Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Krosan Grip

Serie: Commander 2015 (C15)

Rarity: Uncommon Commander 2015 Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2013
 2
1,00    
Commander 2015
 -
1,00    
Commander 2020
 6
0,75    
Commander 2021
 6
0,75    
Commander Anthology I
 -
1,00    
Friday Night Magic
 -
3,95    
Modern Masters
 -
0,50
 2
3,95
Strixhaven Mystical Archive
 4
0,75
 -
1,95
Strixhaven Mystical Archive (EF)
 -
1,50    
Etched Foil
Strixhaven Mystical Archive (EF-JP)
 -
4,95    
Etched Foil Japans
Strixhaven Mystical Archive (JP)
 -
4,95
 -
9,95
Japans
Time Spiral
 8
0,75
 -
9,95
Time Spiral Remastered
 8
0,50
 -
2,95
Krosan Grip | Commander 2015

Prijs:

€ 1,00

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
4-2-2011 10:22:00

Lotus Cobra heeft een triggered ability die geen mana ability is, dus die kun je inderdaad Stiflen. Het is een triggered ability die als hij resolvet mana in je pool stopt, maar hij triggert niet op een andere mana ability (wat een eis is om zelf een mana ability te zijn): Cobra triggert op een landje dat in het spel komt.

Mana Cobra: Whenever you tap a land or an artifact for mana, you may add 1 mana of any color to your mana pool. Kijk, dát beestje triggert dus wél op een mana ability, heeft zelf een mana ability, en kan niet gecounterd worden.

4-2-2011 10:16:00

Weet je wat eigenlijk wel een beetje gek is?
Dat je de trigger van Lotus Cobra dan weer wel kan counteren, en er dus geen mana word gemaakt.

Ik heb laatst weer het examen voor Rules Advisor moeten afleggen, en een van de vragen was wat met een Stifle gecountered kon worden, en een van de abilities die bij de antwoorden stond, was de landfall trigger van Lotus Cobra.
Ik had aangevinkt dat je die kon counteren, en dat was een goed antwoord.

Een triggered ability zoals landfall die mana geeft is dus geen mana ability?

Ik ben helaas gezakt voor het examen, 74% van de vragen goed. Je moet minimaal 84% goed hebben.
Maar ja, ik had er ook niet echt voor geleerd ofzo. =p

4-2-2011 03:54:00

Vanuit de hulpdienst:

Mana Ability

Een MANA ABILITY is hetzelfde als een activated ability, op een belangrijk ding na: een mana ability GEEFT MANA. Een paar voorbeelden:

: Add to your mana pool. (Forest of Llanowar Elves)
, , Sacrifice Chromatic Sphere: Add one mana of any color to your mana pool. Draw a card. (Chromatic Sphere)
, Sacrifice Lotus Petal: Add one mana of any color to your mana pool. (Lotus Petal)
: Add 3 mana of any one color to your mana pool. (Gilded Lotus).
: Add to your mana pool. (Bog Initiate)

Mana abilities gebruiken NIET de stack. Je kunt er dus niet op reageren en er is geen enkele manier om ze tegen te houden. Je kunt ze dus ook niet counteren, op geen enkele manier.

Nog even een iets ingewikkeldere toevoeging: Triggered abilities die mana geven die triggeren op een mana ability zijn ook mana abilities. Wat betekent dit? Dat een Overgrowth een mana ability heeft. Die groene mana die je krijgt via een triggered ability gebruikt dus niet de stack.

EDIT Dustin: linkjes toegevoegd.
En oh ja, een mana ability is dus een, ehm, ability en geen spell zoals Dark Ritual. Lion’s Eye Diamond heeft weliswaar een mana ability, maar heeft een heel bijzondere eis aan het activeren van die ability.

Premium lid XB. (155) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-2-2011 03:12:00

Wat is precies een mana ability?
Is LED gebruiken ook een mana ability? Lijkt me wel, maar is wel handig als ik het duidelijk heb.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-1-2011 15:07:00

Eh ja, dat had ik er nog bij willen zeggen

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-1-2011 15:02:00

Tokens hebben helaas van zichzelf dus geen haste.

