016
Look at the permanent as it exists on the battlefield, taking into account continuous effects, to determine whether any triggered abilities will trigger multiple times. For example, if you control Mycosynth Lattice, which says, in part, “All permanents are artifacts in addition to their other types,” an enchantment entering the battlefield will cause triggered abilities to trigger an additional time.

9/20/2016
If you control two Panharmonicons, an artifact or creature entering the battlefield causes abilities to trigger three times, not four. A third Panharmonicon causes abilities to trigger four times, a fourth causes abilities to trigger five times, and so on.

9/20/2016
Panharmonicon affects triggered abilities of permanents you control that trigger when an artifact or creature enters the battlefield under any player’s control, not just yours.

9/20/2016
If Panharmonicon and an artifact or creature enter the battlefield at the same time, those permanents entering the battlefield will cause triggered abilities to trigger an additional time.

9/20/2016
If a triggered ability is linked to a second ability, additional instances of that triggered ability are also linked to that second ability. If the second ability refers to “the exiled card,” it refers to all cards exiled by instances of the triggered ability. For example, if Isochron Scepter’s enters-the-battlefield ability triggers twice and two instant cards are exiled, both will be copied when its second ability is activated. You may cast either or both of the copies in any order.

9/20/2016
In some cases involving linked abilities, an ability requires information about “the exiled card.” When this happens, the ability gets multiple answers. If these answers are being used to determine the value of a variable, the sum is used. For example, if Elite Arcanist’s enters-the-battlefield ability triggers twice, two cards are exiled. The value of X in the activation cost of Elite Arcanist’s other ability is the sum of the two cards’ converted mana costs. As the ability resolves, you create copies of both cards and can cast none, one, or both of the copies in any order.

Decktips

Nickname # Foil
Premium lid Erwin Visscher (36) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 2 0
Kenta (9) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Brian Keeman (10) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Djilan (370) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Premium lid wvttk (139) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 3 0
Premium lid The Docter (115) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Premium lid Paul (4) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 3 0
Erick (2) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 4 0
Claesar Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 4 0
Official Rules Advisor Jarno Cosijn (Assendelft) (308) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
* Dit is het aanbod van Panharmonicon uit Kaladesh. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.