(Daarom dat er vrij veel kaarten zijn die expliciet zeggen "Put a token onto the battlefield. It gains haste. ..."

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-1-2011 14:59:00

Er is nog geen hulpdienst pagina over tokens, maar ik zal er eens eentje klussen

Tokens zijn in ALLE opzichten EXACT gelijk aan 'gewone' creatures, behalve deze twee punten:

1. Het zijn geen 'cards' (er zijn kaarten die daar specifiek naar kijken)
2. Als een token zich, hoe kort ook, ooit ergens anders bevind dan op de battlefield, houdt hij op met bestaan

7-1-2011 14:50:00

waar is trouwes de hulpdienst over Tokens? Ik weet het niet meer zeker maar ik dacht dat Tokens van zichzelf Haste hadden. Klopt dat?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-1-2011 14:44:00

Nee, als je een spell of ability speelt, dan moet je alle legal targets aan kunnen wijzen, anders mag je hem niet spelen.

(Tijdens het resolven wordt vervolgens gecheckt of ze nog legal zijn en als ze allemaal niet meer legal zijn, wordt hij gecountered on resolution.)

7-1-2011 14:42:00

Ah oke,
stel dat het een Instant-Arcane was en je wilt hem inleggen voor de ability van Bounteous Kirin maar er liggen geen Enchantments of artifacts op het veld, mag hij dan wel gespeeld worden?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-1-2011 14:40:00

"As long as this spell is on the stack"


Als Krosan Grip ge-resolved is en de betreffende artifact/enchantment ge-destroyed is, ligt Krosan Grip niet meer op de stack en gaat split second niet meer op. Vanaf dat moment kunnen er dus gewoon weer spells/abilities gespeeld worden.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-1-2011 14:38:00

Nee, er mogen geen spells gecast worden zolang Krosan Grip op de stack ligt. En die verdwijnt daar als hij resolved. Split second houdt in dat je niet mag reageren met spells/abilities. Als jij dus een Krosan Grip cast en je target een Sensei’s Divining Top, dan mag hij niet reageren door nog even de bovenste kaarten te bekijken, of om de Top bovenop zijn library te leggen. Je kunt ook geen Counterspell casten bijvoorbeeld. Maar nadat de Grip resolved is, mag iedereen weer gewoon alles doen.

7-1-2011 14:34:00

Stel mijn oppenent begint met zijn beurt: ik speel Krosan Grip tijdens zijn upkeep step. Dus wil dit dan zeggen dat hij heel zijn beurt geen spells mag spelen?

2-1-2011 11:09:00

Als de krosan grip resolved is ligt de overrun nog op de stack en dan heeft de tegenstander gewoon weer de mogelijkheid om te reageren. Hij kan dus dan alsnog gecounterd worden.

2-1-2011 10:50:00

Klopt het dat als ik een andere spell speel (Overrun bijv.) ik de Krosan Grip er gelijk na mag spelen om counters te weren? Als ik het goed heb mag de tegenstander pas reageren wanneer ik hem daar gelegenheid voor geef en mag ik tot die tijd elk aantal spells casten wat ik maar wil.

Oracle

Instant 

Split second (As long as this spell is on the stack, players can't cast spells or activate abilities that aren't mana abilities.)
Destroy target artifact or enchantment.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/7/2013
Players still get priority while a card with split second is on the stack.

6/7/2013
Split second doesn’t prevent players from activating mana abilities.

6/7/2013
Split second doesn’t prevent triggered abilities from triggering. If one does, its controller puts it on the stack and chooses targets for it, if any. Those abilities will resolve as normal.

6/7/2013
Split second doesn’t prevent players from performing special actions. Notably, players may turn face-down creatures face up while a spell with split second is on the stack.

6/7/2013
Casting a spell with split second won’t affect spells and abilities that are already on the stack.

6/7/2013
If the resolution of a triggered ability involves casting a spell, that spell can’t be cast if a spell with split second is on the stack.

Decktips